Jedan od najluksuznijih svjetskih automobilskih brendova Mercedes-Benz proteklih je godina bio u velikom restrukturiranju koje je obilježio globalni pad prodaje u odnosu na glavne konkurente, a puno korjenitijih promjena bilo je i u regiji.
Mercedes je desetljećima omiljeni brend političara i gospodarstvenika u zemljama bivše Jugoslavije. No, zbog krize se sve manje vodećih ljudi politike i biznisa željelo se slikati u Mercedesima koji, iako realno po kvaliteti i cijeni ne odskaču od glavne konkrencije – BMW-a i Audija, u očima javnosti predstavljaju "ono nešto više". Tako je krilatica "Mercedes je Mercedes, a sve ostalo su samo automobili" zapravo smanjila potražnju za ovim brendom. Dodatni uteg autodivu iz Stuttgarta bili su i problemi distributera u regiji.
Spali na sitne dilere
Generalni zastupnik Daimlera za Hrvatsku godinama je, od 1993., bio Euroline, tvrtka bivšeg tenisača Brace Radovanovića. Tvrtka 2010. zapada u teškoće i ubrzo odlazi u stečaj. Mercedes je spao ne nekoliko sitnih dilera: Škojo i Gašparić, a naknadno i Auto Jolly u Splitu. Iako su se automobili mogli naručiti preko tih autokuća, bez organizirane servisne mreže to je bilo nedostatno da bi se ponosnim vlasnicima "najboljeg automobila na svijetu" pružila usluga na koju su se naviknuli. To je posebice utjecalo na leasing kuće, preko kojih većina poduzetnika i političara uzima svoje automobile. Naime, leasing kuće nisu željele u svojim flotama automobil koji će morati na svaki ozbiljni servis odvoziti u Sloveniju ili Austriju.Nakon što godinu dana Hrvatska nije imala zastupnika, Daimler je početkom prošle godine odlučio da će zastupstvo za našu zemlju dobiti švicarska grupa Emil Frey.
Zastupstvo je postalo operativno potkraj godine, kad je registrirana tvrtka Star Import kojoj je na čelu Heinz Schneiter. U idućih 10-ak dana svoja će vrata otvoriti i njihov maloprodajni servis Emil Frey Auto centar koji će se nalaziti u bivšem prostoru Eurolinea u Kovinskoj ulici u Zagrebu. Mercedes je većih ili manjih problema imao, ili još ima, i u ostalim zemljama regije. U Srbiji je zastupstvo imao poznati bračni par – tenisač Slobodan Živojinović i bivša folk-pjevačica Lepa Brena. Nakon što je Živojinović došao u probleme, izgubio je zastupstvo. Preuzeo ga je Mercedes, no sredinom 2013. Emil Fley preuzeo je i srpsko te crnogorsko tržište. U BiH generalno zastupstvo Daimlera ima Autoline, sestrinska tvrtka Eurolinea u vlasništvu Brace Radovanovića. No, na proljeće im istječe ugovor s Mercedesom te je već najavljeno da će sredinom 2014. i to tržište preuzeti švicarski autodiler.
Ulaze i u Sloveniju
Na slovenskom tržištu jaku poziciju ima Autocommerce, u Hrvatskoj poznatiji kao zastupnik Fiata. No, dug od oko 150 mil. eura toj je grupi veliki uteg u odnosima s Daimler-Benzom. Iako još nema konačne odluke što će biti sa Slovenijom, u automobilskim krugovima nagađa se da je u Stuttgartu već donosena odluka o ulasku Emil Freya i na ovo tržište. Grupa Emil Frey osnovana je 1924. sa sjedištem u Zürichu, a u svojem djelokrugu ima veliki broj aktivnosti vezanih za autodindustriju poput zastupstva, maloprodaje, servisa, financiranja i djelova. Prisutan je na tržištima Švicarske, Njemačke, Francuske, Mađarske, Češke, Poljske te zemalja jugositočne Europe. Zastupnici su velikog broja, uglavnom luksuznih autobrendova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu