Interna revizija Zagrebačkog holdinga otkrila je da su brojni vozači u vrijeme godišnjih odmora, bolovanja ili pak slobodnih dana zbog dobrovoljnog davanja krvi, radili za privatne prijevoznike i vozili autobuse i kamione u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu.
Prema nalazu revizije, otkriveni su nakon pregleda osobnih memorijskih kartica koje rade poput digitalnih tahografa.
Prema nekim informacijama, piše Jutarnji list, uočeno je da je 90 ZET-ovih vozača radilo druge poslove izvan podružnice i svima njima prijeti otkaz.
Provjera osobnih kartica vozača počela je prije nekoliko mjeseci, a prvi nalazi pokazuju da je 75 vozača za druge prijevoznike radilo tijekom godišnjeg, a njih 15 tijekom bolovanja.
"U ovom trenutku mogu potvrditi jedino da smo zabilježili zloporabu institucije bolovanja, a pravna služba postupa u skladu s utvrđenim činjenicama", rekao nam je Tomislav Jurić iz Zagrebačkog holdinga.
Vozači kojima su uručeni otkazi putem odvjetnika uložili su žalbe, no one su odbijene.
Upravo zbog toga radnici su odlučili preko odvjetničkog društva Lozo&Partneri, koje zastupa Sindikat prometnih vozača i radnika ZET – Zagreb, najveći sindikat unutar Zagrebačkog holdinga, pokrenuti tužbe protiv poslodavca.
Odvjetnik Boženko Lozo navodi da to neće učiniti samo oni kojima je dosad uručen otkaz, nego i ostali kojima poslodavac izvanredno otkaže ugovor zbog tog razloga.
"Ako je netko na godišnjem odmoru, njemu nije zabranjeno baviti se drugim poslom. U njihovu ugovoru ne stoji da oni ne smiju voziti za nekog drugoga, tako da svi ti radnici nisu znali da rade protivno pravilima tvrtke. Oni s drugim prijevoznicima nisu zasnivali radni odnos", navodi Lozo.
Iz Zagrebačkog holdinga kažu da su poduzeli sve u cilju zaštite sigurnosti putnika, a najave vozača o tužbi, ističu, za sada neće komentirati.
"Vozači su izjavili da su se na dodatan posao odlučili zbog teške imovinske situacije. Svatko od njih ima kredit, a nisu znali da ne smiju voziti za druge prijevoznike i to im ne stoji u ugovoru", rekao je Anto Jelić iz Sindikata.
Prema sugovorniku Jutarnjeg lista iz ZET-ove Uprave, istraživanja su pokazala da je oko 12 posto vozača svakodnevno na bolovanju. Budući da u podružnici ima između 900 i 1000 vozača autobusa, dolazi se do zaključka da svaki dan nedostaje minimalno 100 radnika. Vozači koji su uhvaćeni u mogućem prekršaju pravdali su se teškom imovinskom situacijom. A osnovna plaća vozača u ZET-u bez dodataka iznosi 7500 kuna bruto. Osnovica je 2884 kuna, a množi se s koeficijentom od 2,4 i na to dodaje stalni dodatak od 680 kuna bruto.
Uz osnovnu plaću dolaze brojni dodaci, poput vožnje u noćnim satima, vikendom, blagdanima, otežanim uvjetima rada, ali i postotak od prodaje karata. Zahvaljujući dodacima, mjesečni prihodi vozača penju se i do 10.000 kuna. Anto Jelić opovrgava takve podatke te ističe da je plaća sa svim davanjima oko 7200 kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ako nisu koristili vozila ZET-a i gorivo, ostalo je sve u redu, mogli su oni i autobuse povesti pune goriva, toliko ih ima, ma tko bi primjetio da ih nekoliko nedostaje, uz lopovluk na svakom koraku, ovi odgovaraju lopovlukom na svakom kilometru,
zar nije MORH-ov vozač vozio privatni autobus, skrivio nesreću i što je na kraju bilo, ništa
ako je istina da imaju plaću 10k neto ili brutto??? onda fak stvarno u ovo sustavu nešto ne valja,, da netko sa jednostavnom srednjom školom, tečajem i dozvolama može imati plaću veću od učitelja ili plaću blizu liječnika wtf????
a šta briga ZET to što netko radi u svoje slobodno vrijeme ili godišnji?….. druga stvar je bolovanje,, za takve stvari ide momentalni otkaz i gotova priča, pa nek radi sastrane
Neznam, ali ne bi se cudio neto da nije daleko od toga… pocetnik na ZG parkingu, ima 6500 cca. Jedan lik koji to radi, pola vremena u birtiji… kako god, imas pravo, sustav je duboko poremecen. Ako si u birou u holdingu, imas i po 7000 neto za spavanje.
U ovoj drzavi vise vrijedi tipkalica za parking, nego jedan, doktor, ucitelj, inzinjer… i zato ljudi idu. Ova drzava je duboko bolesna.
ako je istina da imaju plaću 10k neto ili brutto??? onda fak stvarno u ovo sustavu nešto ne valja,, da netko sa jednostavnom srednjom školom, tečajem i dozvolama može imati plaću veću od učitelja ili plaću blizu liječnika wtf????
a šta briga ZET to što netko radi u svoje slobodno vrijeme ili godišnji?….. druga stvar je bolovanje,, za takve stvari ide momentalni otkaz i gotova priča, pa nek radi sastrane
Mnogi obrazovani nemaju ni blizu ovakvu placu… magistrima gradevine, ako ista dobiju npr, cesto se nudi i cca 3000,4000kn s nesigurnim poslom. A u Holdingu spavas za 6000, 7000kn ako si u birou.
Ovakve stvari i neposten, korumpiran rodjacki sustav, je jos jedan razlog za odlazak. Mnogi koji rade za 3, 4k rade i prekovremeno i nemaju vremena za ovakve makinacije.
Jos jedan susjed, odlican na pravu, cjepa drva.
Uključite se u raspravu