Otvorenje novog terminala zagrebačke zračne luke donosi i poskupljenje aerodromskih usluga

Autor: Poslovni.hr , 12. prosinac 2016. u 08:15
Foto: Borna Filić / Pixsell

To je već drugo povećanje cijena putničkih taksi na zagrebačkom aerodromu otkako su ga krajem 2013. preuzeli Francuzi.

Kad se u užujku iduće godine u promet pusti novi terminal zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman, putnici će skuplje plaćati aerodromske usluge. Koncesionari na Plesu, Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), predvođeni francuskim tvrtkama Bouygues i Aerports de Paris, zatražili su i dobili odobrenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo (HACZ) za povećanje cijene putničkih pristojbi. One za međunarodne putnike bit će dva eura skuplje i iznositi 17 eura po putniku, a domaći će putnici, umjesto sedam, plaćati 7,5 eura.

To je već drugo povećanje cijena putničkih taksi na zagrebačkom aerodromu otkako su ga krajem 2013. preuzeli Francuzi. Samo nekoliko mjeseci nakon preuzimanja povećali su putničke pristojbe za međunarodne putnike s 10 na 15 eura, a za domaće s četiri na sedam eura. Tad su povisili i naknadu za zaštitu zračnog prometa koja se također plaća po putniku – s tri na 6,5 eura. Sve te naknade plaćaju putnici kad kupuju zrakoplovne karte koje će stoga za letove prema Zagrebu i iz Zagreba nakon otvaranja novog terminala biti skuplje nego dosad.

Komentari (7)
Pogledajte sve

E pa kad nismo u stanju sami izgraditi novi terminal nek nas kradu… Obrazac je tu… banke, telekomi, autoceste, tuneli… Jedan od najboljih business modela je prodavanje budalama nešto skupo i precijenjeno, a tu smo u vrhu (po kupovanju, ne prodavanju).

I uza sve to smatram da je i pod ovim uvjetima terminal trebalo graditi jer je trenutni žešća sramota. Prošao sam ih dosta, ali naš je bez premca najjadniji.

@viewer, @DoNotReply, napisao sam da će samo od u međuvremenu POVEĆANIH naknada uprihoditi minimalno 3x više nego što iznosi cjelokupna investicija u novi terminal. Ako se dobro sjećam, ZLZ je i prije nego što su ju preuzeli Francuzi i povećali ove naknade poslovala uredno, servisirala sve svoje obveze, čak je imala neku lovu spremnu za izgradnju novog terminala. Koliko sam ja vidio iz novina Francuzi su već srezali broj zaposlenih (to se moderno zove optimizacija) i smanjili plaće, tako da su ti troškovi sada i manji nego prije, a naknada su povećali skoro duplo! Baš me zanima kad se raspisivao natječaj jesu li bila predviđena povećanja naknada 100% odmah po preuzimanju? Garant da nisu, zato se i nije javilo 30 potencijalnih koncesionara, nego samo njih par. Vjerojatno se otpočetka po starom hrvatskom običaju radilo o nekom dealu, gdje je par ljudi omogućilo koncesionaru ovakve extra profite, i koji , gle čuda, sad rade za koncesionara kao direktori i manageri! Ako to nije kriminal i pogodovanje, onda ne znam šta je?! Na ovaj način je novi terminal mogla izgraditi i moja baba, svaka banka bi i njoj dala kredit. Šta jedan, dobila bi i dva takva, a bez problema bi ih mogla servisirati i s kamatama od 5% i od 8%.

Nije sve tako crno. Nakon što otkupimo (recroatiziramo) INU , krećemo u otkup terminala.

@kaufman, Da, da, zato se 30 firmi tuklo za dobiti ovu koncesiju..

New Report

Close