Loše vrijeme, nepovoljan raspored praznika, ponovno uvođenje viza za turiste iz Rusije i Ukrajine, oporavak konkurencije , pa i negativan imidž Hrvatske kao slijedeće žrtve koju će EU morati spašavati – redom su utjecali na pad turističkih pokazatelja u travnju, kažu analitičari.
11,3posto
pao je broj noćenja stranih turista u travnju
Broj turističkih noćenja u travnju je pao čak 10,2 posto, pri čemu je broj noćenja stranih turista, koji čine 82,6 posto ukupnog broja noćenja, pao 11,3 posto, objavio je DZS privremene podatke u petak. Broj dolazaka je također pao i to 4,6 posto, pri čemu je stranih turista bilo 5,7 posto manje, dok je domaćih bilo isto kao i lani. Pod utjecajem lošijih travanjskih rezultata u prva četiri mjeseca broj noćenja je smanjen 1,9 posto. Stranci su pritom imali 1,3 posto manje noćenja, a domaći turisti 3,3 posto manje. Broj dolazaka u prva je četiri mjeseca ipak bio 0,7 posto bolji: stranaca je bilo 0,6 posto više, a domaćih turista 1,1 posto više.
Nema brze reakcije
Na travanjski pad je svakako utjecala činjenica da su uskršnji blagdani započeli u ožujku, no to svakako nije jedini razlog. "Prvi i osnovni problem je što marketinški menadžment, odnosno menadžment prodaje u Hrvatskoj još uvijek ne funkcionira na način da može promptno provesti protu-krizne marketinške aktivnosti koje mogu preokrenuti negativne trendove", ističe Miroslav Dragičević, direktor konzultantske tvrtke Horwath HTL. "Činjenica je da se očekuje oporavak u zemljama na teret kojih smo mi profitirali proteklih godina, poput Grčke, Egipta ili Tunisa", kaže Dragičević. "Također, javnost ulazak Hrvatske u EU dočekuje s pesimizmom i Hrvatska se u medijima percipira kao zemlja koja će biti slijedeća problematična zemlja koju će članice EU morati spašavati. Nažalost, nitko u Hrvatskoj nije reagirao na to, nema nikakve kontra-propagande, a ukupna turistička industrija i institucije trebali bi se podići na noge", upozorava Dragičević, dodajući kako se nakon finala Lige prvaka u Njemačkoj mogla izvrsno iskoristiti popularnost Maria Mandžukića.
Dragičević
Uvođenje viza za turiste iz Rusije i Ukrajine rezultirat će padom u tom segmentu za deset do dvadeset posto
Nevrijeme nas kažnjava
"Osim toga, naša struktura ponude je kupališna pa nas kiša i nevrijeme kažnjavaju. Uvođenje viza za turiste iz Rusije i Ukrajine rezultirat će padom u tom segmentu za deset do dvadeset posto. Kad se gleda na čitavu sezonu, bit će odlično ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate" kaže Dragičević. Međutim, istaknuo je, kako on sam ne vjeruje da će ćemo u tome uspjeti te predviđa da će prihod od turizma pasti i do pola milijarde eura. Upozorava da nedovoljno dobro kontroliramo svoju tržišnu poziciju te stoga treba pojačati profesionalizam ukupne marketinške aparature.
Konkurencija
Grci očekuju rekorde u 2013.
Grčka je nedavno objavila kako ove godine, na temelju rezervacija u hotelima i kapacitetu zrakoplovnih kompanija, koje su osigurale više od milijun dodatnih sjedala na nizu novih linija, očekuju rekordnih 17 milijuna turista, pri čemu očekuju najveći rast turista iz Njemačke, Rusije i Velike Britanije. Turiste privlači pad cijena grčkih hotela i do 40 posto, ali Grčka je i manje prisutna u medijima s negativnim napisima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu