Treba se strogo držati pravila za EU fondove

Autor: Saša Paparella , 01. prosinac 2014. u 22:01
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL

Jučer su održana i četri predavanja – o korištenju EU fondova, kulturi vođenja, povećanju produktivnosti korištenjem IT tehnologija te o mogućnostima financiranja projekata energetske učinkovitosti.

Jučer su održana i četri predavanja – o korištenju EU fondova, kulturi vođenja, povećanju produktivnosti korištenjem IT tehnologija te o mogućnostima financiranja projekata energetske učinkovitosti.

Kako se na potonjem moglo čuti od Filipa Brkljače iz Fonda za zaštitu okoliša,  vozila su najveći pojedinačni potrošač energije, pa zato država sufinancira programe energetske učinkovitosti u gradskom prometu. U prosincu 2013. FZOEU je raspisao natječaj na koji se javilo devet gradova koji su dobili između 40 i 80 posto bespovratnih sredstava za svoje projekte. U travnju je raspisan novi javni natječaj za tvrtke i fizičke osobe, kojim je dodijeljeno 15,5 milijuna kuna za nabavu 440 energetski učinkovitih vozila. Država pomaže i edukaciju vozača, pa je sufinancirano 170 treninga. U taj se program uključilo 27 tvrtki. Najavljeno je i uvođenje sustava javnih gradskih bicikala, a doznalo se i da će Hrvatska pošta svojih 180 mopeda zamijeniti biciklima na električni pogon.  

Na predavanju o projektima koje će mali i srednji poduzetnici moći financirati iz EU fondova Robert Babić, predavač Visokog učilišta Algebra, upozorio je da se tim može financirati samo projekti koji služe javnom interesu.

Treba se strogo držati pravila, pa tako i pravilnika o javnoj nabavi koji je propisala EU, inače bi moglo doći do raskida ugovora. Pojasnio je razliku imeđu kohezijskih fondova, namijenenih izgradnji infrastrukture u siromašnijim zemljama članicama i strukturnih. U razdoblju od 2014. do 2020. Hrvatskoj će biti na raspolaganju 10,4 milijarde eura iz tih fondova, a već su se počeli raspisivati i natječaji za bespovratna sredstva za modernizaciju u poslovanju, rečeno je.

Komentirajte prvi

New Report

Close