Nakon pet godina iščekivanja hrvatskog Skypea, domaćeg startupa koji bi trebao hrvatskoj tehno-poduzetničkoj sceni donijeti sve ono što je Estoniji donio Skype, učinivši je planetarno popularnom startup destinacijom, korak do tog uspjeha nalazi se domaći startup Bouxtie. Renato Librić, osnivač i direktor Bouxtiea izjavio je za američki Forbes da na stolu ima dvije ponude za preuzimanje i jedno strateško partnerstvo.
Prva ponuda za akviziciju je na 90 milijuna dolara, druga na 120 milijuna dolara, a treća, strateška, koja dolazi od jednog od najvećih kartičara, jest da taj partner želi Bouxtie u iduće dvije godine pretvoriti u kompaniju vrijednu 300-500 milijuna dolara. "Sada radimo na tome da realiziramo to partnerstvo i osiguramo da postignemo sve ključne milestonove", kaže Librić. Najveći uspjeh među hrvatskim startupima dosad je ostvario Iskon, kojeg je pokrenuo i vodio Damir Sabol, i koji je 2006. kupio Hrvatski telekom za 100 milijuna kuna. U međuvremenu je niz hrvatskih startupa uspio skupiti pozamašne investicije.
180 milijuna
eura očekivani je promet Bouxtiea za 2014., dok su noviji podaci nepoznati
Rekorder je Mate Rimac sa svojom tvrtkom Rimac Automobili koji je prikupio više od 10 milijuna dolara kapitala, ali niti jedan se hrvatski startup nije prodao ni za približan iznos onome što je postigao Sabol s Iskonom. Ostaje mogućnost da je to pošlo za rukom Matiji Kopiću s Farmeronom, ali cijenu po kojoj je vlasništvo prepisao na američku kompaniju Virtus Nutritionu, zasad nije otkrio. Bouxtie, koji je ovim preuzeo titulu najuspješnijeg hrvatskog startupa, tvrtka je specijalizirana za prodaju i razmjenu personaliziranih poklon kartica (engl. gift cards) preko mobitela. Librić navodi da to tržište globalno vrijedi 400 milijardi dolara, a on je u tom biznisu među tržišnim liderima u SAD-u i Kanadi.
Njegovi su klijenti Amazon, Gamestop, Best Buy, REI, i Macy's. Edi Budimilić, tehnički savjetnik Bouxtiea kaže da je regulativa u tom području nesmiljena pa se većina konkurenata koncentrira na jedno tržište. "Nama je cilj postati globalni igrač, ali to je nemoguće postići ako ne izgradite svoje ime u SAD-u", kaže Budimilić. Iza Bouxtia, o kojem se u Hrvatskoj pričalo 2013. godine kada je zahvaljujući svojoj mobilnoj aplikaciji taj startup u konkurenciji 5000 tvrtki izabran u uži izbor za najbolji svjetski startup na Web Summitu u Dublinu, u međuvremenu se okupio niz investitora i velikih imena iz branše.
Tako titulu predsjednika Bouxtiea nosi Jay O'Connor, partner u Morgan Stanley Expansion Capitalu i bivši potpredsjednik tvrtke NetSuite, ujedno jedan od njenih najboljih menadžera. Librić je pred summit u Dublinu kazao da u 2014. očekuje promet od 180 milijuna eura. Noviji podaci zasad nisu dostupni. "Zaokret sam napravio kad mi je Sir Richard Branson, koji je uložio u moju ideju, rekao da sam premalen za Europu i da je novac u San Franciscu", kaže Librić. Bouxtie ima timove u Rijeci, Zagrebu, Luxemburgu i San Franciscu, gdje mu je i sjedište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu