Koliko su investicije nužne za rast hrvatskog gospodarstva više nije potrebno spominjati, no unatoč tome što ih je posljednjih godina sve manje Austrija je jedna od europskih zemalja koje prednjače u direktnim stranim investicijama u Hrvatsku.
Kako tvrdi Sani Ljubunčić, načelnik Sektora za međunarodnu suradnju, investicije i razvoj pri Ministarstvu poduzetništva i obrta, Austrija je u Hrvatskoj investirala preko šest milijardi eura, dok ukupne strane investicije iz europskih zemalja iznose oko 25 milijadri eura.
„Hrvatska od stranih kompanija očekuje da doprinesu svojim tehnologijama i znanjem i da donesu standard koji je razvijen u zapadnim zemljama“, poručio Ljubunčić dodajući kako situacija trenutno nije sjajna zbog krize pa je investicija manje, ali i da se nada kako će ulaskom u Europsku uniju investicije ipak porasti, jer će Hrvatska postati dio zajedničkog europskog tržišta i past će mnoge barijere poput granica i carina.
„Hrvatska je mala zemlja, no po glavi stanovnika nalazimo se na trećoj ili četvrtoj poziciji po investicijama u Europi , što i ne čudi s obzirom na atraktivnu lokaciju za potencijalne investiore. No, osim toga, važne su i naše kompanije koje posluju u Europi. Tu su značajna srednja poduzeća koja su se fokusirala na izvoz, prvenstveno u Austriju i Njemačku, a nadamo se da će se ulaskom u EU njihova aktivnost povećati“, poručio je Ljubunčić koji je u četvrtak došao u Dubrovnik podržati austrijsku tvrtku za akustiku slušnih pomagala Neuroth koja je lani odlučila ući na hrvatsko tržište.
Neuroth je u godini dana u Hrvatskoj otvorilo pet slušnih centara, a ukupna planirana investicija u njih iznosit će oko četiri milijuna eura. Čelnici Neurotha u Dubrovniku su se ovih dana okupili kako bi obilježili 105 godina postojanja, a tom je prilikom generalni direktor kompanije, Lukas Schinko otkrio ponešto o povijesti, ali i poslovnim planovima. Nakon širenja na tržište Švicarske i Slovenije, Neuroth je u Hrvatsku ušao 2011. godine, a do sada su iznimno zadovoljni poslovanjem.
„Hrvatska nam je bila zanimljivo tržište zbog blizine, ali i zbog dobrih veza između naše dvije zemlje. Drago nam je da imamo pet slušnih centara i da u njima dobro poslujemo. Iskustva iz Austrije želimo prenijeti u Hrvatsku i mislim da naši predstavnici za sada dobro rade svoj posao“, poručio je Schinko dodajući kako Neuroth posljednjih godina bilježi snažan rast.
„U Austriji smo prisutni 105 godina i tržišni smo lider u prodaji slušnih pomagala, ali i u kvaliteti naših proizvoda i usluga. Sada nam je cilj postati tržišni lider i u Švicarskoj u kojoj poslujemo od 2003. i gdje mogu reći da smo lider u kvaliteti“, poručio je direktor kompanije koja godišnje ostvari promet od oko 100 milijuna eura. Nakon širenja na Hrvatsku, cilj im je poslovanje proširiti i na Francusku te na Njemačku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu