Sve domaće tvrtke zainteresirane za suradnju s kineskim konzorcijem China Road and Bridge Corporation (CRBC) kao nositeljem izgradnje Pelješkog mosta dobit će priliku da s njihovim predstavnicima razgovaraju i pregovaraju.
Poruka je to odaslana s kineske strane nakon što su u ponedjeljak s njihovim predstavnikom Hrvatske ceste sklopile ugovor o građenju, vrijedan 2,08 mlrd. kuna bez (PDV-a). Sada čvrsta kineska pozicija u ovom poslu okidač je i za pregovore oko uključivanja u posao hrvatskih podizvođača. Posla će biti, kako navodi HGK-ova potpredsjednica za građevinarstvo Mirjana Čagalj, za građevinare, ali i za brodograđevnu te metalsku industriju, proizvođače cementa, kabela, ispitno-istraživačke radove i pripremne poslove, kao i prijevoznike, usluge smještaja i ugostiteljstva.
Za uključivanje u posao domaćih tvrtki, s preporukom zajedničkog djelovanja jer će tako najbolje proći, Komora već lobira, pa tako Čagalj potvrđuje da je s CRBC-om dogovoren sastanak u kineskom veleposlanstvu u Zagrebu, na kojem će se u sljedeća dva do tri tjedna okupiti domaće tvrtke koje žele u partnerstvo. Nastavak je to inicijative za susretom s predstavnicima kineskog konzorcija kako bi im se predstavile mogućnosti domaće proizvodnje i usluga te kako bi prepoznali hrvatske tvrtke kao kvalitetne za suradnju.
No, tako će i one dobiti uvid pod kojim bi uvjetima Kinezi dali posao te mogu li domaće tvrtke i koje tome udovoljiti. "Komora će sve napraviti da našim kompanijama otvori vrata. Nakon tog sastanka bit ćemo pametniji. Sve tvrtke moraju biti svjesne da posao moraju završiti u roku te da nema odstupanja jer je CRBC poznat po tome što nijednom nije kasnio s izvršenjem posla", kaže Čagalj dodajući da se garancije za uredno izvršenje posla i avansna plaćanja pritom pokazuju kao najveći izazov koji se stavlja pred potencijalne podizvođače.
Poziv za nastavak pregovora sada očekuje i Brodosplit čije je krucijalno pitanje vezano za uvjete za ugovaranje njihovog dijela posla koji kako se čini i očekuju na okrupnjivanju čeličnih pilota i čeličnih konstrukcija.
Čelični udio u ukupnoj ponudi iznosi oko 50%, most je težak oko 57 tona, a u Debeljakovom škveru smatraju da za svoj dio posla imaju konkurentnu ponudu, koja kapacitetima, rokovima i ljudima zadovoljava potrebe. Ostaje za vidjeti što će pregovori donijeti, budući da se prema dokumentaciji iz natječaja očekuje da Kinezi mogu dati do 40% posla podizvođačima, tj. ukupno nešto više od 100 mil. eura, što bi značilo u roku izgradnje ugovorenom na tri godine – oko 35 mil. eura godišnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu