Tko želi biti poduzetnik svejedno mu je gdje će pokrenuti biznis

Autor: Ivan Tominac , 21. travanj 2019. u 10:24
Filip Stojić i Martin Kolarić iz Codeboxa koji je započeo kao startup (lijevo), vlasnik Pobisa Boris Poljak/Damir Špehar/PIXSELL

Najvažnije je imati jasan plan i viziju te biti uporan i nikad ne odustajati jer će svaka dobra ideja naći svoj put do kupca.

Događanje u sklopu velike nacionalne akcije Hrvatska pamet Hrvatskoj koju organiziraju Večernji list i Poslovni dnevnik, a čiji je krajnji cilj zadržavanje mladih obrazovanih ljudi u Hrvatskoj, nakon Osijeka seli se u Koprivnicu.

Akcija obuhvaća natječaj studentskih razvojnih projekata, okrugle stolove i tribine 'Budućnost u Hrvatskoj' koji će se održati u šest hrvatskih gradova u suradnji sa šest sveučilišta te putujuću izložbu u povodu proslave 60 godina Večernjeg lista. U Koprivnici će se događanje održati u suradnji Sveučilištem Sjever, u utorak s početkom u 10 sati. Svoj pogled na Hrvatsku i prilike dat će i ministar turizma Gari Cappelli, a prije njega donosimo dvije priče iz Koprivnice koje dokazuju da se može uspjeti i u Hrvatskoj.

Boris Poljak, vlasnik tvrtke Pobis, na samom početku razgovora napomenuo je kako poduzetništvo nije lako, ali je izazovno samim time što tržište Hrvatske nudi bezbroj mogućnosti, a za to hoćemo li biti uspješni najzaslužniji smo upravo mi. "Biti poduzetnik ovisi o čovjeku, a ne o okolini gdje se nalazi. Ako netko ima volju i želju biti poduzetnik tada mu je svejedno hoće li djelatnost obavljati u Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj ili negdje drugdje", kazao je je Boris Poljak navodeći kako je za uspjeh važno pridržavati se postavljenog plana i pravila igre, odnosno zakonskih okvira.

Prema njegovim riječima mladi se danas ne zaletavaju u biznis, već dapače, kreću u poduzetničke vode jer si tako žele osigurati sigurnu egzistenciju.  "Statistika otvaranja i zatvaranja firmi je dokaz tome. Mnogi na žalost ne uspiju, ali ima mnogo onih koji uspiju i ostvaruju odličan rezultate na domaćem, ali sve više i na internacionalnom planu. Za pokrenuti vlastiti biznis danas ne treba puno kapitala", rekao je Poljak s kratkom i jasnom porukom koja govori da bez jasnog plana i vizije nema ni uspjeha.

"S mladima treba jako puno raditi. Najčešće nisu pripremljeni za rad i imaju izražene predrasude prema poslodavcima", istaknuo je Poljak i dodao da je u svojoj tvrtki prepoznao da se uz trud i ulaganje od mladih ljudi stvara kvalitetan kadar koji može konkurirati i na svjetskoj razini. Mladi danas sve češće ulaze u poduzetničke pothvate, a kao prilog tome dolaze i brojna startup natjecanja čiji pobjednici teže i investicijama i oformljavanju djelatnosti.

Takva dobra sudbina zadesila je Codebox, organizaciju čija je temeljna djelatnost izrada personaliziranih softvera, web dizajn, održavanje računalne opreme te obrada i prijenos podataka.  Martin Kolarić i Filip Stojić svoju su prču zakotrljali startup natjecanjem, a danas kažu kako im je to bila odlična prilika za steći nova iskustva, iskušati svoje znanje i vještine, ali i dobro se zabaviti.

"Za sve one koji žele biti uspješni, naš savjet je raditi na sebi i svome znanju. Svima nam je dostupna velika količina informacija i imamo mogućnost stalnog učenja i usavršavanja. Inovativnost i kreativnost danas su najvažnije kompetencije, zbog čega moramo raditi na vlastitom poboljšanju, to je jedini put do stvarnog uspjeha", rekao je Martin Kolarić. 

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close