Investitori su prepoznali potencijale, što za riječku luku znači iskorak k vodećem kontejnersko-logističkom centru na sjevernom Jadranu.
Novim ulaganjima vraćamo Rijeku na pozicije s kraja 70-tih proteklog stoljeća, kada je bila veliko lučko središte! Poruke su to ravnatelja Lučke uprave Rijeka Denisa Vukorepe u povodu završetka projekta Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal (Zagreb DSCT) u luci Rijeka i koncesioniranja.
Danas obilazak
Tangiraju velik interes potencijalnih koncesionara: čak sedam ponuda najvećih svjetskih operatera iz Europe, Bliskog i Dalekog istoka. Neslužbeno, javili su se i kineski, pa i CRBC koji gradi Pelješki most, to je ‘skor’ međunarodnog tendera za odabir koncesionara za izgradnju, usluge i gospodarsko korištenje pomorskog dobra na novom kontejnerskom terminalu u luci Rijeka.
A povodom završetka radova danas će terminal obići i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Zagreb DSCT, podsjetimo, najvažniji je i najveći kapitalni projekt u okviru Rijeka Gateway projekta II, ukupne vrijednosti 112,5 mil. eura, od čega je 84 mil. eura zajam Svjetske banke, dok 28,5 mil. eura financira država. No, riječka Lučka uprava nastavlja s vlastitim ulaganjima 40-50 mil. kn.
Za danas je predviđeno i ugovaranje isporuke te izvođenja radova u Luci Bakar i riječkom bazenu u dva projekta sufinanciranih iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). U tijeku je priprema i za objavu natječaja u vrijednosti 40 mil. eura. Uz ostale važne stavke, od radova na lučkoj prometnoj infrastrukturi te izgradnje intermodalnog terminala i spojne ceste D402, plijene i završetkom prve faze koncesioniranja terminala.
Za koji dan završit će evaluacija ponuda te će listu suziti na ponuditelje koje će pozvati da dostave financijske ponude. Individualni razgovori očekuju se u lipnju i srpnju kad će potencijalni koncesionari prezentirati koncepte upravljanja terminalom.
Nije isključeno ni da će se brzo iskristalizirati interes i za drugu fazu izgradnje terminala, a za koju su dozvole pripremljene. Inače, iskazivanje namjera glede druge faze koja donosi 50-godišnju koncesiju svakako se očekuje u drugoj fazi koncesioniranja. Za potpisivanje ugovora kao očekivani termin stoji kraj rujna.
Kontejnerski rast 10%
Promet u riječkom bazenu u kontejnerskom dijelu raste oko 10% posljednjih godina, no stavljanjem u funkciju terminala očekuje se dinamičniji rast u količinama i protočnosti tereta, što je predmet zanimanja željezničkih operatera teretnog prometa, a očekuje se da će privući i veći kamionski promet.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu