Revolucija u Zagorju, žeđ utažuju svojim craft pivom: ‘Ima dušu’

Autor: Sergej Novosel Vučković , 04. srpanj 2019. u 22:01
Martin Oštrek i Sebastian Geček glavni su operativci za sve poslove Zagorske pivovare, Foto: Vjeran Žganec Rogulja / Pixsell

Ljubav prema ‘tekućem zlatu’ poslovno udružila grupu prijatelja iz Novog Marofa

O Zagorju se više ne radi samo vino, bregoviti kraj sjeverno od Sljemena ima već nekoliko etiketa svojih, domaćih piva više-manje lokalnog dosega (pivovare Devetka, Maher…), koje potvrđuju da je tzv. val crafta zapljusnuo i regiju poznatu jednako po brojnim malim ‘kućnim’ vinarima po kletima kao i po vinarijama koje su graševinu i druge ovdašnje sorte uspjele plasirati diljem hrvatskog i stranih tržišta. Tako odnedavno Zagorje, pod čim mislimo ne samo na administrativno područje Krapinsko-zagorske županije već i na geografski širi prostor koji seže u susjednu Varaždinsku županiju, ima nove pivske poduzetnike. Nazvali su se Zagorska pivovara.

Operni pjevač, voditelj, magistar…

Različitih profesija, karijera i mjesta boravka, većinom rodom iz Novog Marofa pokraj Varaždina, Martin Oštrek (direktor tvrtke, student Kineziološkog fakulteta u Zagrebu; trener u fitness centru), David Oštrek (operni pjevač u berlinskoj Državnoj operi), Florian Fischer (radijski voditelj na Berliner Rundfunk radiju), Sebastian Geček (magistar ekonomije, vlasnik tvrtke za prijevoz i usluge poslovnog savjetovanja), te Antonio Korade (student opernog pjevanja u Beču), dugogodišnji su prijatelji, koje veže ljubav prema pivu i pivarstu. Dovoljno ambiciozni, angažirani i hrabri, upustili se u projekt potaknuti činjenicom da Zagorje val crafta, kažu, ipak još nije toliko osjetilo kao (uglavnom) ostatak kontinentalne Hrvatske, a i zasitili su se industrijskih, ‘običnih’ pivskih proizvoda.

“U lokalnim kafićima se mogu kupiti samo komercijalna piva i tu je nastala ideja da kuhamo svoje pivo koje ima malo više duše i intimnosti od komercijalnih. Publike, hvala Bogu, ima, ipak smo u Zagorju – centru zabave i druženja po kafićima ili kletima”, ističu u Zagorskoj pivovari, koja zasad ima jedan proizvod, nazvan jednostavno Zagorska piva. Makar, ponovimo, nisu “čisto” Zagorje. No, svjesni su svog identiteta i njime se ponose.

“Nas su u školi učili da smo Zagorci, naš dijalekt je zagorski i na veselicama uvijek ponosno pjevamo Suzu za Zagorske brege i Veselo, veselo Zagorci. Novi Marof je Zagorje i Zagorje je prije svega u srcu, a ne samo na geografskom položaju. Zagorci su ponosni ljudi i sigurni smo da će Zagorska piva postati novom omiljenom pivom”, kažu dečki, koji svoj tekući adut, a riječ je o vrsti svijetloga lagera, kuhaju u unajmljenom pogonu Kahli pivovare u obližnjem Kučan Marofu.

“Nakon mnogobrojnih razgovora i savjetovanja shvatili smo da bismo s tom suradnjom mogli najbrže realizirati svoj san, a u svijetu crafta je sasvim normalno kuhati pivo na ‘terenu’, postoji i čak naziv za to: Gipsy brewing”, uče nas Marofčani i govore da je njihov lager prirodno domaće nefiltrirano i pasterizirano svijetlo pivo, bogatog okusa bez dodanog ugljičnog dioksida (CO2) i konzervansa.

“Nismo htjeli previše komplicirati; ipak je svijetlo pivo najtraženije na svijetu. Jednostavan početak, ali nadamo se da će se i ubrzo zakomplicirati s nekom Ipom ili Brown ale, ali o tom potom. Plan je u budućnosti uzgojiti i svoj ječam”, dodaju zagorski pivari. Zasad pivo nude u bocama volumena 0,5 litara, a od ove nedjelje 7. srpnja debitirat će i s manjom bocom od 0,3 litre.

Ideja za slogan iz ‘mejaša’

Kako su raspodijelili zaduženja? Martin Oštrek i Sebastian Geček (na fotografijama) su i glavni operativci za sve aspekte od proizvodnje (kuhanje) do flaširanja i prodaje, te rada s klijentima, administracije i distribucije. Martinov brat David je idejni začetnik koji s Fischerom i financira cijeli ovaj poslovni pothvat, dok je Korade kreativac koji je smislio i dizajnirao logo i radi na daljnjem vizualnom identitetu i brendu piva. O visini investicija nisu nam bili voljni govoriti.

Pivo se od početaka plasmana može kušati na području Novog Marofa i okolice, nedavno su ušli i na područje Varaždinskih Toplica, a plan je poduzetnika proširiti se i do Splita, svakako i do Zagreba. Potražnja je, kažu i kucaju o drvo, zasad velika i vjeruju da će takva i ostati.

“Zagorci su si uvijek bili dobri s ostatkom Hrvatske”, kažu sa smješkom. Svoju ‘Zagorsku’ promoviraju intenzivno na društvenim mrežama, da gasi žeđ, osvježava, krijepi duši i – dokida ‘lizanje megle’ pa smo ih morali pitati za objašnjenje značenja toga dijalektalizma.

“Nema se tu što puno objašnjavati. Trebate jednostavno probati i uvjeriti se sami kako Zagorska piva ima čak i više kvaliteta nego od gore navedenih. Ali, ‘ajde da objasnimo zadnje: dokida je starozagorska riječ za sprečava. Tko pije Zagorsku, neće biti žedan, a tko nije žedan ne treba lizati maglu. Ideja za slogan dolazi doduše iz stare i legendarne serije Mejaši”, još su nas educirali veseli zagorski “gipsy” pivari.

Potrošači u njihovu kraju dobro reagiraju i na slogan i na sam proizvod, pogotovo jer konačno mogu konzumirati novi domaći pripravak i njime nazdraviti.

“Zagorci su oduševljeni pivom. Skoro pa se i nemoguće zaustaviti na samo jednoj. Komentari su više nego pozitivni i uvijek se pita za pivu više. Zahvaljujemo ovim putem svima koji nas podržavaju i koji će nas tek početi podržavati. Vino više nije popularno kao što je bilo. Ipak se craft revolucija s razlogom naziva revolucija. Ljudi više piju vino doma, a na pivu se ide van”, zaključuju novi zagorski pivari od zanata.

Komentirajte prvi

New Report

Close