Hercegovački poduzetnik “higijenskim” biznisom ima promet veći od 100 milijuna eura godišnje

Autor: Poslovni.hr , 15. lipanj 2016. u 09:53
Foto: Tomislav Miletić / Pixsell

Nije slučajno ušao baš u “higijenski” biznis. Riječ je, objašnjava, o visoko obrtnoj robi koja ne ostaje dugo na zalihama jer se traži i u krizi.

Tko je Petar Ćorluka, čovjek koji zapošljava više od 900 ljudi u tri države i širi se geometrijskom progresijom? Za početak, važno je ono što s ponosom ističe 'nikad ništa nisam kupio u privatizaciji, sve što sam stvorio plod je rada, vizije i poslovnih poteza'.

Kako piše Slobodna Dalmacija, potječe iz siromašne poljodjeljske obitelji, a sklonosti prema poduzetništvu testirao je 1990. godine kad je u bivšoj Jugoslaviji potpuno ozakonjen privatni biznis. Ostavio je mjesto pravnika u "Putevima" Grude, gdje se vratio nakon završenog fakulteta u Sarajevu, osnovao trgovačku tvrtku "Prodex" i počeo s uvozom južnog voća s nekoliko suradnika.

Razvio je maloprodaju, otvorio supermarkete i postao zastupnik niza prepoznatljivih prehrambenih proizvoda. Uvidio je da se neke proizvode nepotrebno uvozi pa je odlučio ući u proizvodnju. Po njegovu mišljenju to je logičan slijed jer "prvi novac se zaradi u trgovini, a onda svaki ozbiljan poslovni čovjek želi investirati u proizvodnju, jer proizvodnja stvara novu vrijednost", kaže Ćorluka.

Nije slučajno ušao baš u "higijenski" biznis. Riječ je, objašnjava, o visoko obrtnoj robi koja ne ostaje dugo na zalihama jer se traži i u krizi.

Tvrtka "Violeta" osnovana je 2001. godine, a brend "Violeta" lansiran je godinu dana kasnije. Krenulo se s proizvodnjom toaletnog papira, papirnatih maramica, vlažnih maramica, pelena, a na kraju i deterdženata i omekšivača.

Značajan iskorak učinjen je 2011. godine kada je u Svetoj Heleni, pokraj Zagreba, investicijom od 12 milijuna eura pokrenuta proizvodnja toaletnog papira i kuhinjskih ručnika. Ručnici "Violeta" nevjerojatnom su brzinom osvojili kupce.

Strelovit rast kompanije čije je sjedište u Grudama uvjetovala je kvaliteta i inovativnost proizvoda, ali i izvanredna marketinška komunikacija kojom su se uspjeli 'udomaćiti' praktično u svim domovima u zemljama regije. U inovativnu reklamu i atraktivan promotivni film uložili su 80.000 eura.

Nakon 15 godina "Violeta" radi godišnji promet veći od 100 milijuna eura, zapošljava više od 900 djelatnika u 13 poslovnica u BiH i Hrvatskoj, raspolaže flotom s više od 300 vozila u vlastitoj distribuciji, asortiman joj čini više od 200 različitih proizvoda u 15 higijenskih kategorija.

Ima tri moderna proizvodna pogona od kojih su dva u Grudama i jedan u Svetoj Heleni kraj Zagreba.

Najnoviji kompleks u Grudama, vrijedan 20 milijuna eura, tehnološki je u svjetskom vrhu, a poseban je i po najvišim ekološkim principima – pokreće ga solarna energija, crpi vodu iz vlastitog izvora i stvara 'nula otpada'.

Petar Ćorluka ima jednostavan recept za uspjeh – treba raditi ono što čovjek voli i bolje od konkurencije. Za uspješno upravljanje tvrtkom, kaže, najvažnije je izgraditi sustav. Ne prakticira tzv. autokratski, već demokratski stil upravljanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close