Još jesenas dizala se prašina oko projekta Narodnih novina vezanog uz pokretanje proizvodnje toaletnog papira i odluku da ga nakon nabave stroja za proizvodnju ne realizira u vlastitoj hali u Kukuljanovu pokraj Rijeke nego da potraži i unajmi prostor u okolici Zagreba.
Prostor je na natječaju odabran, kako se i nagađalo, u Krapini, a prašina se sada podiže, no ne medijska, već od ubrzanih radova kako bi već idući mjesec mogla startati proizvodnja. U upravo obnovljenom prostoru u kojemu se nekad odvijala proizvodnja namještaja Šavrić intenzivno se obavljajaju posljednje prilagodbe za potrebe proizvodnje papirne konfekcije. Taj dio poslova obavlja vlasnik prostora, tvrtka Kontejner Stjepana Miholića, s kojom je sklopljen ugovor o najmu na sedam godina, uz mogućnost otkupa prostora. Postavljen je već i veliki industrijski stroj dug 54 metra. Sve je spremno za početak testne proizvodnje, kažu nam voditelj odjela proizvodnje toaletne konfekcije u Krapini Dragan Škorlić i Ivica Dalić, voditelj odjela proizvodnje u Tiskari Narodnih novina, koji operativno nadzire realizaciju projekta.
150tisuća
kuna na mjesec stajat će Narodne novine najam hale u Krapini
Novi stroj za 10 mjeseci
Talijanski proizvođač Fabio Perini, koji je za Narodne novine izradio četiri milijuna eura vrijedan pogon za proizvodnju papirne konfekcije, vodeći je u proizvodnji te vrste industrijskih strojeva, a to je, kaže Dalić, deseti takav stroj u svijetu. Šest ih je proizvedeno za američko tržište, a u Europi ovakve pogone imaju još samo u Njemačkoj i Italiji. U međuvremenu je s istim proizvođačem ugovorena i nabava još jednog stroja. Riječ je o liniji za presavijanje papira. Taj je stroj vrijedan 2,2 milijuna eura, a njime će se, kako ističu u Narodnim novinama, zaokružiti proizvodnja za papirnate ručnike i maramice.
Taj stroj u Krapinu bi trebao stići za deset mjeseci, no dotad bi se proizvodnja trebala i te kako zahuktati. Najprije će se, kažu naši sugovornici, u krapinskim pogonima proizvoditi toaletna konfekcija za tenderske kupce Narodnih novina. Riječ je uglavnom o državnim ministarstvima i bolnicama, za koje je u sklopu javnih natječaja ova državna tvrtka dosad nabavljala toaletnu konfekciju od drugih proizvođača. Ovim bi projektom, procijenjeno je, ukupna ponuda Narodnih novina u postupcima javne nabave trebala biti daleko konkurentnija. Zasad je zaposleno ukupno devet radnika za proizvodnju u Krapini, među kojima su i dva radnika koja su bila prvotno zaposlena za projekt u Kukuljanovu, no odlučili su se preseliti u Krapinu.
Jedan od njih je upravo Škorlić, koji je još lani u Italiji u tvornici Fabio Perini prošao obuku za rad na robotiziranom i visokosofisticiranom stroju. Sadašnji broj zaposlenih dovoljan je za rad pogona u jednoj smjeni. No, u Narodnim novinama ozbiljno računaju da će se vrlo brzo uspjeti ugovoriti proizvodnja za rad u tri smjene. Tada će, pak, biti potrebno oko 40 radnika. Već u svibnju planiraju početi proizvodnju vlastitog brenda toaletne konfekcije. Ime vlastitog brenda Narodne novine već imaju spremno. Osmislio ga je jedan stručnjak za brendove, no još ga se drži u strogoj tajnosti.
Umjesto keksa papir
Osim vlastitog brenda, velika očekivanja polažu i u proizvodnju papirne konfekcije za velike trgovačke lance. Kako doznajemo, u tijeku su i pregovori s gotovo svima koji su prisutni na hrvatskom tržištu. Smatraju i da su im izgledi dobri jer nude proizvode najviše kvalitete. Papir na kojemu će se raditi toaletni papir i ostali prozvodi dobavlja se iz Italije jer domaćih proizvođača i nema. Ovo je jedna od najvećih investicija koje su Narodne novine pokrenule posljednjih godina, pa u tvrtki u vlasništvu države nerado čuju primjedbe zašto se upuštaju u taj segment tržišta.
Riječ je o proizvodnji i ulaganju od 6,2 milijuna eura samo u strojeve, a k tome ulažemo u proizvodnju, kažu u Narodnim novinama. Proizvodna hala koja je na natječaju odabrana za najam prije ugovora s Narodnim novinama dugo je bila prazna i nekorištena. Kako je već objavljivano, još prošlog ljeta trebao je to biti prostor za proizvodnju keksa i biskvita. Riječ je o, kako se naknadno pokazalo, spornom projektu tvrtke Mali Biskviti Tomislava Ljutića, koji je 2013. sklopio ugovor o najmu hale, ali nije počeo proizvodnju. No, idućih sedam godina u tom prostoru proizvodit će se toaletni papir, s tim da Narodne novine, koje će najam mjesečno stajati 150 tisuća kuna, imaju i mogućnost njegova otkupa.
Povrat ulaganja
Hoće li se ta opcija iz ugovora s tvrtkom Kontejner i iskoristiti, ovisit će ponajprije o tome kako će napredovati sama proizvodnja. U toj tvrtki procjenjuju da bi se investicija mogla vratiti za tri do pet godina. No, ono što je u ovom trenutku najveća nepoznanica jest kako će se novi projekt uklopiti u najave iz Banskih dvora o skoroj privatizaciji samih Narodnih novina. Ta je privatizacija u planu već za ovu godinu.
Šest ponuđača
Svetice otpale
Zanimljivo je i da se za najam prostora na natječaju Narodnih novina otimalo čak šest ponuđača. No, tek su dva bila ozbiljna, i to tvrtke Kontejner u Krapini i Svetice iz Zagreba, koja je nudila halu na Žitnjaku. No, prostor nije bio prihvatljiv zbog odvojenosti proizvodnog i skladišnog te prostora za utovar. Neki od ponuđača koji su se javili, kažu nam u Narodnim novinama, nudili su tek zemljište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A kako tek ovaj ponosno pozira sa uzorkom tariguza. Tko li je maznuo lovu na ovoj investiciji da mi je znati.
Možda mogu iskoristiti i nevažeće listiće sa izbora. A možda mogu i sve listiće ako partija poništi izbore.
Trebali bi na njega otisnuti gomilu pametnih zakona s kojima bi onda bio još veći gušt obrisati dupetaru. Jer gomila zakona i nije za drugo.
Vi kolega zaista imate smisla za zaradu, ali je bih pokušao prodor na tržište najprije sa Milanovićevom slikom, ostvario bih sigurno veću zaradu i vrlo brzo osvojio cijelo tržište EU
To bi, uz malo marketinga , mogao biti najprodavaniji toaletni papir,
nakon Tete Violete!
Uključite se u raspravu