Svjetsko prvenstvo u rallyu prati više od 700 milijuna gledatelja na godišnjoj razini, od čega je četiri milijuna gledatelja uz stazu pratilo 2016. 13 godišnjih WRC utrka. Medijski Svjetsko prvenstvo u rallyu prati 1350 akreditiranih novinara, proizvede se više 12.000 sati TV programa, a WRC program emitira se u 155 zemalja svijeta. To je samo dio vrtoglavih brojki i podataka koje čine WRC potencijalno najvećom manifestacijom ikada održanih u Hrvatskoj.
Hrvatskoj je odobren WRC već 2018. godine, međutim Turska je bila brža pa je tako u gotovo tjedan dana pribavila sve potrebne dozvole i državne garancije te potpisala ugovor s WRC promotorom za termin krajem rujna, kojem su se nadali hrvatski organizatori. Nakon toga termin ponuđen Hrvatskoj bio je u srpnju 2018., što nikako nije bilo prihvatljivo s obzirom na sezonske gužve i špicu turističke sezone. Hrvati žele WRC organizirati u travnju, svibnju, početkom lipnja, krajem rujna ili u listopadu.
Nakon što je Croatia Rally, kao slijednik INA Delta Rallya, u statusu European Rally Championship preselio 2013. u Istru, ekipa oko Auto Kluba D.T. iz Poreča, A.K. Cro Dakar Team iz Zagreba i A.K. Delta Sport iz Zagreba, uz neizbježnu podršku predsjednika Hrvatskog Auto i Karting saveza (HAKS) Matka Bolanče, potpredsjednika HAKS-a Domagoja Kamenskog i tajnika HAKS-a Zrinka Gregureka, počela je konkretnije raditi na ideji dovođenja WRC-a u Hrvatsku. Zahvaljujući Zrinku Gregureku, tajniku HAKS-a, hrvatskim ljepotama, turističkoj infrastrukturi te zavojitim, kliskim, brdovitim i uskim istarskim i kvarnerskim cestama, uz upornost projekt menadžera Daniela Šaškina, Marina Frčka i njihove ekipe, WRC je pred vratima.
Organizatori su uz odobrenje Gradonačelnika Pule predvidjeli start WRC-a u antičkoj Areni a cilj u Poreču. Utrka bi trajala puna četiri dana a za to vrijeme vozilo bi se gotovo 1000 km po cijeloj Istri i dijelovima Kvarnera. Nije, također, isključeno da se dio programa održi na otoku Cresu i Lošinju.
Organizatorima Croatia Rallya su tako redom uputili pokroviteljstva Ured Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović i Središnji državni ured za šport na čelu s Janicom Kostelić te pisma potpore Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, Ministarstvo Turizma i Hrvatski Olimpijski odbor.
Hrvatska turistička zajednica će u sljedećim mjesecima odigrati ključnu ulogu u dovođenju WRC-a u Hrvatsku, s obzirom da FIA i WRC Promotor uvjetuju dovođenje jedne stanice WRC-a aktivno sudjelovanjem državnih institucija u projektu i to na više razina. Ministar turizma Gari Capelli i novi direktor HTZ-a Kristijan Staničić potvrdili su kako postoji veliki interes turističke branše za ovim projektom, pa su tako iskazali spremnost na suradnju jer kako sami navode produljenje turističke sezone, o kojoj se naveliko priča, moguće je ostvariti jedino novim sadržajima i snažnim zabavnim i sportskim događanjima u pred i post sezoni.
Studije isplativosti koje su izradili Fakultet ekonomije i turizma iz Pule na čelu sa prof. dr. sc. Robertom Zenzerovićem, Zadruga za etično financiranje iz Zagreba te skraćeni elaborat Odjel za ekonomiku i menadžment sporta Kineziološkog Fakulteta u Zagrebu na čelu sa dr. sc. Sanelom Škorić i dr. sc. Matom Bartoluciem s Ekonomskog fakulteta Zagreb. Na temelju podataka ostalih WRC utrka u svijetu, dokazano je da se radi o projektu od izuzetno velike koristi za Republiku Hrvatsku. U najkonzervativnijim izračunima generirana potrošnja bi iznosila 22 milijuna eura. Direktna dobit za državu, samo kroz PDV, iznosi najmanje četiri milijuna eura, dok indirektna dobit projekta kroz medijske učinke iznosi ogromnih 41 milijun eura!
Službeni podaci WRC-a u Portugalu su gotovo nevjerojatni. 2016. godine WRC utrku je uživo pratilo 910.000 gledatelja (50% bilo je stranaca; od toga polovica iz susjedne Španjolske). Direktni učinak na Portugalsko gospodarstvo iznosio je vrtoglavih 67,6 milijuna eura dok su indirektni učinci iznosili 61,7 milijuna eura. Turistički, Portugal samo od WRC-a ostvari godišnje više od 1.5 milijuna noćenja! Hrvatska bi se, kao jedna od najbrže rastućih svjetskih turističkih destinacija, zasigurno mogla u nekoliko godina približiti tim brojkama a zašto ne i premašiti ih.
WRC bi svakako startao u Istri i Kvarneru a želja organizatora je «seliti» WRC po Hrvatskoj svakih nekoliko godina. Interes je već iskazala Turistička zajednica Šibensko Kninske županije dok organizatori priželjkuju jednoga dana WRC dovesti u i Slavoniju, točnije u Vukovar, Vinkovce i Osijek. Dovođenje više od polovice svjetske automobilističke industrije u Hrvatsku nije samo sport, turizam i zabava. Jednoga dana, uz pravilno usmjeravanje i podršku državnih institucija to može postati i puno više, ali to je već jedna druga priča.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu