Na velikom i konkurentnom kineskom tržištu pravi je izazov izdvojiti se svojim idejama i inovacijama, a upravo je u tome uspjela mala samoborska tvrtka Geolux koja, osim što izvozi na pet kontinenata, već godinama drži trećinu kineskog tržišta u proizvodnji radara za primjenu u industriji, hidrologiji i sigurnosnim sustavima. Osim u Kini njihovi su hidrološki radari prepoznati i u Europi i Sjevernoj i Južnoj Americi. S kontinuiranim rastom potražnje tvrtki je, između ostalog, bilo potrebno savjetovanje pri internacionalizaciji poslovanja, međunarodna suradnja i pomoć pri pronalaženju poslovnih partnera kako bi učvrstili svoju poziciju na svjetskom tržištu. To je prepoznao i HAMAG-BICRO koji im je u sklopu projekta Europska poduzetnička mreža (EEN) osigurao podršku u internacionalizaciji poslovanja kroz pronalazak međunarodnog partnera, a riječ je o glavnom instrumentu Europske strategije za povećanje gospodarskog rasta i zaposlenosti. "Prodaja u EU djelomično je izrasla iz kontakata koje smo uspostavili preko EEN-a", kaže vlasnik i suosnivač Geoluxa Tomislav Grubeša koji je otkrio i njihov sljedeći korak – ulaganje u marketing za poboljšanje prodaje na navedenim tržištima. Inače, Geolux već dugo ima potporu HAMAG-BICRO-a, a kroz različite je programe tvrtki osigurana potpora od četiri milijuna kuna. Nadalje, kroz Program provjere inovativnog koncepta (PoC) dobili su poticaje za ispitivanje poslovnih ideja, što je označilo početak da tvrtka krene s istraživanjem i razvojem i istovremeno se probije na inozemno tržište. "Tajna uspjeha je stvarati nove stvari, konkurirati na globalnoj razini i uz to održati sjajnu atmosferu u tvrtki uz minimalni mogući stres, sjajne međuljudske odnose i uvijek izazovne projekte na kojima je užitak raditi", poručuje Grubeša.
Prvi modni wellness brend u svijetu dolazi iz Hrvatske
Osim EEN-a, međunarodnu podršku pokazala je i inicijativa EUREKA-e i Europske komisije kojom je nastao Eurostars, program za istraživanje i razvoj. Osnovni kriterij programa je sudjelovanje minimalno dvije zemlje članice, a glavni partner na projektu mora biti malo ili srednje trgovačko društvo koje se bavi istraživanjem i razvojem. Ovu je inicijativu prepoznao Bellabeat, domaća tvrtka koja proizvodi pametne proizvode za žene i prvi je modni wellness brend u svijetu koji ženama pomoću tehnologije omogućava jednostavno praćenje vlastitog stanja organizma kako bi aktivno doprinijele svome zdravlju. S obzirom na to da je s godinama tržište prepoznalo njihove usluge, bila im je potrebna potpora, ali i međunarodna suradnja. Kako je cilj tvrtke stvoriti najveći globalni wellness klub za žene, dosad su predstavili niz proizvoda – aplikaciju za ekskluzivni sadržaj svakoj članici njihova BB wellness kluba, pametni nakit pod nazivom Leaf, pametna boca za vodu Spring te Time, ručni sat elegantnog dizajna čije kućište skriva pametnu srž koja mobilnoj aplikaciji dojavljuje sve pokazatelje stanja organizma osobe, podsjećajući je na aktivnost, vođenje računa o ciklusu, a predlaže i meditativne tehnike. Početkom sljedeće godine predstavit će novi nakit, ujedno najmanji i najtočniji nosivi uređaj na svijetu kojim će se pomoću senzora mjeriti zdravstveni podatci u svrhu detekcije i upravljanja stresom. Razvili su ga upravo kroz potpore HAMAG-BICRO-a u sklopu Eurostars programa, a Agencija ih je u fazi intenzivnog razvoja podržala s 1,49 milijuna kuna, čime su ujedno podržali projekt koji potiče žene da brinu o sebi i svom zdravlju. "Jako nam je važno zapošljavati zaposlenike koji će kontinuirano raditi na sebi, najbolje se uklopiti u tim i rasti s tvrtkom. Kao tvrtki koja zapošljava 65 posto žena, cilj nam je i pokrenuti trend da se u rad tehnoloških tvrtki uključuje što više žena. Njegujemo i poštujemo obiteljske obveze zaposlenika, smatrajući da je zadovoljan zaposlenik samo onaj koji ima mogućnost ostvarivati se kako poslovno, tako i privatno i obiteljski", poručuje Urška Sršen, koja je uz Sandra Mura tvrtku Bellabeat pokrenula 2014. godine.
Uz novi proizvodni pogon prošle godine zaposlili 55, a ove 24 nova djelatnika
U Gradištu, malo slavonskom mjestu nedaleko od Županje, već dva desetljeća velike poslovne uspjehe bilježi hrvatska tvrtka čiji su klijenti BMW, Volkswagen i Audi. Riječ je o tvrtki Multinorm, specijaliziranoj za dizajn, proizvodnju i izradu elemenata i sklopova te robotskih manipulatora koji čine sastavni dio proizvodne linije za sastavljanje automobilskih karoserija. Jedna je od najuspješnijih tvrtki u Vukovarsko-srijemskoj županiji koja izvozi gotovo sve što proizvede. Svojih 20 godina proslavili su izgradnjom novog velikog proizvodnog pogona u industrijskoj zoni Ambarine, a cilj je bio nadograditi tehnološku bazu i modernizirati postojeće proizvode. "Uz usluge montaže i umjeravanja, finalni proizvod smo dodatno oplemenili tehnologijama kao što su pneumatika, hidraulika i elektronika. Sve ovo, uz jačanje ljudskih resursa, omogućava nam diversifikaciju proizvoda i usluga, i time jača konkurentnost tvrtke na europskom tržištu", objašnjava Dario Lovretić, financijski direktor Multinorma. Vrijednost izgradnje novog proizvodnog pogona iznosila je gotovo 40 milijuna kuna, a na raspolaganju im je pritom bio HAMAG-BICRO koji je kroz poziv Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremu osigurao više od 13,84 milijuna kuna, dok su kroz poziv Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP u područjima s razvojnim posebnostima kroz IKT, dodijelili tvrtki Multinorm 1,45 milijuna kuna za opremanje i unaprjeđenje poslovnih procesa putem ERP-a. Agencija je tvrtku sustavno vodila kroz projekt čime su izbjegli sve nedostatke i otklonili nejasnoće, tvrdi Lovretić. "Trenutno u prihodima rastemo 80 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine, a novi pogon nam je omogućio i dodatna zapošljavanja. Prošle godine zaposlili smo 55 novih radnika, a ove godine još dodatna 24 tako da trenutno imamo 241 zaposlenog", otkrio je financijski direktor. Poziv Izgradnju proizvodnih kapaciteta MSP bio je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzetnicima, s ciljem jačanja njihove regionalne konkurentnosti, učinkovitog pozicioniranja malog i srednjeg poduzetništva u globalnim lancima vrijednostima te stvaranja novih radnih mjesta.
"Ostaklili pola Zagreba", a nakon izgradnje vlastite staklane kreću u osvajanje svijeta
Rugvička tvrtka KFK, što bi značilo "krov, fasada i konstrukcija", prisutna je doslovno svugdje po Zagrebu. Naime, ovaj lider na tržištu aluminijskih i staklenih fasada u Europi radio je na svim novijim poslovnim zgradama u glavnom gradu Hrvatske pa mnogi vole reći da su "ostaklili su pola Zagreba", ali i zračne luke u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, sportsku dvoranu Višnjik u Zadru te brojne hotele i stambene zgrade. Kako je njihova kvaliteta već odavno odjeknula i u inozemstvu, nakon Zagreba kreću u "ostakljivanje" Londona i britanskog tržišta. Svoj su proizvodni proces zaokružili izgradnjom vlastite staklane, a kako se vode time da prostora za napredak uvijek ima, njihova priča vani tek kreće, i to intenzivnim korakom. Kako bi u tome uspjeli i zadržali visoku razinu poslovanja, ulagali su sredstva u razvoj novih proizvodnih kapaciteta, primjenjivali napredne opreme, usavršavali djelatnike i razvoj novih i inovativnih rješenja u dizajnu, izradu te montažu aluminijskih i staklenih fasada. Ta ih je činjenica i svijest potaknula da prijave izgradnju vlastitog pogona za obradu stakla i njegovo opremanje suvremenom tehnologijom, a cjelokupni projekt nove staklane vrijedio je više od 142,5 milijuna kuna. Prijavili su se na pozive Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremu te Kompetentnost i razvoj MSP, u sklopu kojih im je HAMAG-BICRO-a dodijelio 42,7 milijuna kuna potpore. Upravo su pomoću ova dva poziva u tvrtki zaposlili oko 50 novih djelatnika. "Željeli smo ostvariti snažniju prisutnost i konkurentnost na domaćem, a još više na stranom tržištu. Imati svoj vlastiti pogon za obradu stakla iznimno nam je važno jer nam omogućava da objedinimo sve procese unutar tvrtke te nam smanjuje mogućnost problema s dobavljačima, isporukama, kvalitetom i rokovima, koji su ključni u ovoj industriji. HAMAG -BICRO nam je uz financijsku potporu pomogao i u praćenju provedbe i realizacije samog projekta, što je od velike važnosti za nas poduzetnike. Sigurni smo kako će se suradnja s Agencijom nastaviti uspješno provoditi i dalje, kroz neke nove natječaje", poručila je Ana Ljevar, marketinška menadžerica tvrtke KFK, te pritom istaknula da su prepoznatljivi u okvirima "zelene gradnje" koju namjeravaju još snažnije pozicionirati u građevinskoj industriji i tako promicati pozitivan odnos prema okolišu.
*Sadržaj je nastao u suradnji s Hamag-Bicro