Projekt 'Poslovanje na kvadrat' se zahuktao punom parom te naši stručnjaci Goran Blagus i Filip Jelić marljivo rade s tvrtkama-finalistima na njihovim problemima, savjetujući i dajući im smjernice za unapređenje poslovanja. Tako je i s varaždinskom tvrtkom Evenio, koja se, podsjetimo, bavi tiskanim i online izdavaštvom, sa sadržajnim fokusom na djecu i roditelje.
Još pri prvom sastanku zaključeno je da tvrtka mora detaljnije proanalizirati prihode po proizvodima. Što se u međuvremenu dogodilo? "Osim analize prihoda po proizvodima tj. djelatnostima, odlučili smo zapravo napraviti jednu detaljniju, sveobuhvatniju financijsku analizu i analizu kompletnog poslovanja 2008-2012. Bez obzira na probleme sa stalnim priljevom prihoda, zaključile smo uz pomoć Gorana i Filipa da trebamo malo stati na loptu, napraviti jednu dobru analizu svega što se do sad događalo, kako bi na temelju brojki i egzaktnijih pokazatelja uopće mogle raditi strategiju za budućnost", kazala nam je Jelena Kovačić, jedna od suosnivačica tvrtke, dodajući kako su analize trenutno u fazi izrade. "Plan je da ih završimo do sljedećeg susreta s coachevima, jer vjerujem da će se otvoriti mnoge nove teme. U narednim susretima rado bismo se dotakle pitanja strategije i financijskog planiranja", kaže.
'Podebljavanje' prodajnih kanala
Tvrtka je počela razmatrati i jače iskorištavanje svog web portala u svrhu prodaje, kao i newslettera, s obzirom da im je Blagus prethodno ukazao na snažan potencijal tih prodajnih kanala. "Portal i newsletter tj. prodaja putem tih kanala tek je započela prije desetak dana pa je za sad teško davati neke konkretne brojke, ali postavljeni su u svakom slučaju dobri temelji za jednu kontinuiranu komunikaciju s potencijalnim kupcima. Naučile smo puno o ovoj vrsti prodaje i sad je na nama da je kontinuirano provodimo i njegujemo dobru komunikaciju s kupcima u budućnosti", ističe Jelena. Osim newslettera u planu im je “podebljati” i druge prodajne kanale s krajnjim ciljem rješavanja proizvoda na skladištu.
Jelena Kovačić
Portal je po Google Analytics statistikama prešao 90.000 posjetitelja mjesečno, ali još ima puno prostora za povećanje te brojke.
Evenio je također učinio korake u smjeru pozicioniranja proizvoda prema 'premium' niši. Podsjetimo, tvrtka izdaje bojanke velikih dimenzija, čime se ističe na tržištu, a za koje je Blagus ranije ustvrdio da imaju potencijala za nešto više. "Zahvaljujući Goranu uspjeli smo uspostaviti kontakt s gospodinom Veljkom Kukuljem koji je u našoj branši već dugo godina, proživio je na tržištu razne situacije i bavi se produkcijom sličnih materijala. Ponudio se da nam pomogne upravo oko naših tiskanih materijala te nam je dao vrlo korisne savjete vezano za brendiranje ovakvih proizvoda i općenito sadržajno poboljšanje", rekla je druga Jelena iz Evenija (Brezovec). Kaže kako im je to dalo puno dobrih ideja te da su shvatile da sve zajedno može biti još bolje, a proizvod zaokruženiji i sadržajno i vizualno. "Konkretni koraci uključuju rasprodaju zaliha i stvaranje kapitala koji ćemo uložiti u nove naklade, ali tek nakon što ih poboljšamo i napravimo rebranding", dodaje.
U varaždinskoj tvrtki nisu zaboravili ni na inozemno tržište. "Pred nama je Međunarodni sajam dječje knjige u Bologni u ožujku, a u listopadu Međunarodni sajam knjiga u Frankfurtu. Za sad je to najbolji način da se predstavimo izdavačima iz inozemstva tj. iz cijelog svijeta", kaže Jelena Brezovec, dodajući kako s Goranom rade na pristupu potencijalnim kupcima – od inicijalnog maila i dogovaranja termina sastanaka do promotivnih materijala. "Inozemnim izdavačima ponuditi možemo i usluge ilustriranja i grafičkog dizajna, pa ćemo i na tom polju zasukati rukave. U analizu koju je kolegica spomenula uvrstili smo i trendove u izdavaštvu koji će se neminovno dogoditi u narednih deset godina, a koje ćemo pratiti i pokušati držati korak s njima", kaže Brezovec.
Iz Evenija ističu i kako su se dotakli ciljeva vezanih za njihov portal Klinfo.hr koji uskoro dolazi i u svojoj mobilnoj verziji. "Portal je po Google Analytics statistikama prešao 90.000 posjetitelja mjesečno, ali još ima puno prostora za povećanje te brojke. U narednim susretima radit ćemo i na strategiji poboljšanja portala, kako sadržajno i vizualno, tako i po pitanju povećanja broja korisnika", otkriva Jelena Kovačić.
Što kaže Blagus?
Goran Blagus
Tijekom svakog coaching odnosa nakon nekog vremena dolazi do lomljenja starih obrazaca.
Svoj rad s Evenijom prokomentirao nam je Goran Blagus, koji tvrdi da su navedene reakcije i možda mala zbunjenost u radu sa stručnjacima očekivane. "Naime, tijekom svakog coaching odnosa nakon nekog vremena dolazi do lomljenja starih obrazaca ponašanja, otvaranja prostora za usvajanje novih obrazaca i klijenti često budu zbunjeni, sumnjičavi, razočarani i malo uplašeni", smatra Blagus. "U praksi se često tokom trećeg ili četvrtog susreta s coachem počinju nazirati prvi konkretni rezultati. Oni mogu biti vrlo uspješni ili porazni, no puno je bitnije u ovom momentu shvatiti i prepoznati kako se radilo, što se zbivalo, što smo dobro napravili, što smo mogli bolje napraviti", kaže. "I tu dolazi do pravih vrijednosti i onog što je najvažnije u cijelom procesu. A to je usvajanje ispravnog modela poslovanja, jasnijeg donošenja odluka i svijest što i koliko treba da bi se postigao neki rezultat. Savjeti su uvijek dobro došli, osim toga, svi mi volimo aspirin rješenja, no coaching nije "flaster" metoda, već efikasniji ali i dugoročniji put do "izlječenja"", zaključuje Blagus.
Pratite našu specijal-rubriku 'Poslovanje na kvadrat'!
'Pred kandidatima je zahtjevan posao jer mijenjaju sebe'
Pogledajte sve videopriloge o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu