Gotovo cijeli svijet se preselio u digitalnu sferu. Oglašivači, što čekate?

Autor: Majda Žujo , 17. svibanj 2013. u 15:18
Ilustracija

‘Više nitko ne može ignorirati činjenicu da je prva stvar koju napravimo kad se probudimo – uzmemo svoj smartphone’.

U svijetu je preko dvije milijarde korisnika interneta i pet milijardi korisnika mobitela, a predviđanja su da će do 2020. broj onih koji su "online" premašiti pet milijardi, dok će ih na mobitelima biti čak 10 milijardi.

Gotovo cijeli svijet se, dakle, preselio u digitalnu sferu, a krajnje je vrijeme da se tamo presele i oglašivači. Barem oni koji žele zadržati svoje potrošače. Na te je brojke danas na Danima komunikacija u Rovinju upozorio Goetz Trillhaas iz Googlea. Kao što je rekao, više nitko ne može ignorirati činjenicu da je prva stvar koju napravimo kad se probudimo – uzmemo svoj "smartphone" i spojimo se na društvene mreže ili pročitamo vijesti.

"Facebook je odavno prešao brojku od milijarde korisnika, a na Youtubeu se svakog mjeseca pregleda četiri milijarde sati videa",  navodi Trillhaas začuđen što tu činjenicu ne koriste i oglašivači koji za digitalni marketing još uvijek izdvajaju manje od sedam posto budžeta.

Unatoč tome, digitalno oglašavanje raste osam puta brže nego ekonomija Sjedinjenih Američkih Država. Tako tvrdi Randall Rothenberg, predsjednik IAB-a (profesionalne udruge za interaktivni marketing u SAD-u). Problem je ipak taj, istaknuo je Rothenberg, što se vrijednost digitalnog marketinga još uvijek ne može precizno mjeriti. Prema njegovoj teoriji, oglašavanje će se u potpunosti preseliti na digitalne zaslone, a najviše reklama gledat ćemo na svojim mobitelima.

Na važnost mobitela u komunikaciji s potrošačima osvrnuo se i Trillhaas dodavši kako je nedopustivo da neka kompanija danas nema optimiziranu stranicu za mobitele. "Digitalne platforme danas se razvijaju brže nego se razvijao ijedan mediji. Televiziji je bilo potrebno preko 40 godina da dosegne milijardu gledatelja, Internetu je za to trebalo pet godina, a društvene mreže to su uspjele postići u svega nekoliko mjeseci", naglasio je Trillhaas te dao nekoliko naputaka na koje marketigaši, ali i oglašivači, moraju obratiti pažnju.

Osim što ne smiju zanemariti  tehologiju, ne smiju ignorirati činjenicu da potrošači više nisu statični, već koriste različite mobilne uređaje, od mobitela do tableta. Osim toga, agencijama je savjetovao da više koriste podatke o potrošačima i mijenjaju svoje media planove u skladu s tržištem. One, dodaje, moraju evoluirati u agencije koje koriste sve platforme, ali voditi računa i o svojoj konkurenciji koje je sve više. "Marketinško tržište postaje globalna igra na kojem svi postaju globalni igrači", zaključio je Trillhaas.

Komentirajte prvi

New Report

Close