Ovaj mjesec raspisat će se natječaj za dokapitalizaciju ili privatizaciju Croatia Airlinesa, a prioritet imaju aviokompanije od Turske do Dalekog istoka, rekao nam je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, nakon povratka iz Indonezije.
Tamo je obavio nekoliko razgovora vezanih za potencijalnu gospodarsku suradnju, a među njima i s glavnim čovjekom Garude, tamošnje aviokompanije zainteresirane za ulazak u Croatia Airlines. "Garuda će se najvjerojatnije javiti na natječaj jer smo im interesantni zbog naše dobre povezanosti sa zemljama EU, jer CA leti u 31 destinaciju u 15 država", kaže Hajdaš Dončić. Osim Indonežana, zainteresirani su China Southern Airlines te Turkish Airlines.
Europske aviokompanije nemaju dovoljno novca, a neke od njih već su preuzele tvrtke s istoka, pa je to logično rješenje i za CA. A zbog jasno iskazanog interesa natječaj će, umjesto u listopadu, kako je planirano, biti objavljen ranije. "Te kompanije imaju novac i traže partnere u Europi", kaže ministar. Država inače prodaje udjel do 49 posto u CA, koliki udjel jedino i mogu dobiti tvrtke izvan EU, dok one unutar EU mogu dobiti potpuno vlasništvo. Privatizacija će se provesti u dva kruga. U prvom će se iskazati interes, a u drugom će se definirati uvjeti prodaje ili dokapitalizacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.…već žele lovu koju će za mjesec dana pojesti i posrati .
Jesti ce sve manje i srati sve tanje.
Koja bijeda, koja žalost, koja sramota!
Ovaj tekst je doprinos drugim tekstovima koji se pojavljuju u hrvatskm medijima a koji su zanimljivi samo kao objekti za studij socijalne psihologije. Ili da pokušam biti stručan: dominacije podsvjesnog, iracionalnog i implicinog nad svjesnim, racionalnim i ekspicitnim. Riječju, očajnički se traže novci a nema se snage suočiti s neugodnm istinama da bi se izvukli pravi zaključci i potražila prava rješenja ispravnim pristupom i u pravom smjeru.
Ostavimo sada po strani zašto uopće neme interesenata iz EU (sjećamo se parole “Tamo pripadamo” pred referendum o ulasku u EU, za ne?). Ostavimo i paralele sa slovenskim Adria Airwaysom ili madžarskim Malevom (kojemu je Croatia Airlines po sistemu poslovanja mnogo bliža pa će i rasplet biti sličan).
Ono što najviše bode oči je izraz “dokapitalizacja ili privatizacija” koji su očiti dokaz da se nezna što se zapravo hoće.
A koliko je Gaurda stvarno zainteresirana svjedoči izraz da će se “najvjerojetnije” javit na natječaj za iskaz interesa.
Vjerojatnost u biznisu ima valjanost samo kod procjene rizika, kod poslovnog planiranja to je jadna kategorija.
Inače, koliki je prostor izraz “vjerojatnost” dobio kod planiranja poslovanja nekih hrvatskih kompanija svjedoči i izjava Edi Kučana, direktora brodogradilišta 3. maj koji je na jednom od sastanaka sa sindikatima (na kojem je govorio treći po redu, nakon predsjednika sindikata i gradonačelnika Obersnela izjavio da će posla “vjerojatno” biti do sredine godine.
Da mi je samo znati kolika je “vjerojatnost” da će tzv.”monetizacija” super-nerentabilnih auto cesti (da bi bila rentabilma atocesta mora imati minimalni promet od 10-12.000 automobila dnevno) također uspjeti !
Indonežani, Kinezi i Turci žele Croatia Airlines
Samo Hrvatska Kukuriku Vlada ne želi Croatia Airlans
Koliko po tebi vrijedi Croatia airlines?
U 30 000 kuna se kladim da neće pokazati interes nitko u prvom krugu.
Uključite se u raspravu