Hrvatska polako ulazi u fokus globalnih igrača u turizmu, hoćemo li to iskoristiti?

Autor: Marija Crnjak , 31. ožujak 2016. u 22:00

Značajna transakcija upravo se događa u pulskom Arenaturistu, kojeg će od investicijske banke Goldman Sachs zajedno s dva domaća mirovinska fonda preuzeti nizozemska kompanija Euro Sea Hotels N. V., tvrtka kći grupacije PPHE Hotel Group te vlasnik brenda Park Plaza.

Bilo zbog okolnosti u konkurentskim destinacijama, trendovima u investicijskom svijetu ili o sazrijevanju hrvatskog turističkog tržišta, dolazak stranih investitora i hotelskih brendova u Hrvatsku polako se pretvara iz želje u stvarnost. To je i dalje spor proces koji je opterećen administracijom, nesigurnim pravnim i fiskalnim sustavom, no prošla godina i najave za ovu pokazuju da je idealno vrijeme da se povećan interes ulagača iskoristi, te povuku konkretni potezi za ubrzavanje investicija.

Hrvatska još uvijek ima jako malo brendiranih hotela, tek 16 posto hotela posluje pod globalnim brendovima, a većinu drže lokalni igrači, koji se uglavnom pojavljuju i kao najjači investitori. Dobre vijesti pred nekoliko dana su došle s Hvara, gdje će svoj ulazak na hrvatsko tržište započeti Four Seasons, globalna hotelska kompanija koja se u ovom projektu udružila s investicijskom bankom Arqaam Capital sa sjedištem u Dubaiu. Luksuzni resort mješovite namjene Four Seasons Resort Hvar u uvali Brizenica trebao bi biti otvoren 2019. godine, a imat će 120 soba, te 60 privatnih rezidencija, kao i popratnih ugostiteljskih, zabavnih i trgovačkih sadržaja.

Arqaam Capital s otkupom zemljišta na Hvaru krenuo je prije gotovo deset godina, a investiciju su usporili financijska kriza i promjena partnera, koja će Hvaru dobro doći s obzirom na snagu brenda Four Seasons. Jer kako je izjavio i sam direktor Arqaam Capitala Riad Meliti Four Seasons je prirodan odabir jer dijeli njihovu posvećenost eleganciji, usluzi koja nema premca te luksuzu. I J. Allen Smith, predsjednik uprave Four Seasons Hotels and Resorts, smatra da je Hrvatska jedna od najbrže rastućih turističkih tržišta u Europi i tražena destinacija. Investitorima će najveći izazov na Hvaru biti sezonalnost, a Sunčanom Hvaru će dobro doći konkurencija. 

Prilika za hotel Riviera
Posljednja značajna transakcija upravo se događa u pulskom Arenaturistu, kojeg će od investicijske banke Goldman Sachs zajedno s dva domaća mirovinska fonda preuzeti nizozemska kompanija Euro Sea Hotels N. V., tvrtka kći grupacije PPHE Hotel Group te vlasnik brenda Park Plaza pod kojim dio Arenaturistovih hotela već posluje. U objavi za preuzimanje, novi vlasnik najavljuje da će od Arenaturista stvoriti vodeću hotelsku kompaniju u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Europi, koja će upravljati brendom Park Plaza u srednjoj i istočnoj Europi. Poslovni model uključuje vlasništvo i upravljanje nad vlastitim smještajnim kapacitetima te upravljanje hotelskim kapacitetima u vlasništvu drugih, pod franšizom brenda Park Plaza.

PPHE Hotel Group Limited namjerava Arenaturistu priključiti hotele i hotelske operacije u vlasništvu Grupe u Hrvatskoj, ali i hotele koje posjeduju u Njemačkoj i Mađarskoj. Arenaturistu će biti osigurana licencija za korištenje brenda Park Plaza u Hrvatskoj, Njemačkoj te drugim zemljama u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Europi. To će pak omogućiti akvizicije i razvoj novih hotela, te sklapanje novih ugovora o upravljanju hotelima u navedenim regijama koji nisu dio Grupe. Za Arenaturist to će biti velik korak, pretvaranje lokalne hotelske kompanije u svjetskog igrača, ali i prilika da se konačno uredi hotelski biser Pule, hotel Riviera udaljen tek stotinu metara od Arene.

Usmjereni na gradove
Da Hrvatska polako dolazi u fokus investitora, iako je to još jako daleko od potencijala, moglo se čuti i ovogodišnjem Međunarodnom hotelskom investicijskom forumu (IHIF) u Berlinu, održanom početkom ožujka. Treba znati da je fokus jakih hotelskih brendova trenutno na glavnim odnosno velikim gradovima i poslovnim središtima, i tu Zagreb svakako ima svoju priliku. Ulaganje u Zagreb u Berlinu je najavila jedna od najvećih hotelskih grupacija Accor Hotels, koja u bliskoj budućnosti planira otvoriti nekoliko svojih Ibis hotela u Zagrebu, o čemu se još uvijek pregovara s potencijalnim partnerima.

Na prethodno održanom Adria Hotel Forumu (AHF) svoj ponovni dolazak u Zagreb najavila je i hotelska grupa InterContinental (IHG), jedan od vodećih svjetskih hotelskih operatera. Takvih bi ulagača bilo znatno više kad bi se konačno realizirala investicija u kongresni centar u Zagrebu, i bilo bi dobro da toga postanu svjesni i u uredu gradonačelnika. 

Komentirajte prvi

New Report

Close