U Hrvatskoj je prošle godine prodano 62.938 novih putničkih vozila, što je za 4,8 posto više nego 2018., dok je samo u prosincu prodano 4022 nova automobila, što je rast od značajnih 66,7% u odnosu na prosinac 2018., pokazuju u utorak podaci agencije Promocija plus.
Daleko najbolju prodaju je imao Volkswagen s 8481 prodanim novim autom, čime u ukupnoj prodaji ima udio od 13,5%. Na drugom je mjestu Škoda, članica istog koncerna, s prodana 5873 vozila i udjelom od 9,3%, dok je treći Renault s 5807 vozila ili 9,2% udjela. Zadovoljni mogu biti i u Opelu, koji je lani na hrvatskom tržištu prodao 5291 vozilo (8,4 posto tržišta), te u 'podružnici Renaulta', Daciji, koja je prodala 3685 novih auta (udjel 5,8 posto).
Suzuki je po prodaji na šestom mjestu (3670), a slijede Peugeot (3584), Hyundai (3171), Fiat (2678), dok je na desetom Toyota (2605 prodanih auta). Iz hrvatskim građanima omiljenog terceta njemačkih proizvođača Audi je godinu završio s prodajom 1656 novih automobila, BMW s 1459, a Mercedes s 1252. Statistika Promocije plus pokazuje i da je lani prodan i 201 Land Rover, 115 Porschea, 48 Jaguara i 47 Infinitija. Prodano je i pet Maseratija, tri Bentleyja i jedan Ferrari, 30 Lexusa te 29 primjeraka Teslinih modela.
Hrvatski su kupci lani najčešće birali Škodu Octaviju, izabralo ju je 3320 ljudi. Renault Clio na drugom je mjestu najprodavanijih s prodajom od 2347 komada, treći je 'vječni' VW Golf (2304). I lani se dobro prodavala Suzuki Vitara, četvrta je po skoru s 1762 prodana komada, peta je Dacia Duster (1586).
Prema gradovima i županijama najviše je novih vozila prodano na zagrebačkom području – njih 24.237 ili 38,5%, druga je Splitsko-dalmatinska županija sa 4631 prodanim vozilom, na trećem je mjestu Istarska županija (4557). Začelje drže Koprivničko-križevačka županija s 577 prodanih novih vozila, Virovitičko-podravska (261) i Ličko-senjska županija s 249 prodanih auta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu