Konzorcij ZAIC za izgradnju novog Terminala na Zračnoj luci Zagreb zatvorio je financijsku konstrukciju za potrebna ulaganja, što označava početak građevinskih radova, objavio je Viadukt na Zagrebačkoj burzi.
Viadukt je jedna od tvrtki koja sudjeluju u konzorciju, uz francuske Aéroports de Paris Management (tvrtka u potpunom vlasništvu Aéroports de Paris), Bouygues Bâtiment International (tvrtka kći građevinske tvrtke Bouygues Construction), TAV Airports, Marguerite Fund i IFC (član World Bank Group). ZAIC je, kao vlasnik 100% udjela u operativnoj tvrtki MZLZ (Međunarodna Zračna Luka Zagreb d.d.), upravo potpisao financijske ugovore sa zajmodavcima i hrvatskim Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture za koncesiju Zračne luke Zagreb, stoji u Viaduktovoj objavi.
"Ovaj korak označava zatvaranje financijske konstrukcije, prijenos upravljanja na MZLZ i početak građevinskih radova na novom terminalu zračne luke. Koncesijski ugovor uključuje financiranje, projektiranje i izgradnju terminala zračne luke površine 65.000 m2 kao zamjenu za postojeći, zatim upravljanje cjelokupnom zračnom lukom na rok od 30 godina, uključujući piste, postojeći putnički terminal za trajanja građevinskih radova, novi terminal, robni terminal, parkirališta i buduće objekte. U projekt će biti uloženo sveukupno 331 milijun eura, 243 milijuna eura u projektiranje i izgradnju novog terminala i 88 milijuna u održavanje aerodromske infrastrukture za sveukupnog trajanja koncesije", stoji u objavi.
Vlasnički udjeli u kapitalu MZLZ-a su sljedeći: Aéroports de Paris Management, 20.77%; Bouygues Bâtiment International, 20.77%; Marguerite Fund, 20.77%; IFC, 17.58%; TAV Airports, 15.0%; i Viadukt, 5.11%. U kontekstu ugovora o tehničkoj podršci, kompanije Aéroports de Paris Management i TAV Airports bit će odgovorne za upravljanje i održavanje zračne luke. Ta će nova zračna luka dodatno povećati portfelj od 21 zračne luke kojima trenutno upravlja kompanija Aéroports de Paris Management te 12 zračnih luka kojima trenutno upravlja kompanija TAV Airports.
Građevinski radovi koji upravo započinju trajat će tri godine, a izvođač će biti kompanija Bouygues Bâtiment International zajedno s Viaduktom te drugim hrvatskim građevinskim tvrtkama. Nakon Larnake i Paphosa na Cipru te Iqaluit u Kanadi, ovo je četvrti novi aerodromski terminal koji kompanija Bouygues Bâtiment International gradi kao projekt JPP-a u okviru projektne tvrtke, čiji je jedan od glavnih dioničara.
Novi terminal projektirali su arhitekti Kincl, Neidhardt & Radić uz podršku projektne tvrtke IGH, a njegova će izgradnja zahtijevati uključenje od 700 do 800 radnika u vršnim razdobljima. Osobita će se pozornost posvetiti održivoj gradnji budući da projekt teži osigurati LEED© certifikat, kažuu Viaduktu. Kada bude dovršen, novi će putnički terminal, čije se otvaranje predviđa krajem 2016. godine, imati kapacitet za prihvat i otpremu 5 milijuna putnika godišnje, u usporedbi s današnjim kapacitetom od 2 milijuna putnika.
Zajmodavci ovog projekta su Europska investicijska banka (EIB), IFC, Unicredit Bank Austria i Deutsche Bank.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Neka građevinske radove izvodi tvrtka VIADUKT d.d. samo nedajte ni lipe radova onim građevinskim lopovima iz Varaždina
Čudno kako Vam nije mutno što Todorić kupuje hotele na Jadranu kada država očisti sve dugove i to za sitniš?? Svima je poznato kako su se banke očistile od dugova i prodale za burek. Sada isto slijedi kod hotela. Sada svima smeta što će zračna luka primati više putnika, dolaziti više turista, otvoriti mogućnost za proširenje ili gradnju novih aerodroma gdje se mogu zaposliti i naši građevinari. Ne vidim zašto se zaposlenici zračne luke boje za povećanje opsega posla? Veća je vjerojatnost da će ostati bez posla ako ne napreduju i ovim opsegom nastave raditi.
Već se plaćaju miliona Eura tko kome , šta je normalno , šta je u ugovoru , šta je izvlačenje love iz uspješne Zagrebačke Zračne Luke koja na računu ima milione ?
Netransparentno !
http://www.vecernji.hr/kompanije-i-trzista/konzultantima-jos-240000-eura-906665
…njihova tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) trebala bi podmiriti troškove tog ugovora s Intervistasom, s kojim je ZLZ već dosad sklopio šest konzultantskih ugovora vrijednih 1,2 milijuna eura.
MZLZ će izvršiti uplatu na ime razvojnih troškova u iznosu od dva milijuna eura, a koji, uz ostalo, potpuno podmiruju i troškove konzultantskih usluga kompanije Intervistas – navode u ZLZ-u.
No, MZLZ je već dužan ZLZ-u novac za režije,
najam ureda koje ima na Plesu
te za uredski materijal,
a riječ je o oko 200.000 kuna…
Mutno do daske, a navodno se priprema i još mutniji izvođač Zagorje Tehnobeton sa svojim dampinškim cijenama i direktorom u zatvoru. I onda na kraju sve budu svalili na teret kooperantima i pojeo vuk magare, nikome ništa, opet mnoge uništene male tvrtke, uništene familije i uništena mnoga djetinjstva hrvatskoj djeci.
Uključite se u raspravu