Kako bi svoje goste upoznao s organizacijom rada i procesom pripreme hrane, McDonald's u Hrvatskoj otvorio im je svoja vrata.
238milijuna
kuna bili su prihodi McDonald'sa Hrvatska 2011.
Narednih desetak dana svi koji to žele organizirano mogu posjetiti McDonald'sovu kuhinju i vidjeti kako se prave njihovi popularni sendviči i salate. U McDonald'su time žele pokazati da je njihova hrana, koju često smatraju nezdravom, kvalitetna i zdravstveno ispravna te sigurna. Kako kažu, to jamče brojni certifikati, a upravo je McDonald's prvi u Hrvatskoj uveo HACCP sustav te surađuje isključivo s dobavljačima koji garantiraju vrhunsku kvalitetu. Među tim dobavljačima tek je 20 posto hrvatskih, jer nisu svi mogli zadovoljiti stroge uvjete koje McDonald's propisuje, ali niti konkurirati cijenom. Stoga je većina dobavljača iz Europe. "Meso i peciva dobavljamo iz Austrije, no svježe povrće za sendviče i salate dobavljamo od hrvatskih proizvođača. Fragaria i Dukat, koji nas opskrbljuje mlijekom, najveći su nam od ukupno šest hrvatskih dobavljača", priča nam Pavel Pavliček, član Uprave i operativni direktor tvrtke Globalna hrana koja je nositelj franšize McDonald's za Hrvatsku.
Kako kaže, voljeli bi da je broj hrvatskih dobavljača i veći, ali zasada ne mogu zadovoljiti sve standarde. Primjerice, lički ili međimurski krumpir je prema McDonald'sovim standardima premali da bi se od njega mogli raditi prženi krumpirići. Što se pak tiče proizvođača mesa, hrvatskim se proizvođačima, kažu u McDonald'su, takva proizvodnja ne bi isplatila, jer bi morali investirati u izgradnju posebnog pogona. Tu investiciju ne bi mogli pokriti opskrbljujući svega 20 McDonald's restorana te cijenom kojom su još uvijek konkurentniji strani dobavljači. Tako će se u McDonald'su ipak zadržati na postojećima. "Zadovoljni smo poslovanjem u Hrvatskoj. Uvjeti na tržištu nisu jednostavni, no uspjeli smo ostvariti razinu prihoda kao i lani. Pozitivan učinak na poslovanje svakako je imalo i smanjenje poreza na ugostiteljske usluge, a većina tog novca usmjerena je na daljnje investicije", tvrdi Pavliček dodajući kako je njihovo poslovanje u Hrvatskoj trenutno bolje nego u ostatku Europe. Razlog tome možda je i nedostatak prave konkurencije kada su u pitanju veliki lanci brze prehrane. "Istina, nema velike konkurencije, ali mislimo da će se to u promijeniti.
Ulaskom u EU doći će i konkurencija. To se neće dogoditi preko noći, ali s vremenom sigurno hoće", smatra Pavliček dodajući kako McDonald's planira nova otvorenja, a s time i otvaranje novih radnih mjesta. Veliki broj njihovih radnika zaposleno je za stalno (lani ih je bilo preko 600), dok je još toliko povremenih, uglavnom studenata. Početna plaća im je 3900 kuna, dok studenti rade za satnicu od 18 kuna. McDonald's je u Hrvatskoj prisutan već 17 godina, a do danas je otvorio 20 restorana te osam McCafea. Njihove restorane svakodnevno posjeti više od 32 tisuće gostiju što je više od 12 milijuna godišnje. Najnovije podatke o poslovanju Uprava nije željela otkriti, dok su 2011. prihodi iznosili gotovo 238 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bilo bi zanimljivo znati kako posluju njihovi fransizeri u svijetu i koji su uvjeti fransize jer tako posluju i u Hrvatskoj…
Svi glavni dobavljači strani. Kako KFC može meso od Vindije? Samo što KFC ima samo par malih restorancica.
Pa zar u Samoboru više nema obrta za izradu proizvoda od plastične mase? Njihovi krumpiri bi mogli biti dovoljno veliki, kao i pecivo. Onda bi morali uvoziti amo meso s argentinskih pašnjaka, a i DIOKI bi postao rentabilan.
Uključite se u raspravu