Fiskalne blagajne koje se za manje od 2000 kuna mogu kupiti u Konzumu zapravo su proizvod nove zagrebačke IT tvrtke čiji je vlasnik bivši član Uprave Fine i bivši predsjednik Uprave Atlasa Tomislav Vintar, doznaje Poslovni dnevnik.
Vintarova je fiskalna blagajna jedna od čak 300 takvih proizvoda koje na tržištu nude svi od IT tvrtki do telekom operatera. Glavni razlog takvo bogate ponude je taj što je iza nas najmanji od tri vala fiskalizacije. Drugi, koji mora biti gotov do travnja, očekuje se da će zahvatiti čak tri puta više obrta i tvrtki-kupaca, a treći, koji mora biti gotov do srpnja, očekuje se da će biti još i veći. Tomislav Vintar, direktor tvrtke Fiskal jedan, iznimno je zadovoljan rezultatima prodaje. "U prosincu smo u tri tjedna uz sve blagdane i neradne dane prodali 1500 naših Fiskal 1 blagajni pa nam sad dolazi nova tura od 2000 komada", kaže Vintar. Dodaje da planiraju i nove narudžbe jer vjeruje da će na kraju imati više od 10.000 korisnika svog rješenja Fiskal 1. Naglašava da s Konzumom nema ekskluzivan ugovor te da čak on sam tu suradnju nije ni dogovorio već je to učinila tvrtka Formel, jedan od njegovih 30-ak distributera."Naše će se fiskalne blagajne prodavati i u drugim trgovačkim lancima jer to je jedini takav proizvod koji možete skinuti s police i odmah početi koristiti. Između ostalog, surađujemo i s Makro Mikrom, a pred potpisivanjem smo ugovora s Narodnim Novinama", kaže Vintar koji planira uskoro udvostručiti broj zaposlenih na 20. Dodaje da je već u prosincu ostvario dobit veću od 20.000 kuna pa njegovo jednostavno društvo s ograničenim odgovornošću ide u dokapitalizaciju i uskoro će biti klasičan d.o.o.
Reklamacije blagajni
Vintar kaže da podršku pružaju kroz automatska osvježavanja softvera, dok se hardver, odnosno Android tablet i printer za ispis računa, može reklamirati kao i svu drugu tehniku koju kupi u trgovini i tu im podršku daju distributeri. Uz to, ima i vlastiti tim na terenu, a najveći dio podrške riješava preko call centra. Drugi veliki igrač je GRC grupa iz Dugog Sela. Gordan Carević, voditelj prodaje GRC grupe, pojašnjava da nije nužno kupiti hardver već je softver dovoljan. Oni prodaju softver za 2000 kuna jednokratno, a za 500 kuna više dobije se i potreban hardver za poslovanje caffe bara, bistra, restorana ili fast fooda.Za dva nova vala fiskalizacije pripremila se i tvrtka Datalab Tehnologije koja ima slična iskustva u zemljama u regiji. Tihomir Stričević, direktor tvrtke Datalab Tehnologije kaže da njihov ERP softver Pantheon namijenjen mikro tvrtkama stoji jednokratno 999 kuna uz godišnje nadogradnje za 190 kuna."Naše rješenje za fiskalizaciju koristi već više od 20.000 korisnika u šest zemalja regije, a Hrvatska je sedma koju njime fiskaliziramo", kaže Stričević.
Problem dezinformacija
Velik broj hrvatskih informatičkih tvrtki cijenu je spustio na samo održavanje od 150 kuna mjesečno. Mirko Erić, direktor zagrebačkog Infokoma kaže da je prvi val fiskalizacije prošao jako dobro. Njegova tvrtka razvila je cloud rješenje koje se može koristiti i na Andorid tabletima, a koje se naplaćuje kroz mjesečni najam od 150 kuna na više. On kaže da za fiskalizaciju nije nužno kupiti novi hardver kao printer ili novu kasu već je dovoljno osvježiti softver."Mi za 150 kuna mjesečno nudimo najam softvera za fiskalne blagajne koji radi na praktički svim postojećim POS blagajnama koje rade na windowsima i internetski preglednik", kaže Erić.Mario Miličević, suvlasnik tvrtke Lunacom iz Mostara koja je razvila vlastito rješenja softvera "Fiskalne Blagajne POS Sector", koje je usklađeno s hrvatskim zakonima, kaže da su najveći problem na tržištu dezinformacije. Dodaje da oni svoje softversko rješenje prodaju po dva modela, kroz najam za 215 kuna mjesečno ili jednokratno za 3550 kuna u što su uračunate eventualne buduće zakonske izmjene. Miličević kaže da POS Sector ima 1200 korisnika u šest država među kojima su se nedavno proširili na Slovačku, Njemačku, Austriju i SAD.
Internet u fiskalizaciji
Različite tarife
Osim softvera i hardvera za rad fiskalnih blagajni nužna je i kvalitetna internetska veza, a takve su ponude već razradili svi operateri. Neki poput Hrvatskog telekoma imaju kompletnu ponudu koja uključuje mjesečni najam PC blagajne, LCD monitora, POS printera, blagajničke aplikacije Luceed Kasa usluge i 3G mobilni internet već od 300 kuna mjesečno. HT nudi također pet usluga pristupa internetu u skladu sa uvjetima fiskalizacije: MAX2 Biz paketi, MAX3 Biz paketi, MAXadsl internet kada je riječ o fiksnim internetskim vezama te Mobile Net tarife i M2m Ideal tarifa kada je riječ o mobilnom pristupu internetu. U Vipnetu navode tri tarife čije se cijene kreću od 35,06 kuna mjesečno. Riječ je o tarifama Mobilni internet, Officebox i Fiksni Internet. Tele2 je ponudu fiskalizacije razradio s Metronetom. Sanjin Katinić, član Uprave Metroneta, kaže da svim takvim korisnicima nude usluge i na optičkoj, i bakrenoj mreži i mobilni pristup.
Paketi u ponudi
"Od usluga nudimo MetroInternet, Metro2Fast i MetroADSL usluge, a nudimo i SLA koji uključuje 99,97 posto aktivnosti veze, odnosno garantira da najviše 15 minuta nedostupnosti mjesečno", ističe Katinić. U najvećem alternativnom fiksnom operateru Optima telekomu kažu da imaju niz usluga za fiskalizaciju, a među njima i ADSL, stalnu vezu i optičku vezu, dok u H1 Telekomu kažu da u svojoj ponudi imaju niz paketa pristupa Internetu koji odgovaraju svim poslovnim namjenama pa tako i potrebama fiskalizacije, a cijene se kreću od 49 kuna mjesečno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.I ja sam prodo´ 100.000 komada! [emo_namigusa]
ODVJETNICIMA BLAGAJNE!!!![emo_smijeh][emo_palacg]
Uključite se u raspravu