Angažiranje poznatih osoba u marketinške svrhe dobro je poznata i redovita praksa, ali ne događa se svaki dan, barem ne u Hrvatskoj, da se u masovnoj prodaji pojavi proizvod koji nosi ime neke estradne zvijezde.
Upravo taj potez napravio je domaći proizvođač sladoleda Ledo, koji je nedavno na tržište lansirao sladoled pod nazivom – Kornet Severina. Pogađate, proizvod je nazvan po poznatoj hrvatskoj pjevačici, koja već otprije sudjeluje u Ledovim marketinškim kampanjama, ali ovo je prvi put da je proizveden sladoled s njenim imenom.
"Kako je Severina zaštitno lice naše kampanje za brendove Korneti i Maximo, nastavak suradnje i u ovoj godini je bio logičan slijed. Htjeli smo ponuditi nešto do sada potpuno novo našim potrošačima i tako je nastala ideja da razvijemo Kornet Severina. Severina je s velikim oduševljenjem aktivno sudjelovala u razvoju proizvoda", kazao nam je Dario Vrabec, direktor marketinga i razvoja u Ledu, otkrivši i kako je novi sladoled lansiran na tržište početkom lipnja. "S obzirom da na tržištu trenutno ne postoji proizvod brendiran javnom osobom možemo zaključiti da se radi o svojevrsnom novitetu", dodaje Vrabec.
Iz Leda najavljuju i kako će nastaviti lanjsku kampanju sa Severinom kao zaštitnim licem dijela sladolednih brendova. "Ove godine ćemo ponoviti prošlogodišnju uspješnu kampanju 'Pažljivo skidajte', ali ćemo imati i kratki spot gdje ćemo naglasiti novi proizvod u grupi Korneti – Kornet Severina", ističe Vrabec. Govoreći o novom proizvodu, tvrdi i kako za sada imaju "jako dobre komentare od potrošača i prodajne rezultate", iako je sladoledna sezona tek počela.
Praksu angažiranja slavnih u reklamne svrhe i novi Ledov potez prokomentirala nam je dr. sc. psihologije Andrijana Mušura, koja na stručnom studiju ZŠEM-a predaje kolegije Socijalna psihologija, Ponašanje potrošača i Organizacijsko ponašanje.
"Evidentno je da se ovaj marketinški potez nastavlja na prijašnju suradnju Severine i Leda tako da je kod potrošača lakše pobuditi već postojeće asocijacije. Marketing koji koristi slavne osobe je vrlo proširen i u osnovi se sastoji od klasičnog asociranja emocija i stavova koje potrošači imaju o poznatim osobama s određenim proizvodima", kaže Mušura.
"No da bi kombinacija poznate osobe i proizvoda bila uspješna, potrebno je zadovoljiti nekoliko preduvjeta: poznata osoba mora izazivati pozitivne asocijacije među ciljanom publikom, dakle, potrošači je trebaju voljeti ili cijeniti. Zatim, mora postojati neka veza između te osobe i proizvoda koji zagovara, odnosno, zašto baš ta osoba za baš taj proizvod. Kvalitetna poveznica može biti posao s kojim se poznata osoba bavi, a koji je na neki način povezan s proizvodom, no najčešći razlog ipak bude sama popularnost osobe", zaključuje Andrijana Mušura.
Primjeri iz svijeta
Brendiranje proizvoda imenom slavne osobe kod nas možda nije uobičajeno, ali u svijetu je redovita praksa, pogotovo u industriji parfema. Tako je primjerice Procter & Gamble u suradnji s pjevačicom Christinom Aguilerom svojedobno lansirao parfem s njenim imenom, a sličnu suradnju ostvario je i nogometaš David Beckham s kozmetičkom kompanijom Coty, Inc. Vrlo je poznat i primjer slavne manekenke Naomi Campbell, koja je među prvima predstavila vlastitu liniju parfema, koja je, naravno, nosila njeno ime. Slični potezi nisu rijetki ni u modnoj industriji, pa je primjerice H&M prije nekoliko godina lansirao kolekcije s Madonninim potpisom.
Primjeri kampanja
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koliko mi je poznato jedino Severina liže, a Ledo će uskoro nakon izlaska “brenda severina” debelo osjetiti pad prodaje. Uistinu, država apsurda
[emo_vrtimise]
Severina je već odavno marketinški trik, a ne kvalitetan proizvod. U taj marketing je ugrađeno puno antimoralnih, anacionalnih, netradicionalnih i ostalih fuš inicijativa.
bljak! tko bi to lizao!?!?
Sve za bratstvo i jedinstvo! Fuj!
Uključite se u raspravu