Pomoć u plasmanu proizvoda ribarstva u inozemstvu, povećanje potrošnje ribe na domaćem tržištu te jačanje imidža i stvaranje brenda ciljevi su projekta “Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi” koji je jučer predstavljen u HGK, a financira se europskim novcem. Dosad se za projekt iz EU fondova povuklo oko šest milijuna kuna, a za nastavak kampanje očekuje se još desetak. Sredstva se troše na nastup domaćih tvrtki u inozemstvu, a plasman proizvoda u izvoz se promovira i putem portala na kojem je dostupan i registar izvoznika. U petak će u sklopu projekta na glavnom zagrebačkom trgu besplatno biti podijeljeno oko 2000 kilograma ribe, pripremljene na brojnim štandovima.
Direktorica Sektora za poljoprivredu HGK Božica Marković kaže kako sektor ribarstva i prerade ribe bilježi pozitivne trendove, pa je lani ostvaren vanjskotrgovinski suficit od 46 milijuna eura, uz ukupan izvoz od 144 milijuna. Predsjednik Grupacije akvakulture HGK Goran Markulin rekao je da je hrvatsko ribarstvo izvozno orijentirano, a većina proizvoda ide na EU tržište i u Japan. Najznačajniji izvozni proizvodi su tuna, brancin, orada i šaran iz uzgoja, svježa i smrznuta sitna plava riba iz ulova te proizvodi iz prerade (riblje konzerve i slani inćuni).
“Hrvatska zaostaje u konzumaciji ribe u odnosu na zemlje EU. Kod nas se troši oko 10 kilograma po glavi stanovnika, a u EU 20 kilograma i više, što govori da ima potencijala za povećanje potrošnje”, kazao je Markulin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.***fala vam na tome, stvarno svaki Hrvat vidi da mu je zbog toga lakše, presretan je i vrišti od sreće što mu tih 144 milijuna eura udesetorostručuje kvalitetu života
Treba to jos pojacati
Uključite se u raspravu