Mali i srednji poduzetnici pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca pokreću inicijativu za izmjenu novog pravilnika o vođenju evidencije o radnicima.
Ministarstvo rada i mirovinskog sustava u novi je pravilnik usvojen pred dva mjeseca unijelo novinu koja je, tvrde, nepotrebna i samo opterećuje poduzetnike uzimajući im dragocijeno vrijeme. Novost je da se od poslodavaca traži da se osim već standardnih evidencija radnika i radnog vremena i vođenje evidencije korištenja dnevnih i tjednih odmora. Razlika u odnosu na dosadašnju praksu, kako pojašnjava predsjednik HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika Petar Lovrić, jest u tome što se evidentiralo vrijeme koje poslodavac plaća, dok se sada po prvi puta treba, policijskim pristupom bilježiti i vrijeme za koje radnik nije plaćen.
Poslodavce drugim riječima smeta što se lista potrebnih evidencija koju moraju voditi proširuje na nenazočnost u radu i nešto što nije predmet financiranja. I dosad se, naime, bilježilo sate nenazočnosti tijekom dnevnog rasporeda radnog vremena u kojem radnik ne obavlja ugovorene poslove, no sada se redovito mora pratiti korištenje dnevnog odmora, odnosno pravo na 12 sati neprekidnog odmora u 24 sata, kao i tjednog odmora, odnosno neprekidnih 24 sata u tjednu.
Poduzetnici će i tu obvezu ispunjavati, no takva je obveza, smatra Petar Lovrić, posve nebitna za radnu evidenciju i samo dodatno uzima vrijeme i energiju poduzetnicima, umjesto da se bave poslovanjem i borbom na tržištu. Sustav je, kaže Lovrić, ionako prereguliran, a od početka godine zasuti su već s novim dodatnim zahtjevima, od pravila zapošljavanja invalidnih osoba i regula vezanih uz zaštitu na radu do novih nejasnoća oko toga kada se zapravo počinje računati 24 sata prije početka rada za prijavu radnika.
Lovrić smatra da se puno toga danas može pratiti i bez ovakvih papirologija, primjerice i kroz sustav fiskalizacije, ali i što se opet ostavlja prostor za moguća različita tumačenja inspektorata u ispunjavanju obveze. Za nevođenje evidencije ili vođenje evidencije na nepropisan način kazne su predviđene u iznosu od 61 do 100 tisuća kuna. U Ministarstvu rada kažu kako je intencija nove evidencije o radnicima pratiti poštuju li poslodavci svoju zakonsku obvezu da radniku pruže predviđeni dnevni i tjedni odmor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.U svakom slučaju, ministarstvo rada je jedno od najnekvalitenijih, određuju obveze poslodavcima bez razuma i samo slažu jedan propis na drugi. Totalno neinformirani o stvarnom svijetu.
Nije nista drugacije ni u drugim ministarstvima.
Zaista se pitam kako pratiti vrijeme provedeno na pauzi, vrijeme provedeno doma, te još ubrojiti i vikende. Najjednostavnije je uprogramirati to sve unaprijed po formuli, pa nemaš brige, svaki dan samo se zbroji pola sata pauze plus 16 sati dnevnog odmora. I problem riješen. No, da bi se to napravilo, opet treba angažirati informatičare i imati dodatne troškove. I tako svaki puta kad se njima javi ideja, oni bi mijenjali “nešto”, ajmo, opet novi troškovi, samo da bi poduzetnik obavljao posao institucija.
U svakom slučaju, ministarstvo rada je jedno od najnekvalitenijih, određuju obveze poslodavcima bez razuma i samo slažu jedan propis na drugi. Totalno neinformirani o stvarnom svijetu.
Prihvatljiviji naslov bi bio: Poslodavci će platiti radnike i kada ne rade
Uključite se u raspravu