Iako je posljednjih godina tržište igračaka u Hrvatskoj, prema neslužbenim procjenama, palo za otprilike 15 do 20 posto, neki strani lanci vide potencijal širenja u nas. Konkretno, prve trgovine u Hrvatskoj uskoro bi mogao otvoriti britanski lanac igračaka Hamleys. Kako se može isčitati iz analize koju je obavio Business Monitor International predstavnici Hamleysa razmatraju otvaranje trgovina u Hrvatskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Albaniji, BiH, te Makedoniji. Izvršni direktor Hamleysa Gudjon Reynisson je tako za poslovni portal All Business nedavno izjavio: "Balkanska su tržišta za nas izazovna. Nove vlade u tim državama postavile su temelje za snažan razvoj tržišnih ekonomija, rast domaće potražnje i poboljšanje životnog standarda." Poslovni dnevnik nije, međutim, iz sjedišta Hamleysa dobio odgovore na pitanja o tome što konkretno planiraju u Hrvatskoj kao i na ostalim tržištima u regiji.
Franšiza u Srbiji
Hamleys je, inače, već na neki način došao u regiju: franšizu je prije nekoliko godina kupila tvrtka Delta Sport, koja posluje u sklopu Delta holdinga Miroslava Miškovića. "Delta Sport je potpisao ugovor o franšizi, ali još nismo otvorili niti jednu trgovinu. Razvoj tog brenda ovisit će o ekonomskoj situaciji na tržištu", rečeno nam je u Delta holdingu. Hamleys je osnovan prije čak 250 godina. Taj je lanac poznat po jednoj od najvećih prodavaonica igrački na svijetu koja se nalazi na londonskom Regent Streetu. Kompanija ima osam outleta na području Velike Britanije i Irske te trgovine diljem svijeta. Prije nekoliko je mjeseci Hamleys promijenio vlasnika: za 60 milijuna funti preuzela ga je francuska grupa Ludendo koja ima 300 trgovina igračkama u Francuskoj, Španjolskoj, Belgiji i Švicarskoj. Hamleys je, naime, bio u većinskom vlasništvu sada nacionalizirane islandske banke Landsbanki (koja ga je preuzela od propalog investicijskog diva Baugur 2009.).
Preuzimanje brendova
Prilikom preuzimanja Hamleysa, Jean-Michel Grunberg, predsjednik Ludenda je izjavio da se koncept i izgled trgovina neće mijenjati te da im je namjera razvijanje brenda i daljnje širenje na međunarodnim tržištima. Unatoč padu tržišta igračaka u Hrvatskoj očito je da će se na njemu situacija i dalje preslagivati. Značajne su se promjene dogodile propašću Magme i Adria Designa čiji je brend Turbo limač bio jedan od glavnih igrača ne samo u Hrvatskoj nego i u regiji. Ponudu igračaka je u svojim trgovinama posljednjih godina postupno povećao koncern Agrokor tj. njegove tvrtke Konzum i Tisak. Početkom 2012. na tržište igračaka ušla je i informatička tvrtka M San u vlasništvu Stipe Matića, doduše sa elektroničkim i tehnološki zahtjevnijim igračkama. Dio poznatih brendova koje je nekad zastupala Magma prezeli su Prodis, Orbico i One2play. Prije krize je tržište igračaka u Hrvatskoj prema neslužbenim procjenama iznosilo oko pola milijarde kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu