Hrvati na kruzerima zarađuju i do 4000 dolara na mjesec

Autor: Marija Crnjak , 06. rujan 2013. u 10:50
Talijanska Aida traži radnike sa znanjem njemačkog/Duško Marušić/PIXSELL

Zbog ulaska u Europsku uniju porast će interes za hrvatskim radnicima u svjetskim kruzing kompanijama.

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju otvorile su se nove mogućnosti na tržištu rada u pomorstvu, što će povećati broj hrvatskih građana na velikim turističkim brodovima.

Može se očekivati i pojačan interes hrvatskih radnika za rad na brodu, zbog veće sigurnosti i prava radnika temeljem konvencije Maritime Labour, koja je u punom opsegu na snazi od 20. kolovoza ove godine, a Hrvatska je jedna od potpisnica. Posrednici u zapošljavanju hrvatskih radnika u kruzing industriji poručuju pritom da se hrvatski građani ne moraju brinuti o potražnji jer su već godinama u svjetskim kompanijama na glasu kao dobri radnici u uslužnim djelatnostima. O tome govori i podatak da svjetskim morima za kompanije poput Carnivala trenutačno plovi oko 100 hrvatskih top-menadžera te dvjestotinjak srednjih menadžera koji su na brod došli kao najniže rangirani radnici i napredovali.

 

300hrvatskih

građana godišnje odlazi raditi na brod

Godišnje iz Hrvatske na kruzere trbuhom za kruhom otputuje oko 300 hrvatskih građana, otkriva nam Siniša Golac, suvlasnik zagrebačke agencije Uspinjača. Jedna je to od dviju agencija u Hrvatskoj koje posreduju u zapošljavanju hrvatskih građana na brodovima pod stranom zastavom, a tržište dijeli s agencijom A Priori iz Lovrana. Uspinjača pokriva najveće igrače u industriji turističkih putovanja kao što su Carnival Cruise, Costa Cruseros, Royal Caribbean International, Norwegian Cruise Line, dok A Priori radi s Carnival Cruise Lineom. "Naši klijenti uglavnom  su u dobi između 21 i 30 godina, imaju srednju stručnu spremu i znaju engleski te po mogućnosti još jedan svjetski jezik. Poželjno je određeno iskustvo na radnom mjestu za koje se prijavljuju. Europski građani, pa i Hrvati, tradicionalno rade kao servisno osoblje, dijelom zato što znaju jezike, te se pokazalo da su kompanije zadovoljne njihovim radom, što pokazuje izuzetno visok udjel hrvatskih građana u menadžmentu.

I naš 25-godišnji rad na posredovanju pridonio je tome da se hrvatski građani profiliraju u tom segmentu", kaže Golac. Napominje da će se angažman hrvatskih građana na brodovima pod stranom zastavom povećati zbog  ulaska u  EU jer su povoljnija pravila u plaćanju doprinosa. Golac otkriva da je zbog toga interes za hrvatskim radnicima već pokazala talijanska Aida, kojoj su zbog strukture gostiju važni radnici sa znanjem njemačkog. Kandidati koji se u razgovoru s agencijom i kompanijom pokažu prikladnima potpisuju ugovor koji podrazumijeva od 6 do 8 mjeseci boravka na moru i dva do tri mjeseca odmora, uz definiran datum povratka na more. Ugovor je na neodređeno i na radniku je odluka koliko će dugo raditi. Najviše se traže konobari, koji uz sobare mogu i najviše zaraditi, do 4000 dolara na mjesec, dok su "šminkerska" radna mjesta puno slabije plaćena, objašnjava Suzana Viskić Žagar, vlasnica agencije A Priori.

"Što se više fizički radi, to se više može zaraditi, jer se konobari plaćaju iz napojnica, a recepcioneri, fitness treneri, odgajatelji, pa čak i menadžeri u restoranima imaju fiksne plaće. Tijekom prvog ugovora nećete zaraditi za kuću jer ga kompanije tretiraju kao edukaciju, može se zaraditi oko tisuću dolara mjesečno, no uz puno truda može se napredovati", kaže Viskić Žagar. Osim obavljenog posla, obvezan je stalni smješak, što srdačniji, koji se traži od svih radnika u uslužnom sektoru na brodovima stranih kompanija.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Mogli ste napisati da zarađuju i preko 10000$ ako rade kao ‘kapetani ladje’, ali koliko je takvih. Poznajem osobu koja je 6 godina bila na kruzerima i prosječno je zarađivala cca 2000$. Neloša plaća za nekog iz hr bez škole ali i ništa posebno, jer radi se praktično 24/7. Uglavnom je to posao za mlade željne putovanja po svijetu ali bez iluzija o velikim novcima koje će donijeti doma.

New Report

Close