Vlasnik Forbesa uložio milijun eura u Rimac Automobile

Autor: Bernard Ivezić , 28. srpanj 2014. u 12:38
Mate Rimac/Davor Puklavec/PIXSELL

Hongkonški bogataš Tak Čung Jam upoznao je Matu Rimca u ožujku na neformalnom ručku te su dogovorili suradnju.

Novi većinski vlasnik Forbesa uložio je milijun eura u tvrtku Rimac Automobili. Hongkonški bogataš Tak Čung Jam u proizvođača najbržeg električnog automobila na svijetu ušao je preko svoje grupacije Integrated Asset Management (Asia) Limited te se upisao i kao član Nadzornog odbora tvrtke iz Svete Nedjelje.

Tak Čung Jam je prije desetak dana za 475 milijuna dolara preuzeo većinski udio u izdavaču časopisa Forbes. On je taj posao vodio upravo preko tvrtke Integrated Asset Management (Asia) Limited, koja je nositelj konzorcija Integrated Whale Media Investments koja je i poslužila kao platforma za kupovinu uglednog američkog izdavača. Tak Čung Jam je u tom poslu partner njegov kućni prijatelj Wayne Hsieh, suosnivač petog najvećeg proizvođača računala na svijetu tvrtke ASUSTeK Computer.Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac Automobila kaže kako je jako zadovoljan što je dobio i trećeg partnera, posebno tako uglednog biznismena na Dalekom istoku. Podsjetimo, na proljeće je u njegovu tvrtku uložio kolumbijski bogataš Frank Kanayet Yepes.

Nedugo nakon toga ulaganje u Rimac Automobile je na burzi u Hong Kongu najavio i kineski holding Sinocop Resources."Tak Čung Jama upoznao sam u Hong Kongu u ožujku na jednom neformalnom doručku i zapravo nisam imao pojma kakav je kalibar ljudi tada sjedio za stolom zajedno samnom", kaže Mate Rimac.Navodi da je njegovog novog partnera iz Hong Konga fascinirao hrvatski električni superautomobil pa su započeli pregovore i uspjeli ih zaključiti prije nego je Tak Čung Jam preuzeo Forbes."Svi naši partneri dodaju vrijednost tvrtki, što je pogotovo važno na azijskom tržištu koje je vrlo različito od europskog i gdje vidim veliki potencijal za naše proizvode", kaže Rimac.

Tak Čung Jam, osim dobrih veza na Dalekom istoku, sam posjeduje i znatnu imovinu. Njegova grupacija Integrated Asset Management (Asia) Limited vlasnik je 19 posto udjela u tvrtki Fornton Group, koja se bavi financijskim leasingom za rudnike ugljena. Inače, trenutačna tržišna kapitalizacija Fornton Groupa je milijardu honkonških dolara. Tak Čung Jam je k tome aktivan investitor. Ima udjele u Amco Unitedu, China Motion Telecomu, China Packagingu, China Vanguardu, Credit China, NewOcean Energy, North Asia Resources i Sustainable Forestu. Riječ je o kompanijama čija je tržišna kapitalizacija između 200 milijuna i pet milijardi hongonških dolara.

Dobili 2 posto
Prema izvorima Poslovnog dnevnika, partneri Mate Rimca sada drže 18 posto udjela u njegovoj tvrtki. Suvlasnik Forbesa navodno je za svojih milijun eura dobio 2 posto udjela u Rimac Automobilima. Jedan od najbogatijih Kolumbijaca, bivši naftni magnat i strastveni zaljubljenik u brze automobile Frank Kanayet Yepes je od proljeća do sada udvostručio svoj udio na šest posto, dok je najveći pojedinačni suvlasnik s 10 posto udjela u Rimac Automobilima kineski holding Sinocop Resources.

Ta je kompanija, koja je u Rimčevu tvrtku uložila 5 milijuna eura i 20 milijuna hongkonških dolara, nedavno promijenila ime u China Dynamics, okrenula se zelenim industrijama, među inima razvoju električnog autobusa za Hong Kong, a u nju je prije mjesec dana uložio jedan od najvećih kineskih osiguravatelja China Taiping Insurance Group.Rimac kaže da se China Dynamics još nije upisala u Sudski registar kao suvlasnik tvrtke, jer je taj proces dosta složen."Sa China Dynamicsom je potpisan Investment Agreement i nakon dubinskog snimanja, koje je u tijeku, upisat će se u Sudski registar", kaže Rimac.Naglašava da je vrlo teško privući međunarodne investitore na ulaganje u hrvatski startupe bez da se sjedište tvrtke preseli u SAD, Veliku Britaniju ili neku off-shore destinaciju. No, njemu je to uspjelo.

Razgovori s ulagačima
Dodaje da razgovara s još nekoliko ulagača za prvu rundu investicije. Očekuje da bi ti razgovori mogli biti zaključeni do kraja godine. Pojašnjenje zašto mu se ne žuri, jer osim znatnih investicija i dobra krvna slika tvrtke iz Svete Nedjelje. Lani je Rimčeva tvrtka porasla na 16 zaposlenih, imala rast prihoda od dva posto na 3,78 milijuna kuna i neto dobit od 227.900 kuna."Iznos koji smo prikupili bit će dovoljan za ostvarenje našeg poslovnog plana za idućih nekoliko godina, jer sad imamo daleko više kapitala od planiranog pa nemam daljnjih planova za traženje investicija", zaključuje Rimac.

Komentari (6)
Pogledajte sve

Zagreboris retard. Zanima me koji si ti k**** u zivotu napravio i tko bi tebi dao milju dolara.

kapa do poda svakome tko danas u ovom bijedu od države dobije $1,00 investicije…

Ako Rimca treba za nešto pohvaliti to je činjenica da nije dao velike udjele za novac. To je zamka u koju upadju mnogi (pohlepni) startupi, za početni kapital daju veliki udio i već nakon druge runde nemaju većinski udio što zanči da ne odlučuju više sami. Što opet znači da odlučuju venture capital investitor koji u pravilu pojma nemaju o startup poslovanju pa upropaste tvrtku, izbace osnivača itd.

Poznat po tome je i Mark Zuckerberg jer je prvom ulagaču u FB Peteru Thielu dao samo 10% udjela u zamjenu za 500,000 USD investicije. Zato i danas Zuckerberg drži kontrolni paket u FB. Da nije tako tko zna, već bi investitori davno upropastili tvrtku

Spominje li netko ovih mjeseci i godina investicije? Bez obzira na slabu gospodarsku perspektivu u ovoj “napaćenoj i pokradenoj državici”, neki investitori mogu prepoznati hrvatske projekte i pogone u kojima bi mogli profitirati. Mislim da Rimac Automobili u tom kontekstu također zaslužuje posjet neke delegacije iz ministarstva gospodarstva ili poduzetništva.

Naravno, na poduzeću Rimac Automobili je i velika odgovornost da opravdaju uložena sredstva.

New Report

Close