Premijer Zoran Milanović izjavio je danas u Saboru da će država u ACI-ju uvijek biti “ključni igrač” te da osobno tu ima “afinitet prema hrvatskim mirovinskim fondovima”.
Milanović je to rekao odgovarajući na zastupničko pitanje Branka Bačića (HDZ) zašto Vlada namjerava privatizirati ACI, s obzirom da je riječ o iznimno likvidnoj tvrtki, bez dugova.
Milanović je odgovorio da je proces vezan uz ACI “još u dojenačkoj fazi”.
Ustvrdio je da ACI nikada nije bio dobro vođena tvrtka, da je podinvestiran te da “nikada nije uspio pravilno iskoristiti prirodni monopol koji ima”.
“U ACI-ju će hrvatska država uvijek ostati ključni igrač. ACI-ju treba kapitala, a ja tu imam afinitet prema hrvatskim mirovinskim fondovima. Zašto to ne bih rekao, zašto iz tih profita ne bi sutradan moja ili vaša generacija i ovi mlađi od nas imali solidnije mirovine”, rekao je premijer.
Naglasio je da je riječ o nacionalnom projektu. “A hoće li to tako biti, ne znamo, zato što ta uspješna firma u svojih 20 ili koliko godina, pod palicom uglavnom jedne vlasti, nije uspjela zemljišno-knjižno srediti svoju imovinu i svoje marine, tako da sad to nitko neće kupiti”, ustvrdio je Milanović, poručivši da “ACI više neće spavati, nego zarađivati novac".
Gorana Marića (HDZ) zanimalo je li Vlada, sukladno Zakonu o koncesijama, izradila studiju opravdanosti, procjenu financijskih učinaka I analizu javnog interesa koncesioniranja izgrađenih autocesta.
“Tko je to izradio, koliko je plaćeno i je li plaćeno”, upitao je Marić premijera.
Milanović mu je odgovorio da sve te procjene postoje i da mu je čudno što ih HDZ-ov zastupnik nije vidio. "Možda da zavirite u gospodarski program prethodne Vlade HDZ-a, kada ste također bili u stranci koja je u svom planu gospodarskog oporavka kao jednu od mjera predviđala koncesiju autocesta. Tada se tome niste protivili", rekao je Milanović.
Ponovio je da se radi o monetizaciji temeljem jasnih pravila i ugovora, kakav postoji u cijelom svijetu i u velikom dijelu zapadne Europe te da “to ne može biti štetno za Hrvatsku”.
"Razlika je jedino u tome što onaj tko će ući u tu monetizaciju može trenutno doći do više milijardi eura gotovog likvidnog novca po manjoj kamatnoj stopi nego mi. Vi to dobro znate, to su osnove i to je sva mudrost", poručio je Milanović i pozvao Marića da "sada ne bude protiv nečega što je podržavao 2010.".
Zastupnika je pozvao i da sam ponudi model po kojem bi HAC mogao vraćati kredit od četiri milijarde eura. "Ako mi to ponudite, ja ću vam se pokloniti", kazao je.
Nezadovoljan odgovorom, Marić je premijeru poručio kako razumije da mu je “teško braniti neobranjivo”, a ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića optužio je da političku odluku o autocestama "svodi na ekonomsku računicu šankerskog fajrunta", a posebno ga smeta ministrova najava da će se kroz monetizaciju jamčiti prihodi koncesionaru.
"To je mazohistička hrvatska praksa zaštite raznoraznih strateških partnera, kupaca i koncesionara", zaključio je Marić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa dobro, gdje bi mirovinci trebali ulagati ako ne uhrvatske dionice?
I dalje u državne obveznice možda?
Mirovinski fondovi u ACI-ju? Jedna nebuloza i glupost više.
znači Mirovinci u NO, a čovjek partije za direktora. Stranački bankomati i dalje rade
Uključite se u raspravu