Ako ste poduzetnik ova pitanja si morate postavljati što češće

Autor: Filip Jelić , 31. siječanj 2013. u 13:54
Filip Jelić / Foto: Davor Batisweiler

Budući da je u poslovnom svijetu ograničenost resursa posebno izražena, važno je voditi računa da radimo ono u čemu smo najbolji.

U tijeku projekta POSLOVANJE NA KVADRAT i razgovora / radionica s našim finalistima uočili smo određene probleme koje je potrebno riješiti u najskorijem roku, praznine u poslovanju koje je moguće unaprijediti, ali i značajne prilike koje je moguće iskoristiti. Jedna od stvari koja je zajednička svim finalistima je nedovoljno precizno praćenje rezultata iz poslovanja koje ostvaruju, a posebno se to odnosi na profitabilnost.

Takva situacija ne iznenađuje budući da svi poduzetnici, a posebno oni u stvaranju ili u razvojnoj fazi naglasak stavljaju na kvalitetu proizvoda, inovacije i agresivnu prodaju. To je na neki način ispravan put, ali u određenom trenutku potrebno je i podvući crtu i zapitati se što mi to radimo, da li to radimo dobro i koji su rezultati našeg rada.

Kroz razgovore s našim finalistima stekli smo dojam kako se često vode osjećajem za posao kao orijentirom u donošenju poslovnih odluka, dok relativno zapostavljaju egzaktne brojke i praćenje ostvarenih rezultata.

Upravo su pitanja tipa: „Koliko zarađujemo od ovog proizvoda?“ ili „Koliko zarađujemo po prodajnom mjestu?“ ili „Koliki postotak prihoda nam nosi pojedini proizvod ili usluga?“ poslužili kao okidač za razmišljanje i poneki nesiguran pogled.

Budući da je u poslovnom svijetu ograničenost resursa (kapitala) posebno izražena, upravo je stoga važno voditi računa da radimo ono u čemu smo najbolji, u čemu imamo komparativne prednosti i od čega možemo najviše zaraditi kako bi tvrtka živjela. Jako je važno zapitati se (što češće):

  • Koliko zarađujemo od pojedinog proizvoda i na što se trebamo usmjeriti?

Evenio – bojanke, web portal, ilustriranje
SF klima, grijanje – klima uređaji, servisi velikih postrojenja, solarni sustavi (grijanje; struja)
Pčelarstvo Daruvar – Med, suveniri, dodatni proizvodi

  • Koliko zarađujemo od pojedinog prodajnog kanala (maloprodaja – veleprodaja – web)?
  • Koliko zarađujemo od pojedinog kupca ili grupe kupaca?
  • Koji proizvod / usluga nam nudi najviše šansi za širenje tržišta (dodatnu prodaju)?
  • Kakve su nam marže u usporedbi s konkurencijom?

Napomena svakako treba biti na riječi „zarađujemo“ jer često se dogodi da iz visokih prihoda (velike prodaje) imamo zapravo mali uspjeh u smislu zarade. Tu je naravno potreban balans i potrebno je zadovoljiti više ciljeva (ključni kupci, stabilnost poslovanja i prihoda, dugoročna održivost), ali da bi te ciljeve mogli ostvariti, nužno je baratati egzaktnim podacima.

Slijedom toga, uz prihode potrebno je uzeti u obzir sve troškove potrebne kako bi proizvod / usluga bili kreirani i isporučeni kupcu. Ustvari poželjno je kontinuirano raditi kalkulacije i „male“ Račune dobiti i gubitka (RDG) po proizvodima, prodajnim mjestima, kupcima, profitnim centrima, ali i za tvrtku u cjelini.

Samo na temelju cjelovitih podataka bit ćemo u mogućnosti donijeti kvalitetne poslovne odluke. Kod naših finalista postoji mjesto za napredak, ali i izražena volja za promjenama pa vjerujem da će upravljanje poslovanjem u budućnosti dignuti na još višu razinu. 

'Pred kandidatima je zahtjevan posao jer mijenjaju sebe'

Pogledajte sve videopriloge o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!

Pročitajte više o natječaju 'Poslovanje na kvadrat'!

Tko je Goran Blagus?

Tko je Filip Jelić?

Komentirajte prvi

New Report

Close