Polaganjem kamena temeljca danas će se pokraj robne kuće Ikea Zagreb svečano obilježiti početak gradnje Designer Outleta Croatia, koji je zajednički pothvat tvrtke Ikea Centres i švicarskog Mutschler Outlet Holdinga AG. Kako će sve to izgledati, koliko se novca ulaže i što time dobivaju hrvatski, ali i inozemni kupci, razgovaramo s Thomasom Reichenauerom, izvršnim direktorom konzultantske tvrtke ROS Retail Outlet Shopping, koja će upravljati budućim najvećim outlet kompleksom u Hrvatskoj.
Prvotno je najavljivan klasični trgovački centar, no ovakav koncept, tvrdi se, u Hrvatskoj još nismo vidjeli. Po čemu će se on razlikovati od svih drugih dosadašnjih shopping ili outlet centara?
Designer Outlet Croatia ponudit će dizajnerske, modne i lifestyle brendove po 30 do 70% povoljnijim cijenama tijekom cijele godine. Kombinacija hipermarketa, maloprodajnog parka, benzinske stanice, dva lanca brze hrane i blizina robne kuće Ikea Zagreb učinit će ga jedinstvenom destinacijom za kupovinu u Hrvatskoj. I arhitektura outleta jedinstvena je, inspirirana hrvatskim regijama, a bit će i jedan od prvih maloprodajnih objekata u Hrvatskoj s međunarodnim certifikatom za zelenu gradnju BREEAM. Osobito smo ponosni što će u sklopu kompleksa djelovati i tržnica na kojoj će obiteljska poljoprivredna gospodarstva, prvenstveno s područja Rugvice, našim posjetiteljima ponuditi svoje proizvode.
O kolikom kompleksu govorimo? Koliko će imati dućana?
U planu je gradnja u dvije faze nakon čega će u njemu poslovati oko 150 trgovina na površini od oko 25.000 metara kvadratnih. Dodatni sadržaji zauzimat će 30.000 kvadrata pa će se, nakon druge faze gradnje, ovaj jedinstveni kompleks na istočnom ulazu u Zagreb prostirati na 93 tisuće kvadrata, uključujući i robnu kuću Ikea Zagreb.
150 trgovina
bit će unutar Designer Outleta Croatia, čije je otvorenje najavljeno na proljeće iduće godine
Kad se otvara?
Na proljeće 2018., nakon završetka prve faze gradnje. Građanima će tada biti dostupno oko 90 trgovina, benzinska postaja te lanac brze prehrane.
Koliko se u njega ulaže i koliko će ljudi zaposliti?
U dvije faze gradnje i prateće sadržaje bit će uloženo ukupno 88 milijuna eura, a nakon prve faze gradnje bit će otvoreno više od 400 radnih mjesta. U drugoj fazi koja će stajati 21 milijun eura kupcima ćemo ponuditi dodatne premium brendove u 60 novih lokala, te dodatne sadržaje, poput hipermarketa i DIY zone.
Može li se reći da je takav koncept budućnost shoppinga kakvog danas poznajemo?
Iskustvo koje smo stekli upravljajući uspješnim dizajnerskim outletima u Europi, pokazalo nam je kako kupci danas žele pronaći sve što im treba na jednom mjestu. Zato razvijamo inovativne koncepte outleta s uravnoteženom ponudom lifestyle, dizajnerskih i modnih brendova, a kako želimo da su oni i mjesto susreta i druženja, ponuda je obogaćena i zonama za opuštanje, kulinarskim i zabavnim sadržajima…
Imate vrhunske reference u upravljanju nekim outletima u Europi. Koje biste izdvojili?
Trenutačno smo sa sedam dizajnerskih outleta dostupni u Njemačkoj, Poljskoj, Italiji i Mađarskoj i svi posluju vrlo uspješno. Nekoliko projekata upravo razvijamo, među kojima su Designer Outlet Zaragoza, City Outlet Wuppertal, Fashion Outlet Kraków, Home & Design Outlet Santhià i City Outlets Paris. Osobito smo ponosni na Designer Outlet Soltau, koji je otvoren prije pet godina te je dobio nagradu za najbolju kvalitetu usluge u kategoriji lifestyle, koju mu je dodijelio nezavisni Njemački institut za kvalitetu usluge (Deutsches Institut für Service-Qualität).
Je li ovo prvi projekt na kojemu surađujete s Ikeom?
Ikea Centres vlasnik je zemljišta ispred robne kuće Ikea Zagreb na kojem će outlet biti izgrađen, a ROS Retail Outlet Shopping bit će zadužen za zakup lokala i upravljanje Designer Outlet Croatia. S tvrtkom Ikea Centres već surađujemo na projektu Designer Outlet Algarve u Portugalu čije se otvorenje očekuje ove jeseni.
Kakva su vam očekivanja od hrvatskog tržišta? Čini se kako dosadašnji 'klasični' outlet centri i nisu baš opravdali očekivanja potrošača
Designer Outlet Croatia bit će izgrađen na jednoj od najprometnijih lokacija u Hrvatskoj, kojom svakodnevno prolazi oko 50.000 vozila. Vjerujemo kako ćemo privući i građane susjednih zemalja te brojne turiste. Naime, oko 5,5 milijuna ljudi živi oko dva sata udaljenosti od budućeg outleta koji će im uz povoljnije cijene i brojne brendove, ponuditi i jedinstveno iskustvo kupovine zahvaljujući dodatnim sadržajima. Naravno, tu je i naš prvi susjed u Ulici Alfreda Nobela – robna kuća Ikea Zagreb čiji će vjerni kupci, vjerujemo, otkriti i zavoljeti koncept našeg outleta.
150 trgovina
bit će unutar Designer Outleta Croatia, čije je otvorenje najavljeno na proljeće iduće godine
Jeste li već upoznati s preferencijama hrvatskih kupaca?
Detaljno smo analizirali potrošačke navike građana u Hrvatskoj i susjednim zemljama. Na temelju toga smo se odlučili za izgradnju dizajnerskog outleta koji će u prvoj fazi ponuditi brojne lifestyle i modne brendove, a potom i premium brendove kako bismo zadovoljili ukuse što većeg broja građana.
Kolike prihode i broj posjetitelja očekujete u prvoj godini poslovanja?
Procjenjujemo kako će outlet godišnje privući nekoliko milijuna posjetitelja. Osim cijena i do 70% povoljnijih u odnosu na preporučenu maloprodajnu cijenu, outlet će imati karticu lojalnosti te će članovi imati brojne prednosti. No, dopustite da ipak nešto ostavimo i kao iznenađenje…
Hoće li to značiti i još bolju posjećenost i bolje rezultate Ikea robne kuće?
Očekujemo da će naše partnerstvo koristiti svima: tvrtki Ikea, Designer Outletu, našim zakupcima, a prije svega građanima.
Koliko dizajnerskih brendova u Outletu možemo očekivati? Koga nam sve dovodite? S kime pregovarate?
Interes zakupaca je velik. U ovom trenutku stopa popunjenosti lokala je 50%, što pokazuje da su zakupci prepoznali vrijednost outleta i našu ideju.
Kad kreću prvi natječaji za zapošljavanje?
Prvi val zapošljavanja započinje već ovo ljeto, kada ćemo zaposliti lokalni tim zadužen za upravljanje dizajnerskim outletom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Dobra priča za Zagreb kao vikend šoping destinaciju.
Uključite se u raspravu