‘Hrvatska je vijest samo u 2013. , 2014. to više neće biti’, jesmo li se dobro predstavili EU?

Autor: Majda Žujo , 18. svibanj 2013. u 19:38
Davor Stier; Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Hrvatska nema komunikacijsku strategiju kojom se prezentira Europskoj uniji, a ni EU u Hrvatskoj nije prezentirana dovoljno kvalitetno.

Hrvatska nema komunikacijsku strategiju kojom se prezentira Europskoj uniji, a ni Europska unija u Hrvatskoj nije prezentirana na dovoljno kvalitetan način. Ako i postoji neki pozitivan imidž koji je Hrvatska dobila, on je nastao slučajno, a ne zato što je bio planski smišljen.

Složili su se s time sudionici panela "Pipl mast trast as – kako govorimo Hrvatsku" koji je danas održan na Danima komunikacija u Rovinju. 

Davor Stier, zastupnik koji je izabran za Europski parlament istaknuo je tom prilikom da je proračun za javnu diplomaciju za 2013. smanjen za čak 80 posto pa je i to jedan od razloga loše aktivnosti hrvatske diplomacije. "U Bruxellesu ne postoji javna diplomacija koja previše radi na promociji Hrvatske. Od svih zemalja koje sudjeluju na europskim summitima, Hrvatska je jedina zemlja koja ne drži nacionalne brifinge ni za svoje ni za strane novinare", upozorio je pak Tomislav Krasnec, dopisnik Večernjeg lista iz Bruxellesa. S druge strane postoji paradoks da je Hrvatska jedina od svih kandidatkinja za ulazak u EU, među zemljama članicama imala većinski pozitivan imidž. Taj je imidž, dodao je Stier, dobar samo zato jer smo uspjeli ostvariti dva nacionalna konsenzusa – privi je nezavisnost, a zatim modernizacija
društva. Sada nam, dodaje, treba treći kojeg nemamo.

Ono što je problem, a u tome su se složili i ostali sugovornici, među kojima je bila i Marina Čulić Fischer iz Dialog komunikacija te Ivana Dragičević, urednica na HTV-u,  nedostatak je strateške ideje, sadržaja koji bi mogli brendirati. "Makar imali najbolju strategiju, ako nemate što prikazati, ne možete uspjeti", složili su se stručnjaci. A s obzirom na broj komunikacijskih stručnjaka koji je viđen ovih dana u Rovinju, neupitno da postoji potencijal koji bi Hrvatsku mogao uspješno brendirati. Ali za to nema volje među onima koji bi o tome trebali razmišljati. Iako nije sudjelovala na panelu, iz publike se za riječ javila i Zrinka Vrabec Mojzeš, savjetnica predsjednika Ive Josipovića. Podsjećajući na zemlje koje su svoj ulazak u EU itekako pompozno najavljivale, Mojzeš je naglasila kako nam je ova godina, godina ulaska u EU, bila
jedinstvena prilika da predstavimo Europi, a to nismo učinili.

"Hrvatska je vijest samo u 2013. , 2014. to više neće biti", poručila je Mojzeš. A na protupitanje iz publike, tko je za to kriv Mojzeš je odgovorila Ured predsjednika u to nije uključen. Kriva je Vlada. No, brzo se ispravila da pri tome ne misli samo na ovu Vladu.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Nemoramo se brinuti, kad bude stecaj drzave, opet cemo postati vijest dana 🙂

Naši susjedi ubiše se zbog navodne neprepoznatljivosti pa se trudiše svim silama da bi to postigli. Predstavljali su se poput SR Njemačke koja je bila poznata po gospodarskom čudu,kao mala zemlja za veliki uspjeh. Vrijeme je pokazalo da nije dovoljno o sebi lijepo govoriti nego to i na djelu pokazati!Sada su bijesni na “zrcalo” i već razmišljaju o tome kako će ga tužiti zbog svoje slike u njegovom okviru!

New Report

Close