I uz ljetne temperature, turistički rezultati rujna u Hrvatskoj i dalje se ne mogu mjeriti sa špicom sezone, i zato posezona ne može "popraviti" turističku godinu, kako se često može čuti.
Kako pojašnjavaju sugovornici Poslovnog dnevnika, ako se izbaci faktor vremena koje je ove godine dobro poslužilo, čak i uz jaču potražnju i više cijene, ne bi bilo puno bolje. U u rujnu se drastično smanjuje broj dostupnih kreveta u inače najbrojnijem obiteljskom smještaju te u kampovima, uz i dalje premali ukupan broj hotela.
Podaci eVisitora
U rujnu se tako promet iz kolovoza više nego prepolovio, uz triput manje noćenja u komercijalnim objektima, pokazuju podaci središnjeg informacijskog sustava eVisitor do 26. rujna. EVisitor je u rujnu izbrojao ukupno 1,9 milijun dolazaka s 9,2 milijuna noćenja u komercijalnim objektima, te oko 1,5 milijun noćenja vikendaša, što je ukupan rast noćenja od oko 2 posto u odnosu na lanjski rujan, uz oko 7 posto više dolazaka.
Oko tri milijuna noćenja ovog su rujna imali hoteli, što je na lanjskoj razini i predstavlja nešto više od trećine ukupnih noćenja u rujnu, te 40% manje noćenja nego što je ostvareno u kolovozu. Tek nešto više, 3,28 milijuna noćenja imao je privatni smještaj, odnosno objekti u domaćinstvu, koji su pak u kolovozu imali čak četiri puta više noćenja nego u rujnu. Čak i kampovi imaju manju razliku u rezultatu od apartmana, s kolovoških 5,9 milijuna noćenja došli su na 2,1 milijun noćenja u rujnu, te vjerojatno zbog toplog vremena imaju i najveći rast dolazaka od 15 posto.
Usporedi li se broj registriranih kreveta s brojem noćenja, ispada da je u obiteljskom smještaju od početka mjeseca bilo tek 5,7 noćenja po krevetu, kampovi su imali nešto više, gotovo 9 noćenja po postelji, a hoteli s gotovo 18 noćenja po postelji imali su najbolji promet. Pritom, jadranske županije bilježe najmanji rast broja noćenja od par postotaka, uz pad Šibensko-kninske županije od 8 posto u odnosu nja lanjski rujan, dok najveći rast (doduše na još uvijek malim brojkama ) bilježe kopnene županije, Zagrebačka i Sisačko-moslavačka čak 50-ak posto u noćenjima.
Zagreb je u rujnu rastao za 4 posto u noćenjima, s tim da je Zagreb bio na 76 posto noćenja iz kolovoza, za razliku od jadranskih županija, recimo Splitsko-dalmatinske čiji je promet u odnosu na kolovozu tri puta manji. Kako je od broja noćenja važniji prihod, važno je znati da su cijene u rujnu i dalje za 30-40 posto niže nego u špici, pojašnjava Boris Žgomba, suvlasnik agencije Uniline.
'Nema pomoći'
"Činjenica je da se dijelom zbog toplije klime a i zbog navika gostiju promet pomaknuo prema prvoj polovici rujna, i u prva dva tjedna na tržištu je bilo živahno, i bilo je popunjeno sve što je interesantno.
No rujan u ovoj strukturi nikako ne može nadoknaditi ono što se događalo u špici, jer osim manje dostupnosti velikih segmenata smještaja, promet čini grupni segment i ugodniji komercijalni uvjeti. U kolovozu dnevno imamo oko 1,2 milijuna gostiju, u rujnu oko 250 tisuća, a čak i da dođemo do 500 tisuća, stvar se neće bitno izmijeniti", pojašnjava Žgomba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu