Todorićev Alibaba kreće najkasnije iduće godine

Autor: Bernard Ivezić , 18. lipanj 2015. u 13:00
Agrokorova internetska trgovina nudit će sve - od tehnike do prehrane/Fotolia

Predsjednik koncerna Agrokor u veljači je najavio projekt A007 kao potencijalno najvredniji dio svog poslovnog carstva.

Agrokorova e-commerce platforma A007, poznatija kao Torodrićeva regionalna inačica Alibabe, online će biti krajem ove, odnosno početkom iduće godine.

Mate Krpan, glavni koncernov IT operativac i predsjednik Uprave mStart komunikacija, izjavio je u srijedu na SAP Forumu u Zagrebu da su odabrali tehnološko rješenje. Riječ je o SAP hybris softveru koji povezuje upravljanje podacima o korisnicima, kontekstualni marketing i povezivanje svih kanala prodaje po principu omnichannel prodaje. Navodi da će prvo krenuti s Hrvatskom, a plan je pokriti regiju. Ponuda nove internetske trgovine, koju Krpan najviše voli uspoređivati s Amazonom, neće biti ograničena samo na ono što prodaju Konzum i Mercator, već će se nuditi i potrošačka elektronika i drugi proizvodi.

"Cilj je ponuditi personalizirano prodajno iskustvo te iskoristiti sve sinergijske efekte koje mogu pružiti sve članice koncerna Agrokor, poput dostavne logistike koju je za svoju internetsku trgovinu napravio Konzum i s tim ćemo biti spremni krajem ove, početkom iduće godine", kaže Krpan. U Hrvatskoj su u slične projekte već pokrenuli M SAN grupa kroz portal eKupi i Styria kroz portal Mondo. M SAN je lani kroz eKupi samo u Hrvatskoj napravio promet od 137,9 milijuna kuna uz neto dobit od 574 tisuće kuna. Ukupni iznosi koje radi eKupi zasigurno su veći jer ta online trgovina radi i u drugim državama u regiji. Početkom ove godine konkurenciju je zaoštrio kineski Alibaba – najveća internetska trgovina na svijetu, koja je po prometu pretekla čak i Amazon, najavila je da želi u Srbiji izgraditi svoj regionalni centar.

 

Puljić

Svaki dan kroz naše trgovine u Hrvatskoj prođe 900 tisuća kupaca

Ivica Todorić, predsjednik koncerna Agrokor, u veljači je najavio projekt A007 kao potencijalno budući najvredniji dio svog poslovnog carstva. Opisao ga je kao jedan od važnih elemenata u rastu koncerna s prometa od osam na 20 milijardi eura prihoda. Ljerka Puljić, članica NO-a Agrokora, govoreći na SAP-ovu panelu o trendovima u maloprodaji izjavila je da im je iznimno važno da imaju profitabilan 'supply chain'. Navodi da se vidi trend seljenja kupaca na internet te da u slučaju projekta A007 koncern želi razvijati personaliziranu prodaju.

"Širimo ideju o toj usluzi i želimo do svakog kupca doći individualno", kaže Puljić.Objašnjava da Agrokor, koji je u posljednje dvije godine u IT tehnologije uložio više od 1,5 mlrd. kn, iznimno mnogo radi na približavanju kupcima. Kupuju istraživanja tržišta i podatke od agencija specijaliziranih za pojedine segmente tržišta.

"No, izgradili smo i vlastite resurse u kompaniji, kao što je naša kartica lojalnosti, preko koje možemo povezati potrošače s njihovim kupovnim navikama i na taj način bolje pratiti trendove", kaže Puljić. Svaki dan kroz njihove trgovine u Hrvatskoj, ističe, prođe 900 tisuća kupaca čije potrebe zahvaljujući kartici lojalnosti mogu prepoznati u realnom vremenu. "Na ponašanje kupaca posljednjih nekoliko godina jako je utjecala kriza, koja je posebno utjecala na povjerenje potrošača i to je jedan od okidača zašto će s oporavkom tržišta ponovo postati važna kvaliteta i vrijednost za novac", kaže Puljić.

No, projekt A007 neće značiti samo novu internetsku trgovinu već i novi pristup prodaji. To uključuje i usluge poput kupnje preko interneta i zatim preuzimanje zapakirane košarice u jednom od Kozuma. Navodno ta usluga zasad ima mali udjel u online prodaji Konzuma, ali je među najbržerastućima. Usto, Konzum je nedavno otkrio da 10% ukupne online prodaje ostvaruje preko mobilnih aplikacija na mobitelima i tabletima te da, primjerice, u BiH njihovu web trgovinu koriste čak i iseljenici. Agrokor je kao pripremu za projekt A007 početkom godina zaposlio sedam stručnjaka za digitalni marketing u regiji.

Potom je dodatno zapošljavao softveraše, dizajnere i marketingaše. Mate Krpan tvrdi da je ključ u inovacijama. Pojašnjava da se to dobro vidi na primjeru Tiska, u kojem su zahvaljujući tehnologiji proširili ponudu na bankarske usluge mijenjanja novca te poštanske usluge. "Sutra će se već na Tisku moći kupovati i svi oblici prijevoznih karata, od vlakova i autobusa do karata za trajekte", kaže Krpan.

Te su inovacije znatno poboljšale profitabilnost Tiskovih kioska. Kad je riječ o mogućem idućem koraku, poput dostavnih dronova, na kojima u SAD-u radi Amazon, Krpan kaže da ni ta budućnost nije tako daleka kako se sad nekima čini. "Najveći izazov bit će nam regulativa i kako postaviti pravila gdje dostavni dron smije obaviti dostavu te kako regulirati nebo kad dva-tri metra iznad vas leti na desetke tisuća letjelica", zaključuje Krpan. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Haha od SAP-a koriste rješenje LOL, svi IT developeri znaju da je SAP užasno loš a koristi ga se samo zato jer ga koriste od prije pa se nikome ne da prijeći na nešto novo i bolje. SAP je vrlo inovativno rješenje g. Krpan, vrlo inovativno.

“M SAN je lani kroz eKupi samo u Hrvatskoj napravio promet od 137,9 milijuna kuna uz neto dobit od 574 tisuće kuna”

Stvarno perspektivno, net profit marza 0.41%. Mogli bi se komotno registrirati kao non-profit organizacija. S obzirom da ce i Agrokor prodavati iste ili slicne proizvode za pretpostaviti je da ce se i to malo marze preoploviti.

Krpan je zanemario jednu sitnicu. Osnova prodaje Tiska je prodavacica, a ona ima vrlo ogranicene resurse. Odnosno sto je vise opteretis ona pruza losiju uslugu. I sto je najgore moze pruzati samo jednu uslugu u datom trenutku. Sto kupci dulje cekaju u redu to je manja vjerojatnost da ce se vratiti.

Todiricu bi bilo najpametnije da posalje Krpana da radi mjesec dana u Tiskovom kiosku i osobno dozivi efekte svih tih sinergijskih ucinaka. Nakon toga bi vjerojatno bio sposoban osmisliti nesto inovativno, korisno i humano.

Pazi ovo, čovjek izjavi da je ključ u inovacijama, pa onda u istoj izjavi kaže da su kupili gotovo e-commerce rješenje od SAP-a 🙂

New Report

Close