"Molimo vas da kroz vaše medije informirate korisnike usluge ZET-a o strožem režimu kontrole karata od strane vozača autobusa koju je propisao Centar za nadzor i upravljanje prometom u ZET-u", priopćeno je danas iz Sindikata vozača iz kojeg tvrde kako se na vozače autobusa vrši dodatni pritisak o potrebi ulaza putnika samo na prva vrata. "Kako ta obavijest nije upućena i korisnicima usluga ZET-a dolazi do negodovanja putnika jer putnici smatraju da je to samovolja vozača ZET-ovog autobusa što često izaziva i nepotrebnim sukobima između vozača i putnika. Koliko energično poslodavac želi sprovesti svoju namjeru, izjasnio se i kroz pisanu uputu …da je potrebno dozvoliti ulaz kod vozača, samo na prva vrata na svim stajalištima, bez obzira na vozni red jer je prioritet naplata prijevoza nad voznim redom!", naveli su u priopćenju
"Radi ove upute Sindikat hrvatskog vozača u ime vozača autobusa u ZET-u moli putnike za razumijevanje i suradnju kako bi se prijevoz odvijao dinamikom kao prije ove upute Centra za nadzor i kontrolu prometa. Ujedno se ispričavamo korisnicima usluga ZET-a u autobusnom prometu radi kašnjenja uvjetovanih provođenjem ove upute, jer nisu izazvane samovoljom vozača, već poštivanjem upute stručne službe", navodi se u priopćenju kojega potpisuje Miljenko Gočin, predsjednik sindikata.
Poslovni.hr Gočinu je poslao nekoliko pitanja u vezi strožeg režima kontrole, a koja će, sigurni smo, zanimati mnoge korisnike ZET-ovih usluga.
1. Uključuje li stroži nadzor i situaciju u kojoj putnik želi izaći iz autobusa na druga ili treća vrata, ali to ne može učiniti jer je vaš vozač prisiljen otvoriti samo prva vrata? Naime, putnici se često žale kako im vozači ne žele otvoriti vrata upravo iz tog razloga.
Da, uputa nam je da putnici ulaze na prva vrata, iznad prvih vrata i piše "ULAZ". Zato zadržavaju putnike u autobusu. I to govori o nelogičnosti naputka Centra, jer nam je nakon zadržavanja putnika pismeno naređeno da ne smijemo ograničavati kretanje putnika, u ovom slučaju, kada je kontrola tražila ne otvaranje vrata do dolaska policije radi neplatiše.
2. Znači li vaš stroži režim i da vozač smije biti bezobrazan prema putnicima u slučaju da oni krenu prema stražnjim vratima?
Vozač je dužan ophoditi se prema putnicima pristojno i profesionalno. Za neprihvatljivo ponašanje vozač redovito snosi sankcije ako se ustvrdi istinitost takve prijave ili to utvrdi kontrola. Ponašanje samog vozača ovisi od njega samoga, baš kao i ponašanje svakog čovjeka.
3. Kažete "da je potrebno dozvoliti ulaz samo na prva vrata, bez obzira na vozni red jer je prioritet naplata prijevoza nad voznim redom". Naravno da se karta mora platiti, ali ne bi li prioritet prijevoznika trebao biti i taj da onaj koji kupi kartu za tu cijenu dobije i odgovarajuću uslugu? Osim da zaradi pod svaku cijenu, prioritet gradskog prijevoznika trebao bi biti i siguran, neometan i pravovremeni promet. Svaki dan, pojedine linije autobusa ZET-a kasne. Ponekad se 'preskoči' red dolaska jednog ili čak dva autobusa. Tko je ikada u ZET-u odgovarao za kašnjenje putnika npr. na posao? Koliku bi ZET odštetu morao platiti kada bi svakome tko zbog nepoštivanja rasporeda zakasni na posao, izgubi svoju satnicu? Podsjećamo vas da je sat rada puno skuplji od jedne vozne karte. Vi zaista mislite da je u redu da nakon 30 minuta kašnjenja vozač treba otvoriti samo prva vrata i izazvati još veću gužvu čekajući da gomila putnika koja se nakupila na stanici uđe? Ako tako mislite, zašto se ne potrudite da vaši vozači na vrijeme stižu na odredišta?
Upravo radi ovakvog naputka od strane Centra, obraćamo se javnosti, osobito putnicima, da obznanimo što traži poslodavac od vozača, da to nije samovolja vozača. Vozači se žale i na kratka vozna vremena, zauzetosti "žutih traka" što izaziva nepredviđena kašnjenja, a uz sve to sada još i ova uputa o prioritetu naplate nad voznim vremenom. Ako i dođu ranije…ispijaju, čavrljaju… ne smiju krenuti ranije, jer polasci se strogo kontroliraju i ne smiju krenuti ranije. Vremena polazaka kontroliraju otpremnici na terminalima i Centar sustavom "Atron" podržan satelitskim nadzorom. Tako da vozač ne sudjeluje u kreiranju vremena polazaka autobusa. Vozač je taj koji krene kad mu je određeno.
4. Također, zanima nas smije li vozač proći pored stanice a da uopće ne uđe u nju? Tako putnici nekada ne stignu izaći iz autobusa.
Prema odluci Gradske skupštine ako na usputnim stanicama nitko ne najavi pravovremeno svoju namjeru izlaska iz autobusa i na stajalištu nitko ne čeka autobus, vozač nije dužan zaustaviti autobus.
5. Zašto ZET plaća kontrolore ako vozači moraju kontrolirati karte?
Na ovo pitanje Vam se ne bih upuštao dati odgovor, jer mi nije jasna poslovna politika ni tvrtke Zet u vlasništvu Grada Zagreba, kao ni mnogih drugih tvrtki ili institucija u vlasništvu države.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.vozači zeta ponašaju se kako god žele. kad će policija zaustavljati zetovce, bilo u autobusu bilo u tramvaju jer oni ne poštuju niti pješake, niti vozače – jednostavno rade što god požele. tome treba stati na kraj. sve to sa plaćama kakve niti doktori nemaju…lakrdija od firme.a sve to za naše novce.
slažem se da vozači nisu krivi, al isto tako što ako se desi da osoba koja mora stić na posao nema za kartu i ovih ili onih razloga, nemaju svi plaće između 5 i 7000 kuna…i kako se karta može naplaćivati isto za dvije stanice i za dvanaest + vožnja odrđeni broj stanica jos s tramvajem… kažete da se kretanje autobusa sa stanice kontrolira?! pa kako se onda ne jednom desilo da vozač vani razgovara i po par minuta kasnije krene sa stanice?!
Uključite se u raspravu