Srđan Kovačević se prije nekoliko godina vratio u Osijek iz kojeg je otišao na studij strojarstva u Zagrebu. “Nakon što sam završio taj fakultet, završio sam i magistarski studij financijske matematike na sveučilištu u Oxfordu, piše SiB RTL. Radio sam desetak godina u Zagrebu, u financijskom sektoru”, govori Kovačević, prolazeći na brzinu svoju karijeru prije no što je zajedno s partnerima, Vlatkom Matijevićem i Ivanom Jelušićem, osnovao Orqu, uspješni slavonski startup koji je dizajnirao i proizveo naočale kojima korisnik može svijet promatrati kroz perspektivu drona kojim upravlja.
No, 2016. kada se Kovačević vraćao u Osijek, o dronovima nije puno razmišljao. “Ja sam se u Osijek vratio u nekakvom prijelazu između mladenačkog i odraslog života. Supruga je bila trudna, a oboje smo iz Osijeka. Ovaj grad ima puno prednosti za život mlade obitelji. Osim toga, nisam u tom trenu imao posao, a financijska situacija mi je bila takva da sam si mogao dozvoliti jednu godinu ‘lufta’ u kojoj bi mogao razmisliti čime se želim baviti”, priča.
Počeli su u malom uredu s tri Ikeina stola. Vrlo brzo, bilo ih je više od 20. „Mi smo svake godine udvostručavali prihode. To možda i nije prevelik problem kada si tako mali, ali bilo je jasno da je model koji smo odabrali ispravan. Kroz par godina, svi koji su na području bivše Jugoslavije radili nešto s hardwareom, bili su ili naši klijenti, ili smo na neki način surađivali ili barem u nekom trenutku bili u kontaktu“, govori za SiB RTL.
„Mi smo se hobistički bavili dronovima. I tako smo, kroz taj hobi i kao nekakav naš pet project, krenuli razvijati first person view naočale. To su u principu VR naočale koje osobi koja upravlja dronom omogućuju da svijet gleda iz perspektive drona, da vidi ono što vidi dron“, prepričava. Taj se projekt nedugo potom pokazao kao prilično isplativ. „FPV naočale postoje, nismo ih mi izmislili. Ali mi smo pronašli način da takve naočale radimo najbolje na svijetu, da naš proizvod bude konkurentan na globalnom tržištu. To je mala niša u industriji, u svijetu ima možda 100.000 ljudi koji su naši potencijalni kupci, ali mala kompanija iz Osijeka od toga može dobro živjeti. Kako je posao s naočalama rastao, tako smo i mi fokus prebacivali na njega. Prije godinu dana povukli smo prvu investiciju i sada je razvoj naočala naš primarni posao“, kaže Kovačević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu