Iduće tri godine bit će ključne za obnovu zagrebačkoga željezničkog prstena. Samo u dva kapitalna projekta uložit će se 135 milijuna eura, u gradnju pruge do Samobora i elektrifikaciju i modernizaciju pruge do Zaboka. Većina tog novca namaknut će se od Europske unije, a osnovni je cilj povećati putnički promet u Zagrebu i oko Zagreba. No, to je tek manji dio projekata na koje računaju u HŽ Infrastrukturi, koja ima veliki plan glavnom gradu Hrvatske približiti ne samo Samobor i Zabok nego i Koprivnicu te u konačnici i Sisak.Kako kaže Darko Peričić, direktor HŽ Infrastrukture, najvažniji projekt te tvrtke gradnja je samoborčeka, odnosno pruge Podsused – Sveta Nedelja – Samobor. Za projekt vrijedan 65 milijuna eura u proračunu za 2013. osigurano je 36 milijuna kuna, a ostatak bi se trebao namaknuti sredstvima EU.Izrada glavnog projekta je pri kraju, sada se još trebaju ishoditi sve potrebne građevinske dozvole i izraditi natječajna dokumentacija kako bi se pruga mogla prijaviti za kohezijske i strukturne fondove EU.
Do Zaboka za pola sata
"Osim Samobora, plan je elektrificirati i modernizirati dionicu Zaprešić – Zabok. Riječ je o dionici dužine približno 24 km, koja prolazi kroz dvije županije. Postojeća željeznička pruga je neelektrificirana i njezino tehničko stanje ne zadovoljava. U sklopu modernizacije te dionice planira se elektrifikacija pruge, dok rekonstrukcija obuhvaća i sve kolodvore i sva stajališta. Ugrađivat će se i sigurnosna oprema, a osigurat će se i željezničko-cestovni prijelazi. Sve to stajat će oko 70 milijuna eura", kaže Peričić, dodavši kako to znači da će vožnja iz Zaboka prema Zagrebu ponovno trajati pola sata, dok će se od Krapine do Zagreba putovati oko sat vremena. No, to je tek početak investicija oko zagrebačkog prstena.
Pruga do Savskog Marofa
Kako kaže Peričić, jedan od osnovnih zadataka jest izgraditi četverokolosiječnu prugu kroz Zagreb od Dugog Sela do Savskog Marofa, kako bi se omogućio što kvalitetniji protok robe i putnika. Koliko će taj projekt vrijediti, još ne zna, ali Peričić kaže da će on također aplicirati za sredstva EU. Remont pruge Turopolje – Velika Gorica počinje u ožujku ove godine, što će stajati oko 109 milijuna kuna. U remont će i dionica od Glavnog kolodvora prema Klari, za što je predviđeno 80 milijuna kuna, a u pripremi je i izgradnja drugog kolosijeka do Siska, što se očekuje 2015. godine. Do kraja sljedeće godine bit će ugovoreno projektiranje gradnje drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci – Koprivnica. Tako će se putovanje iz Koprivnice do Zagreba također skratiti na sat vremena. Rok je to i za pripremu projekta povezivanja Maribora i Krapine prema Grazu, kojim bi se ta dionica skratila za 55 kilometara, što se, pak, mora dogovoriti na međudržavnoj razini.
Remont Glavnog kolodvora
Uskoro nova signalizacija i bolja kontrola
U tijeku je i zamjena signalno-sigurnosnih uređaja vrijednih 12,6 milijuna eura. Razlog je to zbog kojeg će se Glavni kolodvor u Zagrebu zatvoriti na sedam dana u prvom tjednu u veljači. To znači, kaže Darko Peričić za Poslovni dnevnik, da će se oko 80.000 putnika, koliko ih na dan prođe kroz Glavni kolodvor, iskrcavati na stanici Maksimir, ako dolaze iz smjera istoka, ili na Zapadnom kolodvoru, ako dolaze sa zapada. Novi uređaj trebao bi Glavnom kolodvoru donijeti novi i poboljšan sustav kontrole prometa.
- 65 milijuna eura gradnja nove pruge Podsused – Samobor, natječaj u srpnju, početak radova 2014.
- 70 milijuna eura elektrifikacija i modernizacija dionice Zaprešić-Zabok, početak radova 2014.
- 12,6 milijuna eura stajat će zamjena signalno-sigurnosnih uređaja na Glavnom kolodvoru Zagreb
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.neka daju koncesiju na sve pruge u rh kinezima pa ćemo vidjeti koliko će dugo trajati putovanje od Krapine do Zagreba. 10 MIn maximalno.
2013 godina je a pruga Zaprešić -Zabok nije elektrificirana.Ja ne znam šta 20 000 ljudi u HŽ radi?!
Sad ej ministar iz Zaboka pa će do doma elektrificirati ? Kad ćete probiti prugu do Splita do Ploča i Dubrovnika i kad ćete Rijeku spojiti sa Pulom?
Za te projekte tražite lovu u Eu ili dajte koncesiju Kinezima.Oni po Tibetu rade superbrzu prugu a kod nas dizel-lokomotive 20 km od Zagreba-
Uključite se u raspravu