Vrata koja proizvodi tvrtka Contura iz Pleternice nalaze se u javnim i poslovnim zgradama te privatnim domovima na svim kontinentima. Vlasnik i direktor tvrtke Đuro Jelić kaže kako ni njemu nekad zapravo nije jasno kako neki naručitelji iz inozemstva doznaju za njih jer Contura gotovo i ne ulaže u marketing.
"Radili smo na mnogo važnih projekata, uglavnom turističkih i sportskih, pogotovo u Hrvatskoj. Mislim da je našoj prepoznatljivosti, osim pouzdanih i kvalitetnih proizvoda, najviše pomoglo rukometno prvenstvo koje se 2009. održalo u Hrvatskoj. Mi smo, naime, radili na Areni u Zagrebu i Osijeku, isporučili smo za obje dvorane gotovo tisuću raznih specijalnih vrata. Na tim je projektima radilo 200-tinjak inženjera. Kad je došla građevinska kriza, oni su svoju sreću potražili diljem svijeta. No, očito su im u dobrom sjećanju ostala naša vrata i naša tvrtka, pa kada rade na nečem sličnom u svijetu, preporuče investitoru naše proizvode", kaže Đuro Jelić.
Jelić
U EU je zatvoreno mnogo tvrtki, tamo se mladi ne žele baviti ovim poslom. To je prilika za nas
Namještali i vrtiće, domove
Contura se vratima bavi već 30-ak godina, a vrhunac produkcije doživjela je 2007. i 2008., kada je građevinski bum u Hrvatskoj bio na vrhuncu. Tih su godina iz tvrtke sa 30-ak zaposlenih iz Pleternice znali isporučiti i 20.000 vrata godišnje. No, Jelić objašnjava da se najveći dio proizvodnje odnosio na jeftina vrata za tada nabujalu stanogradnju i apartmanizaciju. Tvrtka je tih godina dosegnula prihod od gotovo 10 milijuna kuna. Tada se dogodio građevinski slom, prestala je gradnja i Contura se našla u problemima. Prihod im je počeo padati: 2009. na 7,5 milijuna, a iduće na 2,6 milijuna kuna. U 2012. su zabilježili realizaciju manju od milijun kuna, pa su drastično smanjili zaposlenost. Jelić kaže kako je bio svjestan situacije, nije očajavao te je pokušao sve da vrati zaposlenost i prihod. Uspio je početkom ove godine. Kako je, naime, biznis s vratima išao loše, u Pleternici su odlučili pokrenuti ostali asoriman koji su mogli proizvoditi na svojim strojevima.
Riječ je, ponajprije, o unikatnom namještaju za hotele i poslovne prostore, ali i pristupačnim i jeftinim proizvodima za vrtiće i domove. Ove se godine oporavila i potražnja za vratima, pogotovo u inozemstvu, gdje Contura plasira 90 posto proizvodnje, pa tvrtka iz Pleternice danas radi maksimalnim kapacitetom sa 30 radnika u najmanje dvije smjene. "Imali smo veliku konkurenciju u Europi u proteklih 30-ak godina, koliko se bavim ovim biznisom. No, primijetio sam posljednjih godina da se nešto promijenilo i da smo mi postali puno traženiji. Ne mislim pritom da ulazak Hrvatske u EU ima u tome važnu ulogu. Procjenjujem da je u zemljama poput Austrije i Njemačke došlo do smjene generacija. Kriza koja je 2009. godine pogodila i njih zatvorila je mnoge tvrtke i u EU, a sada, kad je nastupila konjunktura, mlade generacije ne žele se baviti ovim poslom. To je za nas velika prilika koju ćemo svakakao iskoristiti", kaže Jelić.
Rade za šest zvjezdica
Asortiman Conture danas obuhvaća proizvode u cjenovnom razredu od nekoliko stotina eura pa sve do 2000 eura, koliko koštaju njihova najskuplja standardna vrata. No, posebne narudžbe imaju i posebnu cijenu koja se utvrđuje po svakom projektu. Đuro Jelić studirao je turizam te je, objašnjava, oduvijek bio na neki način vezan uz hotele. Odatle i ideja za vrata, ponajprije za hotele i slične objekte. Danas su njegovi korisnici, uglavnom preko posrednika, gotovo svi hoteski lanci, među ostalim, Hilton. Iako Jelić nerijetko i ne zna konačnu destinaciju svojih proizvoda, poznato mu je da je Hilton njegovim vratima opremio svoje objekte u Ujedinjenim Arapskim Emiratima."Danas se u turizimu stalno traži viša i drukčija usluga.
Trend su hoteli sa šest zvjezdica. Takvi objekti uglavnom podrazumijevaju unikatni, dizajnerski namještaj, pa i vrata. Tu dolazimo do izražaja mi jer ima puno takvih objekata manje veličine. I dok će neka velika tvrtka teško prihvatiti narudžbu za dizajnersko operamnje 20-ak soba, nama to nije problem jer imamo optilmalan odnos tehnologije i ljudskog rada te se možemo prilagoditi svakom zahtjevu", objašnjava Jelić. Ove godine u Conturi očekuju 50 posto veću realizaciju i višestruko veći prihod nego lani. O planovima Jelić ne želi spekulirati jer kaže da je, kad je riječ o malim tvrtkama, to nezahvalno i da se planovi revidiraju svakih nekoliko mjeseci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu