“Naš softver građevinarima štedi do sedam radnih sati tjedno”

Autor: Promo , 16. lipanj 2019. u 21:59
Bojan Petković

Istraživanja na razini Europe pokazuju da preko 90% građevinskih tvrtki razmišlja o digitalizaciji, no manje od 5% ih je krenulo s transformacijom.

Bojan Petković, Country menadžer za Jugoistočnu Europu u tvrtki PlanRadar u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o tržištu regije, novootvorenom uredu u Zagrebu i važnosti digitalizacije građevinskog sektora.

Objasnio je i prednosti  njihovog softverskog rješenja, naveo tržišta na koja ciljaju i usporedio stanje u sektoru kada je tvrtka počela djelovati i danas.

Kako ste se odlučili baš za otvaranje ureda u Zagrebu od cijele regije?
PlanRadar austrijska je tvrtka sa sjedištem u Beču te uredima u Zagrebu i Londonu i u fazi smo rapidnog rasta. Do ove razine smo došli kao brzorastući startup osnovan 2013. godine i trenutačno brojimo 60-tak stalno zaposlenih ljudi. Promatrajući sferu građevinarstva u Europi uvidjeli smo se da je Jugoistočna Europa po pitanju digitalizacije sektora tek na početcima, ali s velikim potencijalom.  Nakon gospodarske krize, građevinarstvo se počinje buditi, i to ne samo u Hrvatskoj nego u cijeloj regiji. Svjedočimo porastu investicija u javnom sektoru prvenstveno u infrastrukturu, odnosno privatnom sektoru prvenstveno u turizmu, kroz investicije u smještajne kapacitete kao što su hoteli i apartmani.  Hrvatska kao dio EU ima perspektivu gospodarskog rasta, te budući da nam je želja pokrivati cijelu regiju, logistički gledano Zagreb je najbolja lokacija. Uz to, naš osnivač podrijetlom je Hrvat pa je Zagreb bio logičan odabir. U zagrebačkom uredu nas je trenutno dvoje zaposlenih, ali su nam nova zapošljavanja u planu. 

Kad je u pitanju digitalizacija građevinskog sektora, koji su vaši ciljevi i koje su prednosti softvera koji ste razradili?
Kad govorimo o digitalizaciji u građevinskom sektoru, istraživanja na razini Europe pokazuju da preko 90 posto tvrtki razmišlja o digitalizaciji, no manje od 5 posto ih je krenulo sa sveobuhvatnom digitalnom transformacijom, i mi u tome vidimo velik potencijal. Većina tvrtki ne gleda na softver kao na potencijalno rješenje dijela problema manjka radne snage, prekoračenih rokova i nenaplatne potraživanja i samim time ga ne razmatraju kao alat koji im može pomoći ostvariti poslovni rast. Softverom možete značajno optimizirati svoje poslovanje i povećati efikasnost zaposlenika. Jedan je od načina rješavanja problema s kojima se sektor svakodnevno susreće.Ako imate alat koji u realnom vremenu prati sve zadatke i nedostatke na nekom projektu ili gradilištu, tada vi njima lakše i brže upravljate. Bilježenje tih istih zadataka ili nedostataka mora biti jako brzo i jednostavno, pregledno pozicionirano na nacrtu projekta te uz detaljne opisne informacije i slike. Izvještaji ili zapisnici automatski kreiraju se u formatu po želji bilo koristeći mobitel i laptop, u samo nekoliko sekundi. Upravo sve navedeno PlanRadar omogućava. Tada dolazimo do brojke da korisnik PlanRadar-a štedi i do radnih 7 sati tjedno. Mi želimo pomoći ljudima shvatiti da je PlanRadar softver jako jednostavno implementirati. Glavni cilj razvoja našeg proizvoda bio je ponuditi alat za koji nije potrebna obuka dulja od 10 minuta, a koji je opet toliko snažan da podnese svu kompleksnost s kojom se struka suočava. Iskustva govore da smo u tome u potpunosti uspjeli. 

Imate li već klijente i projekte u najavi?
Jedan od naših klijenata velika je građevinska tvrtka Kamgrad. Želim izdvojiti i tvrtke koje se bave vođenjem projekata i građevinskim nadzorom ATP, PDM Savjetovanje i Investinženjering te drugi. Na globalnoj razini PlanRadar softver se tjedno koristi na preko 25.000 projekata, a broj klijenata je veći od 20.000 i zastupljeni smo u preko 40 zemalja. 

Osim Hrvatske, na koja tržišta u regiji ciljate?
Slovenija, Hrvatska i Srbija su glavni fokus našeg poslovanja, ne zanemarujući ostale zemlje u regiji. Globalno gledano glavno tržište nam je DACH regija u kojoj posebno odskače Njemačka. PlanRadar strana je investicija. Kolege iz Beča su prepoznale su ovo tržište i njegov potencijal u koji treba ulagati i razviti ga da dođe na razinu na kojoj je nekad bilo kada su u pitanju građevinske tvrtke i njihova snaga.  

Možete li usporediti stanje u sektoru danas i u početcima vaše kompanije? Koje su ključne razlike?
Jasno vidimo da se mijenja mindset ljudi na upravljačkim pozicijama, koji su počeli shvaćati da su im promjene u sektoru potrebne te da nema alternative digitalizaciji. Segment koji dobiva sve više na važnosti je i facility management. Danas sve više interesa imamo od klijenata iz tog segmenta kojima PlanRadar služi kao alat za dugoročno praćenje promjena na objektima, ali i za svakodnevno održavanje istih.

New Report

Close