Mate Rimac pronašao je i drugog investitora za najbrži električni automobil na svijetu Concept One, doznaje Poslovni dnevnik.
Kineski holding Sinocop Resources prijavio je burzi u Hong Kongu namjeru preuzimanja 10 posto udjela u tvrtki Rimac Automobili iz Svete Nedjelje. Holding je obavijestio investitore da planira provesti dubinsko snimanje Rimčeve tvrtke i da je za udio u njoj spreman u gotovini platiti 5 milijuna eura te Rimcu dati još 20 milijuna honkonških dolara, što je oko 2 milijuna eura, u dionicama Sinocopa.Iako su se o poslu raspislali mediji u Hong Kongu i Kini, iz hrvatskog proizvođača automobila poručuju da nemaju komentara. Inače, Mate Rimac trenutačno je na službenom putu u Hong Kongu, a u branši se priča da skuplja prve investitore kako bi mogao krenuti u homologaciju i serijsku proizvodnju Concepta One.
3,7milijuna
kuna prihoda imala je Rimčeva tvrtka 2012. godine
Navodno će prvih nekoliko investitora, takoreći poslovnih anđela, dobiti ukupno do 20 posto udjela u tvrtci Rimac Automobili, a zatim će se tvrtka moći otvoriti i za veće, institucionalne ulagače.Sinocop Resources je, prema podacima Reutersa, holding čije kompanije većinu prihoda ostvaruju u Kini u raznim djelatnostima. No, holding je najpoznatiji po vađenju, obradi i trgovanju željezom, niklom, bakrom i drugim rudama. Uz Kinu, rudari u Čileu i Maleziji.U objavi za burzu u Hong Kongu Sinocop navodi da se želi proširiti na područje razvoja i proizvodnje u zelenim industrijama. Holding je početkom tjedna ugovorio pravo na kupnju manjinskog udjela u tvrtci Green Dynamic EV, koja je od vlasti u Hong Kongu dobila multimilijunski projekt istraživanja i razvoja električnog autobusa. Time se Sinocop uključuje u proizvodnju električnih vozila.Tvrtka Green Dynamic EV, nova članica Sinocop holdinga, planira prve modele električnih autobusa testirati već početkom iduće godine, a do jeseni 2015. godine krenuti u masovnu proizvodnju.
Sinocop u objavi na burzi navodi da se kroz partnerstvo sa Rimac Automobilima nada ubrzanju razvoja, posebno zbog ekspertize koju kompanija ima u tehnologijama za baterije za električna vozila. Naime, Rimčev Concept One najbrži je električni automobil na svijetu zbog karakteristika njegove baterije kapaciteta 91kWh. Prije tjedan dana Poslovni dnevnik u Sudskom registru otkrio je da je Rimac već pronašao prvog investitora te da ih sada s kineskim holdingom Sinocopom službeno ima dva. Tvrtka Rimac Automobili 25. veljače u Sudskom registru nadopunila je vlasničku strukturu pa je sad uz Rimca suvlasnik tvrtke bivši naftni magnat Frank Kanayet Yepes iz Kolumbije.Kanayet Yepes jedan je od najbogatijih Kolumbijaca, a strast su mu energetika i brzi automobili.
U Kolumbiji je uvoznik Ferrarija i Maseratija. Svoje je bogatstvo pak izgradio u energetici. Karijeru je započeo u naftnom biznisu u jednoj od globalno najvećih kompanija u branši, Schlumbergeru, radeći po naftnim platformama u Europi, Nigeriji, Peruu, Ekvadoru i Kolumbiji.Danas je izvršni direktor i suvlasnik GPC Holdinga, koji se predstavlja kao industrijski lider u Kolumbiji i okuplja pet energetskih i inih kompanija.Otkako je 2007. prodao naftne bušotine Petrotestinga španjolskoj Arneli, Kanayet Yepes usmjerio je GPC Holding u proizvodnju biogoriva i obnovljive izvore energije. Kanayet Yepes je prvi potpredsjednik Pan American Development Foundationa, regionalno najvećeg nevladinog fonda.Tvrtka Rimac Automobili još nije objavila financijske rezultate za prošlu godinu. Prema podacima Poslovne Hrvatske u 2012. godini imala je 12 zaposlenih, prihod od 3,71 milijuna kuna i neto dobit od 754,3 tisuće kuna.
U kompaniji ističu da prihod ostvaruju isključivo kroz razvoj novih tehnologija za automobilsku industriju. No, cilj im je, kažu, proizvoditi Concept One, i to u Hrvatskoj. Navodno je Rimac početkom 2013. godine već bio pred potpisivanjem ugovora o strateškom partnerstvu s ulagačima iz Saudijske Arabije i Katara, ali od toga je odustao jer bi proizvodnju morao iseliti iz Hrvatske. Nakon toga mu je na Bliskom Istoku automobil tri mjeseca skupljao prašinu na carini.Sada je, navodno, plan s prve primjerke od ukupno 88 komada Concept Onea vrijednih po milijun dolara, iz proizvodnje početi izbacivati u 2015. godini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.vlasnik sonica nije tipični balkanski primitivac a to se vidi po odabiru auta. ostali se lože na audi i mercedes i tu i tamo nekakvi porsche, na žalost pretežno terenci, a to su auti za kućanice a ne za muškarce. vlasnik sonica ima stila i ukusa i zato vozi to što vozi, no njega, ako je suditi po odabiru, pali visoki broj okretaja i ultrasportski auti , a to rimac nije jer to je ipak auto na struju – nešto što mnogi ne preferiraju. struja je za frižider a ne za one kojima je automobilizam entuzijazam. ta će vozila kupovati bogataši koji moraju imati sve što vide, a takvih mi nemamo. imamo par kolekcionara, a ostali kupuju mečku i audi, dakle ne razumiju se u sportska vozila nego žele fascinirati svoje susjede, također neznalice.
A dobro ako ide na “vrh vrhova”….ovi bogati pojedinci slični su ovdje i vani samo ih umjesto 1000 tamo ima 10.000 ili 50.000. Koliko sam.čitao u novinama najveću kolekciju automobila ima bivši vlasnik Sonic banke iz Osijeka vrijednu 100mil kn!!..ima desetak limitiranih serija Feraria,Alfa Romeo,Rolls Royce…al ni on nema noname automobil. To je takav mentalni sklop i medju takvim ljudima neće naći kupca.
ma nema frke nego sam posebno ljut kad naši seljaci izgovaraju lamborđini, a to je netočno. čita se lamborgini, a piše lamborghini. gh je g u talijanskom.
što se tiče maybacha, to je propali projekt i on se više ne proizvodi nego će se posebna serija s klase zvati maybach. svaka čast mečki, ono je bio oduran auto.
bojim se da ne shvaćaš poantu luxury-marketa. naime, nebitno je što se dobije, kakvo je to – najbitnije je da je skupo (to je definitivno) i da je ekskluzivno (to također jest). to su rijetka vozila, sigurno će ih čak i šeici iz abu dhabija poželjeti u svojim garažama iako oni više vole benzin od struje. mamić i naši bogataši nisu u fokusu rimca jer maminjo i ekipa ipak ne vole zajebanciju sa strujama i servisima. oni vole skupo, ali da ih dobro služi, a oko ovoga će biti niz problema. to će biti auto samo za onih 5% najbogatijih u londonu , monacu, emiratima, kuvajtu, kataru, kaliforniji, NY…ne ide on na visoku klasu nego na vrh vrhova. i to je dobar put vjeruj mi. sigurno će uspjeti ako auto bude kvalitetan. ako ne bude, završit će kao deLorean motor company.
Delboy, moj lapsus bio je pri pisanju na na mob a ne iz neznanja. Govoriš paušalno. Uzmi za primjer Hrvatsku..najskuplji registrirani automobil je Maybach vrijedan 4 mil kn. Iluzija je da će netko za noname Rimac dati 6 mil kn kako ovdje tako i vani. Ljudi koji imaju Lamborghini ala nogometaši Beckham,Ronaldo imaju još desetak automobila ali svi su ‘marke’. Pa to bi trebali biti potencijalni kupci….ili ljudi ala Mamić a on isto vozi Bentley. To su činjenice. Skupi automobili kupuju se zbog prestiža
Uključite se u raspravu