Dimitar Delkov Mirchev, predsjednik uprave Technomarketa, vodećeg maloprodajnog lanca bijele tehnike i potrošačke elektronike, predstavlja tvrtku i govori o poslovanju.
Za, vjerujemo, malobrojne koji još nemaju iskustvo s vašim brendom, možete li navesti par osnovnih informacija?
Technomarket je brend u vlasništvu tvrtke KiK elektronika, tj. maloprodajni lanac potrošačke elektronike i bijele tehnike koji okuplja 15 prodajnih centara raspoređenih nacionalno diljem Hrvatske. Naš je smjer praćenje potreba naših kupaca i pružanje sveobuhvatnih rješenja za opremanje doma i ureda. Iz asortimana nudimo preko 12.000 proizvoda iz kategorija TV/AV, bijela tehnika, mobiteli i laptopi, IT, mali kućanski i uređaji za osobnu njegu, te gaming asortiman.
Iz svog dugogodišnjeg internacionalnog iskustva na top pozicijima u branši, možete li nam reći razlikuje li se prosječan hrvatski kupac od ostalih u regiji?
Istaknuo bih da je upravo najvažnija sličnost s ostalim kupcima u regiji vrlo dobro poznavanje vlastitih potreba i mogućnosti, kao i osviještenost o tržištu ponude. Nama ta situacija ide na ruku, jer jednom kad se kupac uvjeri u kvalitetu usluge uvijek nam se vraća. Lojalnost kupaca koji cijene dobar proizvod i pozitivan odnos koji s njim gradimo ne poznaje granice. Prisutnost svjetskih brandova donijela je i globalna kretanja na lokalni nivo i ovdje su kupci vrlo sofisticirani u svojim izborima pri kupnji. Svakako da se i spomenuto internacionalno iskustvo može dijelom uposliti za predviđanje krivulje tržišnih kretanja i očekivanja kupaca.
Može li se primijeniti isti recept uspjeha koji Technomarket koristi u drugim zemljama u regiji?
Dobra poslovna povijest domaćeg Technomarketa nam je baza recepta koji se kontinuirano usavršava. Globalni trendovi i svjetski brandovi oblikuju tržište, ali naš je brand blizak kupcima koji nam vjeruju i na tom konceptu gradimo maksimalno mogući personalizirani pristup prema svakom kupcu.
Na koji način gradite vašu prepoznatljivost na tržištu?
Smatramo, i iskustvo nam potvrđuje da kupci jednako kao i kvalitetnu uslugu, cijene partnerski odnos koji s njima uspostavljamo. Uz stručnu podršku za vrijeme i nakon isporuke proizvoda i rješenja i proaktivnu komunikaciju na svim kanalima gradimo prepoznatljiv put prema našim kupcima i brojnim fanovima na društvenim mrežama. Tu je od velike važnosti i educiranost i spremnost djelatnika na pružanje pravih informacija kupcu.
Koji način komunikacije s brandom preferiraju vaši kupci ?
Imamo otvorene gotove sve trenutnop dostupne kanale kojima komuniciramo s našim kupcima – od on-line kanala putem naših web stranica i webshopa, FB profila i drugih društvenih mreža, preko besplatne telefonske linije, e-newslettera i posebnih obavijesti za naše članove Technomarket kluba. Tu su i brojne inovativne marketinške kampanje i direktni kontakt kroz naših 15 prodajnih centara.
Ove godine naglasak je na razvoju novih interaktivnih platformi za komunikaciju s našim kupcima jer želimo dodatno pojačati dostupnost , tj pristup kupca svim informacijama u bilo koje vrijeme na bilo kojem mjestu. S obzirom da vjerujemo da dijalog otvara i kupcima i nama nove mogućnosti, cilj je jačanje personalizirane komunikacije i otvaranje interaktivnih kanala.
Na koji način promatrate stanje u vašoj tržišnoj niši, vidite li prilike za rast i oporavak tržišta?
Svjesni smo šire ekonomske situacije i one specifično vezane uz našu tržišnu nišu. Stoga, umjesto fokusa na ograničenja i svladavanje istih, odlučili smo se za drugi smjer. Pronalazimo pozitivne prilike, gradimo kvalitetna partnerstva i svoju ponudu nastojimo maksimalno približiti tržišnim uvjetima. Kupci odlično prihvaćaju i naš poslovni model provođenja kontinuiranih i ciljanih akcija i pogodnosti na kupnju čime približavamo našu ponudu i usluge svim platežnim razredima. S druge strane, zadovoljni smo našim tržišnim udjelom i poštujemo konkurenciju, jer svi zajedno radimo i ulažemo napore u podizanje kvalitete života naših kupaca.
Prošle godine ste otvorili pet novih prodajnih centara, početkom ove godine jedan… koliko na vaše planove utječe spori izlazak iz recesije?
Unatoč nepovoljnim tržišnim okolnostima, mi smo ispunili, čak i malo nadišli prošlogodišnji plan. Kad uzmete u obzir da recesivno okruženje nije nešto što se događa samo nama, već se negativno odrazilo na skoro sve branše, onda mogu reći da smo zadovoljni što je ojačavanje odnosa s našim kupcima rezultiralo potrebom za otvaranjem novih prodajnih mjesta. Naša je misija opskrbiti kvalitetnim rješenjima i proizvodima sve kupce svih platežnih moći. Vesele nas reakcije kupce koje govore da je Technomarket brand na koji se mogu osloniti, i posebno važno, s kojim uvijek mogu uštediti, stoga ćemo i nastaviti širenje prodajne mreže.
Kako su se kretanja u maloprodajnom poslovnom segmentu odrazila na vas, pa i nedavnim ulaskom novih igrača na tržište?
Tržište se u 2014. ponešto presložilo, i činjenica je da je to donijelo samo pozitivne promjene. Još više nego prije prepoznatljivost branda ovisi o kvaliteti i specijalizaciji. Naša tržišna orijentacija uvijek ide u smjeru kvalitetne usluge i odličnih ponuda i akcija, što je kupce još više približilo Technomarketu. Ukoliko općenito gledamo na financijske pokazatelje kao na mjerilo poslovne uspješnosti, mi smo zadovoljni proteklom godinom. 2015. zasad također ispunjava planove, koji će uskoro biti u potpunosti vidljivi u financijskim rezultatima.
Za kraj, primijetili smo vaš redizajnirani korporativni logo s novim sloganom. Koju poruku komunicirate?
Slogan 'Uključi svoju vedru stranu' i logo na raznobojnoj pozadini odražavaju pozitivan pristup i vjeru u pozitivan stav hrvatskog tržišta.To je naš odgovor na prevladavajuću percepciju hrvatskog tržišta kao posrnulog. Kao što sam istaknuo na početku, u potpunosti smo svjesni ozbiljnosti situacije, no vjerujemo da pozitivan stav, traženje prilika i izgradnja partnerstva oblikuju poslovnu i tržišnu stvarnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Technomarket i ušteda? Vi to ozbiljno? Gledam npr. jedan model kuhinjske nape koji je kod konkurencije povoljniji 200kn, iPhone 6 koji je skuplji 700kn od par trgovina, electrolux ugradbenu pećnicu skuplju 400kn u odnosu na Pevec…a ovakvih primjera je brdo, blago rečeno…
Očito je ovo pokušaj neke promocije i dizanje rejtinga jer je očito otkada ih je Emmezeta potjerala iz prostora na Jankomiru, ne cvjetaju im ruže…
Uključite se u raspravu