Grupa Impol iz Slovenske Bistrice, gradića sa 6-7 tisuća stanovnika, jedan je od najvećih brendova u Sloveniji. Ambicija im je postati i dio šibenskog gospodarskog brenda. Jer, Slovenci su odnedavno i formalni vlasnici TLM-a, nekadašnjeg hrvatskog aluminijskog diva, koji je u bivšem sustavu bio nacionalna izvozna perjanica, a u novom, kroz nekoliko propalih privatizacija, doživio potpuni krah. A onda je 2016. krenula nova priča s Impol TLM-om koji je najprije uzeo u najam šibensku Tvornicu, a potkraj 2017. na javnoj dražbi kupio pokretnine i nekretnine tvrtke za 75 milijuna kuna.
Kako piše Šibenski.hr, impol za 2018. planira proizvodnju od 260 tisuća tona, s ukupnim prometom od milijardu eura, od čega 92 tisuće tona i promet od 153 milijuna eura u Šibeniku. Impol TLM će primarno svoju budućnost usmjeriti prema automobilskoj industriji i, kako ističu, dokazati da Šibenik ponovno može biti ne samo grad turizma, nego i snažnoga gospodarstva.
Izuzetno puno ulažu u obrazovanje i inovativnost, organiziraju simpozije, a na jednom takvom priželjkuju i hrvatskog poduzetnika Matu Rimca, koji je postao svjetsko ime u automobilskoj industriji.
Svjesni da bez medijske potpore teško mogu razbijati predrasude o svojim namjerama u Šibeniku, gdje su dočekani i s odobravanjem, ali i s rezervom, vodeći ljudi Impola pozvali su novinare u Slovensku Bistricu, pokazali im što i kako rade u matičnoj tvornici, te prezentirali svoju razvojnu strategiju i za Impol TLM. Prezentaciju je vodio Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor Impola, a u sjedištu tvrtke s novinarima je bila i Marijana Lažeta, direktorica Impol TLM-a.
Grupa Impol danas ima 2300 zaposlenih, od toga 1250 u Sloveniji, 600 u Srbiji (Seval) i 400 u Šibeniku. Prosječno godišnje investiraju 40 milijuna eura, čine četvrtinu slovenskog BDP-a, najveći su izvoznik u zemlji, a svoje proizvode plasiraju uglavnom u Njemačkoj, Italiji, Austriji, Švicarskoj, a prisutni su i na ruskom tržištu. Njihov glavni proizvod koji plasiraju na europsko tržište su šipke koje se koriste za izradu podvozja i ručica mjenjača u automobilskoj industriji – od mercedesa, ferrarija do lamborghinija.
TLM nisu preuzeli, kako naglašavaju, nego kupili u stečaju i stoga nisu preuzeli obveze koje je Tvornica imala. U Šibeniku su u dvije godine investirali oko sto milijuna eura, a plan im je uložiti u opremu još 80 milijuna. U TLM-u rade folije, limove, trake i toplo valjane trake koje šalju u Sloveniju na preradu, a planiraju i proširiti asortiman. Njihova je filozofija reciklirati što više otpada koji nastaje u procesu proizvodnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu