Ova platforma omogućuje kreativcima da ostvare svoje snove

Autor: Neuralab , 20. ožujak 2013. u 10:56
Guliver/Thinkstock

Ako tražite lovu za nešto o čemu imate duboke osjećaje i to tako prezentirate imat ćete veće šanse ostvariti svoj san.

Piše: Bruno Zagorščak, Neuralab

Znate li koja je najspominjanija riječ među nezavisnim filmašima? Arri, timelapse, blenda, festival, objektiv…? Ništa od navedenog već – Kickstarter! Na toj je platformi za financiranje kreativnih projekata u posljednje tri godine lansirano preko 20 tisuća video uradaka! Skoro 9 tisuća videografa je prikupilo željene svote za svoje projekte.

Kickstarter je osnovan 2009. godine i dosada se na njemu 'zavrtilo' oko 500 milijuna dolara! Od te svote na kategoriju FILM I VIDEO (na KS-u postoji 13 kategorija) prikupljeno je preko 100 milijuna zelembaća. I ono najbitnije – na ovogodišnjem Sundance film festivalu našlo se 19 filmova financiranih preko Kickstartera. 4 su osvojila nagrade! 3 Kickstarter filma našli su se i na listi nominacija za ovogodišnju nagradu Oscar.

Poanta je da se polako ali sigurno mijenja percepcija filmske industrije. 'Mali' nezavisni filmaši više nisu zastrašeni velikim filmskim kućama koje a priori odbijaju financirati male projekte jer u njima ne vide povrat ulaganja. Preko Kickstartera se vi kao filmaš obraćate direktno svojoj publici. Izbacujete posrednika i njegove ponekad sulude uvjete, a ubacujete nove ideje i ostvarenja pred oči znatiželjnih gledatelja. Out with old & in with the new! Usto, kad ste u kontaktu s publikom možete im opipati puls, vidjeti kako reagiraju na vaš projekt i vidjeti idete li u dobrom smjeru. A nemojmo zaboraviti ni činjenicu da će vam ta publika odraditi dobar dio reklame preko društvenih mreža ako su nabrijani i oduševljeni s onim što radite.

Cijela je stvar bazirana na staroj ideji koju su 'isfurali' Beethoven i Mozart. Ti su geniji tražili svoju publiku da im uruče sredstva kojima će financirati buduće koncerte. Dok nisu sakupili lovu nije bilo ni svirke. Ako hoćeš uživati – plati! Ludwig i Wolfgang su pokrenuli revoluciju još dok termin 'crowdsource financing' nije ni postojao u vokabularu.

Kickstarter radi istu stvar – omogućava kreativcima i običnim ljudima da sakupe kapital za svoj projekt. Fora je u tome da vi ukratko predstavite ono za što želite sakupiti novac, odredite željenu sumu i rok u kojemu se mora prikupiti, osmislite nagrade koje ćete davati onima koji vas podrže i to je to. KS radi po principu 'All or nothing', tj. ako vam fali makar i dolar od zadane svote, projekt neće proći. Tim koji stoji iza Kickstartera opravdava takvu politiku ljudskom tendencijom odgađanja stvari – 'ostavit ću za sutra ono što mogu danas napraviti'. Ono što je zanimljivo u cijeloj priči je da je 'tipping point' za većinu projekata 25% od tražene sume, dakle ako dođete do 25%, u 90% slučajeva ćete uspijeti!

Zašto bi netko davao novac za nešto što još nije napravljeno ili objavljeno? Neki to rade jer podržavaju svoje prijatelje, neki su jednostavno inspirirani idejom iza projekta, a neki su privučeni nagradama koje mogu osvojiti ako projekt prođe. Ipak ima tu i ona druga komponenta – 'suportanje' nečijeg sna da obogati svijet za nešto novo. Iz tog razloga na Kickstarteru ima najviše projekata koji se vrte oko tehnologije i dizajna te umjetnosti. Humanitarni projekti su zabranjeni, a korporativni projekti će teško naći svoje mjesto pod KS suncem.

Kickstarter sve više postaje dio mainstream kulture. Samim time broj projekata se sve više povećava. Imaju li uspješni projekti neke zajedničke stavke? Imaju! Prvo i osnovno – video. Video direktno komunicira o tome tko ste i o čemu je vaš projekt. Napravite dobar video, nećete požaliti! Potom su tu i zanimljive nagrade koje nudite svojim podržavateljima. Ipak, ono najbitnije u cijeloj priči je upravo – priča! Ako tražite lovu za nešto o čemu imate duboke osjećaje i to tako prezentirate imat ćete veće šanse ostvariti svoj san.

-UPDATE- U trenutku dok sam završavao ovaj tekst objavljena je vijest koja zorno u nekoliko redaka sažima sve napisano. Projekt snimanja filma temeljenog na TV seriji 'Veronica Mars', u prvih je 12 sati prikupio željenih 2 milijuna dolara! Veliki Warner Bros već godinama odgađa snimanje istoimenog filma. Ogroman broj fanova bio je privučen sjajno napravljenim video pozivom te primamljivim nagradama. Pa tako možete dobiti ulaznice za premijeru i after party, nadjenuti ime jednom od likova ili čak dobiti ulogu u filmu! KS FTW!

Komentirajte prvi

New Report

Close