"Do sredine ljeta ove godine, Nextbike sustav javnih bicikala bit će prisutan u čak 12 gradova u Hrvatskoj, a prvi na redu je Zadar, 20. svibnja.
Prvi iskorak u regiju slijedi već 31. svibnja s dugoočekivanim sustavom javnih bicikala u Sarajevu. Nakon toga slijedi pokretanje sustava u pet gradova i općina u Hrvatskoj, o čemu će više govora biti u ljetnim mjesecima", kazao je Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala na novinarskoj konferenciji povodom trećeg rođendana Nextbikea Hrvatska. Prisjetio se i skromnih početaka sa samo šest stanica s javnim biciklima u Zagrebu kraj kojih su, uglavnom u čudu, prolazili građani. "U prve tri godine rada u Hrvatskoj dostigli smo brojku od 9000 registriranih korisnika koji su prešli više od 300.000 kilometara i poštedjeli okoliš za gotovo 100 tona emisije CO2.
Zbog takvog doprinosa u segmentu brige za okoliš, Hrvatska udruga poslodavaca drugi put zaredom dodijelila je Sustavu javnih bicikala nagradu za društveno odgovorno poslovanje", rekao se Dvorski i istaknuo kako im je cilj postati vodeći sustav javnih bicikala u Jugoistočnoj Europi. Nextbike Hrvatska podržali su mnogi partneri među kojima i Grad Zagreb, HŽ putnički prijevoz, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te brojne druge domaće tvrtke.
Iako je nedavno Gradska skupština Grada Zagreba, nakon trogodišnjeg pilot projekta, sustav javnih bicikala proglasila komunalnom djelatnošću, Dvorski smatra kako će Grad i dalje pružiti adekvatnu podršku daljnjem razvoju ovog najpopularnijeg oblika održive mobilnosti, "Tome se ne nadaju samo postojeći korisnici, nego i potencijalnih 100.000 novih korisnika, koji bi postali i stvarnim korisnicima ako se omogući proširenje mreže stanica na barem 50 lokacija diljem Zagreba. To bi trebalo biti popraćeno i unapređenjem biciklističke infrastrukture kao bitnog preduvjeta za masovno korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva općenito. Ljudi to traže svaki dan.
Vjerujemo da će Grad Zagreb valorizirati rezultate pilot projekta i osim ustupanja javnih površina pružiti i adekvatnu financijsku podršku poput velikih europskih metropola koje gledamo kao uzore. Tako će se osigurati daljnji razvoj sustava javnih bicikala na zadovoljstvo svih postojećih i budućih korisnika. Želim samo jedno, da moj grad bude lider održive mobilnosti predvodeći bike-sharing boom u Hrvatskoj kako bi nam djeca, ali i jedina nam Planeta, jednog dana bili zahvalni", istaknuo je Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sve je to u redu samo treba reći da postoji hrvatska tvrtka koja je još prije tri godine uvela električnu pametnu biciklu sa GPS praćenjem i zaključavanjem van stanice i da smo u tom segmentu i još puno toga ispred Nijemaca odnosno Nextbike-a i da ako smo imalo pametni trebamo poticati domaću proizvodnju, a demagogije tipa da bi nam djeca i planeta bili zahvalni ostaviti političarima.
Kristijan Ivančić, http://www.go2bike.hr
Prvi Hrvatski proizvođači sustava javnih bicikala.
Uključite se u raspravu