U New Yorku radila za kralja repera, u Zagrebu razvija tražilicu za grudnjak

Autor: Bernard Ivezić , 29. travanj 2013. u 19:30
PIXSELL

Cilj joj je uključiti i domaću tekstilnu industriju koja bi, kaže, trebala proširiti proizvodnju na nove veličine. Tu vidi potencijal za izvoz.

Hrvatski startup Sizem tek je ideja, a već je pobijedio na konferenciji Startup Live Zagreb i izabran za predinkubacijski program Zagrebačkog inkubatora poduzetništva (ZIP).

Na prvi pogled tu popularnost duguje jedinstvenu konceptu tražilice za savršen grudnjak, posebno za žene s velikim grudima. Sizem je, objašnjava njegova osnivačica Ana Kolarević, kovanica nastala na konferenciji Geeks on a Plane Zagreb po uzoru na popularne hrvatske startupe Shout’Em i Myrio.

“Suština problema s grudnjacima s košaricom veličine D ili većom je u tome što svaki proizvođač ima svoje mjere, a ja želim stvoriti mjesto na kojem žene koje imaju isti problem kao i ja mogu pronaći i kupiti grudnjak kakav im odgovara kroz unificirani sustav mjera. Otud ime Size Them koje se pretvorilo u Size’Em i na kraju jednostavno Sizem”, kaže Kolarević.

Po grudnjak u inozemstvo

Financijski je, objašnjava, riječ o globalnom tržištu vrijednom oko 30 milijardi dolara godišnje kojim se trenutačno nitko ne bavi. Većina brendova pokriva uzak segment tržišta, pa žene s većim grudima nemaju izbor. “Modela je malo, rijetko se pojavljuju, cijene su visoke, a dizajn najčešće nezadovoljavajući”, smatra Ana Kolarević.

U Europi su, navodi, u tom segmentu najrazvijeniju industriju razvili Britanci za svoje potrebe te Poljaci, koji se s takvom ponudom šire u Rusiju. U Hrvatskoj se žene snalaze na razne načine, od toga da ciljaju dolazak sezonskih kolekcija do toga da muževe natjeraju da potegnu čak do Beča s narudžbama.

“Tužno je promatrati hrvatsku tekstilnu industriju kako zatvara trgovine, a istodobno znate da postoji proizvod koji lokalno i globalno tržište traži i koji bi se mogao izvoziti, pa sam sretna što su mi je HUP spreman pomoći da se povežem s Pletixom i Galebom, a ZIP će mi sa svojim kontaktima pomoći da stupim u kontakt s Udrugom Kamensko”, kaže Kolarević.

Cilj joj je uključiti domaću tekstilnu industriju, ali i sve druge zainteresirane proizvođače ne samo kako bi prodavali nego i kako bi ih motivirala da prošire svoju proizvodnju na nove linije.

Poslodavac Jay-Z

No, bavljenje unapređenjem logistike i prodaje u modnoj industriji nije bio prvi izbor osnivačice Sizema. Prije desetak godina živjela je u Stuttgartu, gdje je i rođena, te u gimnaziji slušala o poduzetništvu i obnovljivim izvorima energije. Poslovno iskustvo stjecala je kroz praksu u malim glazbenim izdavačkim kućama te menadžirajući karijeru jednog repera.

“Obožavam kreativnu industriju, pa sam organizirala koncert njemačkih, hrvatskih i repera iz Bosne i Hercegovine, ali jednako tako radila glazbene videouratke te oslikavala zidove, cipele i odjevne predmete koje su kupovali hipsteri”, kaže Kolarević.

Prije sedam godina otišla je u New York okušati se u tamošnjoj glazbenoj industriji. Zaposlila se kod Beyonceina supruga Jay-Z-a, u čijem je glazbenoj kući DefJamu isprva obavljala uredske poslove, a zatim na međunarodnom marketingu. Asistirala je u odjelu zaduženom za pronalazak novih zvijezda.

Iz Njemačke u Hrvatsku

“Nisam upoznala Beyonce, ali sam Jay-Z-u dala CD sa samplovima iz Stuttgarta. Iako iskreno mislim da nije bio oduševljen onim što je preslušao, drago mi je što sam smogla hrabrosti napraviti nešto što je meni osobno bilo važno”, kaže Kolarević.

Kako joj se nakon povratka u Njemačku zakomplicirao status oko državljanstva, jer ga kao dijete imigranata nije imala automatski, morala se vratiti u Hrvatsku. Nakon četiri godine bezuspješna traženja posla osmislila je Sizem. Jedino negativno iskustvo dosad imala je na Facebooku, gdje je zbog svog startupa doživjela ispade seksizma.

“Prema svom poslu odnosim se profesionalno, draže mi ga je razvijati u Hrvatskoj nego igdje drugdje i ovdje zaposliti ljude, a za sve ostalo nemam ni vremena ni energije”, zaključuje Ana Kolarević.

Komentari (5)
Pogledajte sve

Čitam danas da se Jay-Z rastaje. I tko je kriv? Ni Rita Ora, ni Rihana, čak niti ona guzata Niki Minaj. Zaružio je s našom Anom. A Beyonce je jadna zadnja to saznala. Pali se mrki Jay na velike grudnjake 🙂

Dok sam ja prestara da po tražilicama tražim grudnjake, ipak nije sve tako
beznadežno – za mlade žene.Iznenadili biste se , koliko vremena će intelektualke
posvetiti traženju grudnjaka , dodataka za sise i ostalo…..
U MORU SVAŠTARIJA ….ZAŠTO NE?
A što se drugo radi putem TOP SHOPA…?

Ma tko tebe Ana gura da mi je znati. Ima te samo na Poslovni.hr i nigdje drugdje. Kad guglam taj tvoj Sizem startup, nigdje ga nema osim ovdje. A tu se uglavnom natežeš i svađaš radi nekih gluposti. Nemaš ti Ana nikaj. Startup ti je običan kalkulator za veličine košarica. Ako je i to. Kaj bi ti zapošljavala ljude da po trgovinama gledaju u tuđe sise? Kajgod 🙂

Mladoj dami bi trebalo uzeti urin u casicu i analizirati ga….kao i onima koji bi ulagali u njen business.

New Report

Close