Ministarstvo zaštite okoliša i prirode pitanje gospodarenja otpadom postavilo je kao jedno od prioritetnih pitanja u svom djelokrugu.
S obzirom na složenost gospodarenja otpadom, Ministarstvo je donijelo niz novih zakonskih okvira kako bi se na što učinkovitiji način i sa što manjim posljedicama na okoliš i ljudsko zdravlje zbrinjavalo otpad. Kako bi se to osiguralo, jedna od novosti Zakona o održivom gospodarenju otpadom je i povjerenik za otpad kojeg mora imati svaka tvrtka koja zapošljava 50 i više osoba, a u svojoj djelatnosti proizvodi otpad. Povjerenika za otpad bitno je razlikovati od odgovorne osobe za gospodarenje otpadom koju mora imenovati svaka tvrtka koja obavlja djelatnost gospodarenja otpadom i za to ima odgovarajuću dozvolu.
Povjerenik za otpad je dužan nadzirati provedbu propisa o gospodarenju otpadom, utvrđivati nedostatke i obavještavati vlasnika, odnosno odgovornu osobu u toj tvrtki o utvrđenim nedostacima, organizirati provedbu propisa o otpadu na odgovarajući način, savjetovati vlasnika, odnosno odgovornu osobu u tvrtki u svim pitanjima gospodarenja otpadom koja se tiču te tvrtke. Tvrtka ima obavezu dostaviti informaciju o imenovanju povjerenika i zamjenika Agenciji za zaštitu okoliša. Rok za imenovanje povjerenika i zamjenika povjerenika je dvije godine od dana stupanja na snagu Zakona o održivom gospodarenju otpadom odnosno do 24. srpnja 2015. godine. Povjerenik za otpad i njegov zamjenik dužni su ishoditi potvrdu Ministarstva zaštite okoliša i prirode o obavljenoj izobrazbi u gospodarenju otpadom, koja se izdaje na rok od pet godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu