U Ministarstvu unutarnjih poslova (MUP) pokrenuli su inicijalne aktivnosti kojima je cilj ponovno u okrilje MUP-a vratiti nadzor nad stanicama za tehnički pregled. Da bi se taj projekt realizirao, bit će osnovana agencija za sigurnost cestovnoga prometa.
Na izravan upit u kojoj je fazi ta inicijativa iz MUP-a je stigao tek kratak odgovor u kojemu diplomatski objašnjavaju kako “nemaju saznanja o pripremanju izmjena te naravi”. No, izvor blizak timu koji je uključen u projekt za Poslovni dnevnik potvrdio je da su doista pokrenute aktivnosti. Kako je, međutim, riječ o vrlo osjetljivoj problematici, ističe, agencija vjerojatno neće biti osnovana do kraja godine. MUP je spomenutu ovlast imao u svom portfelju do 1993. Tadašnji ministar policije Ivan Jarnjak, uz blagoslov Vlade, prepustio je ne samo pravo javnih ovlasti za organiziranje i obavljanje tehničkih pregleda i registraciju vozila na stanicama za tehnički pregled već i uređenje dijela normativnih akata te izbor investitora i dodjelu lokacija za gradnju stanica Centru za vozila Hrvatske (CVH). Riječ je o dioničkom društvu čiji je vlasnik navodno skupina bivših, svojedobno visokopozicioniranih djelatnika MUP-a. Zašto je CVH dobivena prava 1998. podijelio s Hrvatskim autoklubom (HAK), do danas je javnosti ostalo nepoznato.
Moćniji od ministara
Centar za vozila i HAK sve protekle godine temeljem spomenutih javnih ovlasti drže “na uzdi” ministre policije, koji bez njihova blagoslova nemaju ni autonomiju izrade podzakonskih akata. Tako pravilnik o utvrđivanju mreže i kriterija o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled (stp) motornih vozila ministar policije može mijenjati tek ako iza te inicijative stoje Centar za vozila ili Hrvatski autoklub, kojima pak svaka stanica godišnje od svoga prihoda uplati 8,9 posto. O kolikim iznosima je riječ, najbolje potvrđuju podaci izneseni prošloga tjedna na Skupštini HAK-a. Od nadzora stanica za tehnički pregled, rečeno je, HAK godišnje dobije 36 milijuna kuna, trošak te djelatnosti je četiri milijuna, sve ostalo je čista zarada. I na Skupštini HAK-a iznesen je podatak da se MUP priprema za preuzimanje nadzora nad stanicama za tehnički pregled. Izgube li tu javnu ovlast, ocijenili su čelnici te udruge, za HAK će to biti katastrofa. Istovjetan iznos milijuna godišnje završi i na računu Centra za vozila premda neki procjenjuju da CVH i HAK godišnje od nadzora stanica dobiju više od 100 milijuna kuna. U sveopćoj besparici taj je novac nedvojbeno dobar motiv za zaokret u razmišljanju MUP-a, a argument koji ima težinu jest novi Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske, usvojen lani u travnju za razdoblje 2011.-2020. Upravo je u njemu zacrtano osnivanje agencije za sigurnost cestovnog prometa. “Cestovni promet izuzetno je kompleksan, potrebno je osnovati tijelo koje će se brinuti o sigurnosti cestovnoga prometa i na taj će se način izbjeći danas vrlo prisutno volonterstvo i voluntarizam u pristupu jednom tako važnom društvenom problemu”, stoji u Nacionalnom programu uz napomenu da je Slovenija već tako postupila.
Slijedi lobiranje
Centar za vozila Hrvatske i HAK zasigurno će posegnuti za lobiranjem i pritiscima, neće se olako odreći milijuna.HAK navodno “tipuje” na predsjednika Sabora Borisa Šprema, svog bivšeg zaposlenika, a predsjednik Uprave Centra za vozila Hrvatske Davorin Pavlović vrlo je blizak s donedavnim ministrom policije Tomislavom Karamarkom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ma sve 5 ali jos jednu agenciju-ZAŠTO????
Pa sto se ne posmjenjuje ova "mafija" i dalje sve nastavi raditi unutar iste firme-nemoguće da su svi mafija!??.
Ovako ispada da smo toliko nemoćni prema njoj da moramo ovo raditi što sada vlada predlaže…
Kužiš to je najveći problem po meni-način rješavanja koji je potpuno neprimjeren situaciji!
A budi i sumnju da se sada zapošljavaju neki drugi a oni prije idu na burzu … to ne valja i ne vodi ničemu.
Vas dvoje sto gore komentirate uopce niste svjesni o kakvoj mafiji se radi na stanicama za tehnicki; sta vam je normalno dati 500 kuna da vam neki stari prdonja pogleda ispod haube I zabije cijev u auspuh? JEl to normalna I postena cijena? Dionicko drustvo Centar za vozila je nesto kao da postoji Ministarstvo vanjskih poslova d.d. Javna institucija u privatnom vlanistvu. Takve stvari postoje samo u mafijaskim drzavama tipa Nigeria, Etiopija i sl. Ili je firma privatna a trziste otvoreno i svatko moze imati stanicu za tehnicki pregled ILI je javna I onda ju ima samo drzava (ali onda ne moze biti privatni d.d. ili d.o.o.). Cijela ta prica sa stanicama za tehnicki je mocvara korupcije I privilegiranih poduzetnika koju treba ili otvoriti konkurenciji potpuno ili uciniti jasno drzavnom. Ne moze biti izmedju kao sto je danas.
Evo nam još jedne Agencije.
Bravo drugovi iz SDP-a, tako se otvaraju nova radna mjesta!
Uključite se u raspravu