Dvadesetdvogodišnja Marija Jelačić u zagrebačkoj je Vukovarskoj ulici na broju 249 otvorila obrt za proizvodnju i prodaju hrskave francuske slastice i nazvala ga Macarons. Rezultat je to, kazala je, ranijeg iskustva i rada u nekoliko zagrebačkih slastičarni gdje je prepoznala potencijal u ovome poslu, nakon čega se edukacijama i dodatno usavršila te hrabro zakoračila u poduzetničke vode.
"Svakodnevno ručno pripremam svježe makarone kojih u ovoj početnoj fazi posla mogu u jednom danu napraviti oko 600. U ponudi imamo i specijalizirane makarone na koje se mogu ispisivati imena i poruke, i to zahvaljujući posebnom printeru, pa se tako na kraju dobije poprilično zgodan kolačić na koji se može otisnuti korporativni logo. To posebno dobro prolazi u vrijeme božićnih i inih domjenaka. Vjerujem da svi koji rade kod nekoga, a vješti su rukama, razmišljaju o pokretanju vlastitog posla", ispričala je Jelačić.
Radni dan joj traje od ranih jutarnjih sati pa do 19 h navečer jer posla ima preko glave. Kaže i da trenutno ne namjerava zapošljavati dodatnu radnu snagu, premda bi joj, otkriva, dobro došao dodatni par ruku. Plan je napraviti stabilan i propulzivan biznis koji će stajati čvrsto na nogama, a onda razmišljati i o većem prostoru jer joj je trenutni već postao tijesan, pa naknadno i o novim zaposlenicima. "Kao i u svakoj drugoj branši, kada uzimate nekoga za rad s njime trebate prvo proći proces mentorstva", napominje.
Šareni makaroni još su jedan od dokaza koliko slastičarsko zanimanje može biti kreativno i zanimljivo. Svi su za ovom slasticom od šećera, bjelanjaka i badema 'poludjeli' unatrag nekoliko godina, a zbog svoje su se estetske komponente makaroni veliki broj puta našli i na naslovnicama najpoznatijih časopisa. Da se radi o 'IT' komadu u gastronomiji najbolje pokazuje i nedavno na tržište puštena luksuzna i ograničena serija makarona s potpisom Marine Abramović, nastala u suradnji s poznatim francuskim slastičarima Ladurée, dostupna u Harrodsu po cijeni od 100 dolara po kutiji. Marijini makaroni nisu toliko skupi, ali ni kod nas se euforija oko francuske delicije ne jenjava, pa su i njena očekivanja poslovnih rezultata jednako pozitivna.
Procesom otvaranja obrta i svime što ide uz to kaže da je zadovoljna i da nije imala nikakvih prevelikih poteškoća, a početnu je investiciju osigurala iz vlastitih sredstava te uz pomoć obitelji. Saznali smo i da za sada nije koristila nikakve poticaje za samozapošljavanje, ali tu mogućnost ne otklanja sasvim u budućnosti.
"Planiram dodatno uložiti u opremu. Sve što se nalazi u obrtu, od vitrine i konkretnih uređaja potrebnih za izradu, pribavila sam iz susjednih zemalja i za sada je dovoljno, no u skladu s potražnjom na tržištu, čini mi se da će mi svega uskoro trebati – duplo", poručila je na kraju Jelačić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu