Vrijedni studenti Slaven Kopić i Marija Marojević prijavili su projekt pod nazivom 'NađiOPG' na natječaj Poslovnog dnevnika 'Hrvatska pamet Hrvatska.
Riječ je o mobilnoj aplikaciji kojoj je zadatak lociranje i kontakt s registriranim obiteljskim poljoprivrdnim gospodarstvima (OPG) u Hrvatskoj. Putem aplikacije, moći će se jednostavnim sortiranjem OPG-ova imati uvid u to gdje se oni nalaze, naći njihove kontakt podatke te dobiti informacije o asortimanu proizvoda i usluga koje nude, njihovu cijenu i mogućnost degustacije. To sve bi bilo ostvareno uz suradnju sa samim OPG-ovima, jer bi aplikacija sadržavala onoliko informacija koliko bi oni sami to htjeli i dopustili. Ono što ih je navelo na ovu ideju je situacija u kojoj su se našli turisti prilikom posjeta Baranji, kada su nakon kušanja određenih autohtonih proizvoda te proizvode htjeli kupiti i ponijeti sa sobom.
13tisuća
noćenja ostvareno je 2014. u turističkoj zajednici Beli Manastir
Problem je nastao kada im ugostitelji nisu mogli objasniti kako da dođu do tih proizvoda, naime nisu znali bi li im OPG uopće pružio takvu uslugu i da li bi ih uopće primio. Dok su oni pokušali stupiti u kontakt s OPG-om, prošlo je previše vremena i interes turista se smanjio. Budući da je Marija iz Vinkovaca, a Slaven iz Osijeka, na primjeru Slavonije i Baranje, zaključili su da prednosti OPG-ova u Hrvatskoj nisu dovoljno iskorištene.
"Smatramo kako su mali proizvođači žila kucavica našeg gospodarstva i potrebno im je pridonijeti više pažnje te se usmjeriti na njihov tehnološki napredak. Proizvodi visoke kvalitete već su tu, ali ih je potrebno intenzivnije predstavljati kupcima i učiniti ih što dostupnijim te nam se zajedničkim razmišljanjem o ovome problemu, mobilna aplikacija učinila kao super rješenje", komentirali su mladi studenti Slaven i Marija. Kažu kako je glavni cilj njihove mobilne aplikacije povezivanje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava s kupcima, turistima i svima koji su zainteresirani za OPG.
'NađiOPG' omogućava pronalazak i kontakt s proizvođačem odabranog proizvoda u svega nekoliko minuta te tako nastoji OPG-ove uvesti u digitalno doba. Stavljajući aplikaciju na Google Market i App Store, ona bi postala dostupna u cijelom svijetu, što znači da bi time i ta obiteljska gospodarstva postala dio globalnog tržišta. Uz to aplikacija nastoji povećati svijest ljudi o kvaliteti i prednostima domaćih proizvoda i uz to omogućava korisniku odabir najjeftinijeg i najbližeg proizvođača njegovog prethodno odabranog proizvoda. Ono što nudi proizvođačima je mogućnost jednostavnijeg plasmana njihovih proizvoda, koji bi u budućnosti mogao dovesti do povećanja proizvodnje na razini cijele Hrvatske.
Postoje projekti koji nude sličnu uslugu i uglavnom se svode na trgovinu ili na posredovanje u trgovini. To su većim dijelom Internet trgovine koje već imaju veliku konkurenciju. Dok njihovo poslovanje ovisi o mnogim čimbenicima poput dobavljača, skladištenja robe, transporta robe i slično, 'NađiOPG' ima vrlo mala ulaganja, a financira se isključivo preuzimanjem aplikacije na Google Marketu ili App Storeu. Tako zapravo trenutno na tržištu ne postoji baš takva aplikacija. Trgovine domaćim proizvodima, kao i 'NađiOPG', pomažu proizvođačima u plasmanu robe, no cijena njihove usluge za krajnjeg korisnika je puno veća od cijene 'NađiOPG'. Najveća prednost ove aplikacije leži u tome što omogućava proizvođačima da se povežu s kupcima diljem Hrvatske i svijeta i to uz vrlo mala financijska sredstva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu